بازیگران جدیدی به فیلم «مولان» اضافه شدند

14 April 2018 - 20:00

کمپانی دیزنی، ستارگان جدیدی را به لیست بازیگران فیلم Mulan «مولان» به کارگردانی نیکی کارو (Niki Caro) اضافه کرد؛ این ستارگان جدید، جت لی (Jet Li) و گونگ لی (Gong Li) هستند. بازسازی فیلم مولان، جدیدترین پروژه‌ی کمپانی دیزنی در جهت بازسازی و بازیافت داستان‌های انیمیشنی قدیم خودش است. این فرمول برای استودیو دیزنی، از لحاظ مالی بسیار سودآور بوده است و همین امر باعث شد تا آن‌ها تمایل بیشتری به ساخت چنین فیلم‌هایی داشته باشند. با وجود اینکه شروع پروژه‌ی مولان به سال ۲۰۲۰ منتقل شده است، ولی انتخاب بازیگران آن به خوبی درجریان است. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

انتخاب بازیگران این فیلم از سال گذشته آغاز شد و در آن زمان اعلام شد، که لیو ییفئی (Liu Yifei) قرار است نقش شخصیت مولان را در این فیلم ایفا کند. اگرچه تا دیروز ییفئی تنها بازیگری بود که حضور او در فیلم مولان مشخص شده بود؛ و دیروز اعلام شد که دانی ین (Donnie Yen) در این فیلم نقش فرمانده ارتش چین را برعهده دارد و امروز دو بازیگر دیگر به این لیست اضافه شدند که نقش‌های کلیدی فیلم را ایفا می‌کنند.

پایگاه خبری هالیوود ریپرتر (The Hollywood Reporter) اعلام کرده است که جت لی و گونگ لی اکنون در لیست بازیگران فیلم مولان هستند. جت‌لی به‌خاطر داشتن توانایی در زمینه‌ی هنرهای رزمی، در فیلم‌های اکشن زیادی تاکنون ایفای نقش کرده است که این امر موجب شده است تا این فرد به یکی از ستارگان سینما و یکی از چهره‌های سرشناس هنری کشور چین، در سطح بین‌الملل تبدیل شود. جت لی قرار است تا نقش امپراطور کشور چین را ایفا کند که در نسخه‌ی انیمیشنی این فیلم، پت موریتا (Pat Morita) صداگذاری این شخصیت را برعهده داشت. از طرف دیگر، گونگ لی نیز کهنه سرباز صنعت فیلم‌سازی کشور چین است و در این فیلم قرار است نقش شخصیت شرور را ایفا کند؛ یک جادوگر قدرتمند. به‌علاوه بازیگر چینی ویتنامی زانا تانگ (Xana Tang) در این فیلم حضور دارد و قرار است نقش خواهر مولان را ایفا کند؛ این نقش جزو نقش‌هایی است که به نسخه‌ی بازسازی فیلم مولان اضافه شده است و در انیمیشن آن حضور نداشت.

اضافه شدن جت لی به لیست بازیگران این فیلم، قدمی بزرگ برای توسعه‌ی آن است و همچنین می‌شود آن‌را دستاوردی حائز توجه برای کمپانی دیزنی دانست. با توجه به انتخاب جت لی و دانی ین، درمی‌یابیم که کمپانی دیزنی قصد دارد تا این فیلم به یک فیلم بین‌المللی تبدیل شود و قصد دارد تا با استفاده از ستارگان بزرگ شناخته شده در سطح بین‌الملل، موفقیت فیلم مولان را تضمین کند. باتوجه به نقش‌هایی که قبلا توسط جت لی اجرا شده است، شاید بشود احتمال داد که این نسخه‌ی بازسازی شده از پادشاه کشور چین، قرار است تا فرصت استفاده از استعداد هنرهای رزمی‌اش را داشته باشد و مانند شخصیت انیمیشن مولان، فردی آرام نباشد.

درحالی‌که جت لی جایگاه شناخته شده‌تری در میان مخاطبان دارد، ولی نقشی که گونگ قرار است در این فیلم ایفا کند، احتمالا توجهات بیشتری را به‌خودش جلب کند و نقش مهم‌تری باشد. نقشی که او آن‌را ایفا می‌کند، نقشی است که تفاوت بسیار زیادی با نسخه‌ی انیمیشن مولان دارد؛ زیرا شخصیت شرور نسخه‌ی انیمیشن مولان، شان یو (Shan Yu) بود. شان یو رهبر هون‌ها (Hun) بود که مردی با ابهت، هدفمند و شرور بود. اکنون که عوامل دیزنی تصمیم گرفته‌اند تا نقش شرور این فیلم را به کلی تغییر دهند، ممکن است قصد داشته باشند تا یک داستان کاملا جدید را تعریف کنند که احتمالا در آینده بسیار مورد توجه قرار گیرد. اما از طرفی ممکن است این موضوع، مثالی باشد برای انتقاداتی که طرفداران از استودیو دیزنی دارند؛ انتقاد مخاطبان این کمپانی درباره‌ی بازسازی انیمیشن‌های قدیمی آن است و نظرشان این است که کمپانی دیزنی با ساخت بازسازی از روی انیمیشن‌هایش، داستان آن‌ها را خراب می‌کند.

با توجه به تغییر نقش شرور این فیلم به یک زن، اضافه شدن نقش خواهر مولان، و اضافه شدن یک مربی مرد به داستان این فیلم، می‌توان گفت که فیلم مولان قرار است تا از جنبه‌های متعددی با نسخه‌ی انیمیشنی آن تفاوت داشته باشد. از طرف دیگر اخیرا عوامل این فیلم اعلام کردند که فیلم مولان قرار نیست تا مانند انیمیشن آن، موزیکال باشد؛ پس دوباره با توجه به این سخن، این فرضیه قوی‌تر می‌شود که فیلم کارو کاملا با انیمیشن مولان متفاوت است و تنها مسئله‌ای که اکنون برای ما مشخص نیست، این است که این فیلم قرار است تا چقدر متفاوت از انیمیشن مولان باشد؟

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.