اسامی داوران و فیلم‌های جشنواره‌ی جهانی فجر ۳۶ اعلام شد

11 April 2018 - 14:30

اسامی فیلم‌های بلند بخش بین‌الملل جشنواره‌ی جهانی فجر، داوران این رویداد و اسامی فیلم‌های بخش «جلوگاه شرق» معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، اسامی فیلم‌های بلند و کوتاه ایرانی پذیرفته شده در بخش مسابقه بین‌الملل سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از سوی دبیرخانه این رویداد سینمایی اعلام شد.

امسال در بخش «سینمای سعادت» (مسابقه بین‌الملل) سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر سه فیلم بلند سینمایی و سه فیلم کوتاه ایرانی با فیلم‌های خارجی به رقابت میپردازند.

فیلم‌های بلند ایرانی پذیرفته شده در این بخش جشنواره عبارتند از: «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی، «چهل و هفت» به کارگردانی احمد اطراقچی و علیرضا عطاءالله تبریزی، «هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی.

همچنین فیلم‌های کوتاه ایرانی حاضر در این بخش شامل «آقای گوزن» به کارگردانی مجتبی موسوی، «ترخیص» به کارگردانی آزاده موسوی و «چتر خاکستری» به کارگردانی محمد پوستین دوزاست.

سه فیلم بلند داستانی و سه فیلم کوتاه از فیلمسازان ایرانی در بخش «جلوه گاه شرق» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر پذیرفته شد.

بخش «جلوه گاه شرق» یا همان پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی امسال میزبان سه فیلم بلند داستانی «اردک لی» به کارگردانی بهروز غریب‌پور، «آستیگمات» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی و «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی است.

همچنین در این بخش سه فیلم کوتاه «بچه خور» ساخته محمد کارت، «زیبای زیبا» ساخته سید سجاد موسوی و «مردی با کت و شلوار آبی» ساخته جمشید بهمنی پذیرفته شده‌اند.

امسال تنها یک کارگردان زن از ایران در بخش «جلوه گاه شرق» حضور دارد. مریم بحرالعلومی فرزند زنده‌یاد ابراهیم بحرالعلومی، بازیگر، منتقد و مدرس هنر است. بعد از ساخت چند فیلم کوتاه داستانی و تجربی، «پاسیو» اولین تجربه بلند مستقل مریم بحرالعلومی است.

فیلم‌های حاضر در بخش‌های رقابتی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر توسط ۲۱ داور ایرانی و خارجی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

اسامی داوران سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به این شرح است:

داوران بخش بین‌الملل: یوآنا کوز-کراوزه (فیلمساز) از لهستان، میلچو مانچفسکی (فیلمساز) از مقدونیه، دیمیتریس آتانیتیس (فیلمساز) از یونان، آدور گوپالاکریشنان (فیلمساز) از هند، جیووانی اسپانیولتی (منتقد و مدرس) از ایتالیا، محمود کلاری (فیلمبردار) از ایران و مریلا زارعی (بازیگر) از ایران.

داوران بخش جلوهگاه شرق: عمار جمال (فیلمبردار) از عراق، فرهاد اصلانی (بازیگر) از ایران، سالومه دموریا (بازیگر) از گرجستان، احمد بویاجی اوغلو (منتقد و تهیه کننده) از ترکیه و سوهان پانشا (تهیه‌کننده) از مالزی.

داوران نتپک: آندریاس اونگربوک (منتقد) از اتریش، رامان چاولا (برنامه ریز جشنواره) از هند،حبیب احمدزاده (نویسنده) از ایران.

داوران بین‌الادیان: والری دِمارناک (منتقد) از فرانسه، توماس کرول (مدرس) از آلمان و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری (مدرس) از ایران.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.