لایو اکشن Akira تایکا وایتیتی هنوز در مراحل اولیه تولید قرار دارد

10 April 2018 - 11:13

کارگردان Thor: Ragnarok «ثور: رگناروک»، تایکا وایتیتی (Taika Waititi) همچنان در حال کار بر روی نسخه‌ی لایو اکشن Akira «آکیرا» است. هم مانگای Akira «آکیرا» و انیمه‌ی ساخته‌ی کاتسوهیرو اوتومو (Katsuhiro Otomo) در یک نسخه‌ی پادآرمانی توکیو، به نام نئو توکیو، در سال ۲۰۱۹ جریان دارد و در مورد رهبر یک دار و دسته‌ی موتورسوار است که سعی دارد بهترین دوستش را از دست ارتش نجات دهد و این در حالی است که قدرت‌های تله‌کینزی‌اش پدیدار می‌شود. این توصیف، داستان را نسبتا سر راست جلوه می‌دهد اما پیچش داستانی انیمه و مانگا شامل موضوعات سیاسی، انتقاد اجتماعی و ملودرام نوجوانانه است. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

انیمه‌ی Akira «آکیرا» یک محصول پیشگام بود و به محبوبیت انیمه در غرب کمک زیادی کرد. کمپانی برادران وارنر از سال ۲۰۰۲ سعی دارند تا یک فیلم لایو اکشن از این مانگا بسازند، اما تا به حال انجام آن میسر نشده است. کارگردان‌های متعددی نسخه‌‌های متفاوتی از فیلم را توسعه داده‌اند از جمله برادران هیوز (Hughes) و ژاومه کولت-سرا (Jaume Collet-Serra). این اقتباس‌ها شامل یک حماسه‌ی دو قسمتی تا یک نسخه‌ با بودجه‌ی معمولی با بازی کریستن استوارت (Kristen Stewart) و گری اولدمن (Gary Oldman) بود، اما همه‌ی آن‌ها در مراحل پیش‌تولید از هم پاشیدند.

وایتیتی آخرین فیلمسازی است که ادعای کارگردانی Akira «آکیرا» را داشته و در مصاحبه‌ی اخیر با مجله‌ی Dazed اطلاعاتی در مورد پروژه داد. به نظر می‌رسد که Akira «آکیرا» راه زیادی در پیش دارد، اما او دوباره تاکید کرد که او بر روی اقتباس از مانگا تمرکز دارد نه انیمه.

من هنوز واقعا کار بر روی آن را شروع نکرده‌ام. چیزی که من می‌خواستم اقتباس از کتاب‌ها بود، چون خیلی از افراد می‌گویند «به آن فیلم [انیمه‌ی اصلی] دست نزن!» و من می‌گویم: «من فیلم را بازسازی نمی‌کنم، من می‌خواهم به کتاب‌ها برگردم.» بیشتر افرادی که عصبانی‌اند کتاب‌ها را نخوانده‌اند و شش کتاب بزرگ وجود دارد تا بخوانند، خیلی پربار است. اما (انیمه‌ی) آکیرا یکی از فیلم‌های مورد علاقه‌ی من است؛ مادرم وقتی من ۱۳ ساله بودم مرا به تماشای آن برد و فیلم زندگی‌ام را تغییر داد.

با این که انیمه‌ی Akira «آکیرا» بر اساس مانگا ساخته شده اما برای ساخت یک داستان مناسب برای یک فیلم بلند مجبور بودند بخش‌های زیادی از داستان اصلی را کنار بگذارند. در حالی که هر فیلم لایو اکشنی احتمالا به عناصر کلاسیکی مانند موتور مشهور کانِدا – که اخیرا در Ready Player One «بازیکن اول آماده» حضور مختصر داشت – وفادار خواهد ماند اما اقتباس از مانگای اصلی به وایتیتی اجازه خواهد داد که به داستان از زاویه‌ای جدید نگاه کند. به نظر می‌رسد که دخالت او در این پروژه هنوز قطعی نیست و احتمال دارد جدیدترین کارگردانی شود که از این پروژه کناره‌گیری کرده است.

یک فیلم لایو اکشن از Akira «آکیرا» ممکن است مانند دیگر اقتباس‌ها از انیمه‌های مشابه مانند Ghost In The Shell «روح در پوسته» و Death Note «دفتر مرگ» باشد. هردو فیلم برای استفاده از بازیگران سفید پوست در نقش دیگر نژادها مورد انتقاد قرار گرفتند و گیشه‌ی Ghost In The Shell «روح در پوسته» تحت تاثیر این اتهام‌ها قرار گرفت. یک فیلم‌نامه‌ی قبلی از Akira «آکیرا» اتفاقات فیلم را به نئومنهتن،نسخه‌ای از منهتن که بعد از ورشکست شدن آمریکا توسط ژاپن خریداری شده است، منتقل کرده بود.

این کار بازیگران سفید پوست و آسیایی فیلم را توجیه می‌کند، اما وایتیتی در مصاحبات قبلی گفته است که برداشت او از Akira «آکیرا» بر روی نوجوانان آسیایی برای شخصیت‌های اصلی تمرکز خواهد کرد. موفقیت Thor: Ragnarok «ثور: رگناروک» بی شک باعث می‌شود تا وایتیتی پیشنهادهای بزرگی از پروژه‌های بزرگ دریافت کند و اگر او ساخت Akira «آکیرا» را برعهده گیرد. احتمالا استودیو این آزادی را به او بدهد که به روال خودش فیلم را بسازد.

منبع: Screen Rant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.