باکس آفیس هفته: جوخه انتحار بالاخره کنار رفت

29 August 2016 - 16:00

در باکس آفیس این هفته سرانجام پس از ۳ هفته پیاپی که شاهد صدرنشینی عنوان کمیک بوکی برادران وارنر یعنی Suicide Squad «جوخه انتحار» بودیم، سرانجام این عنوان که در هفته‌های اخیر رقیب قابل‌توجهی نداشت، قافیه را به فیلم ترسناک کمپانی Screen Gems یعنی Don’t Breathe «نفس نکش» باخت و در نتیجه حکمرانی این فیلم در باکس آفیس به پایان رسید.

فروش خوب فیلم Don’t Breathe باعث شده تا مجموع فروش ۱۲ فیلم برتر این هفته باکس آفیس نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، پیشرفت ۴۳٫۵ درصدی داشته باشد و به‌سختی به بالای ۱۰۰ میلیون دلار برسد. این هفته چندین فیلم دیگر نیز اکران شدند که مشهورترین آن‌ها فیلم اکشن Mechanic: Resurrection «مکانیک: رستاخیز» با بازی جیسون استتهام و جسیکا آلبا است که برای کمپانی سازنده، یعنی Lionsgate فروش متوسطی را رقم‌زده است. اما بیایید نگاهی دقیق‌تر به باکس آفیس این هفته بیندازیم. فیلم ترسناک Don’t Breathe «نفس نکش» توانست فروش ۲۶٫۱ میلیون دلاری را رقم بزند و فراتر از تمام پیش‌بینی‌ها بود. تحلیل گران فروش فیلم را در هفته ابتدایی ۱۰ میلیون دلار تخمین می‌زدند در حالی که خود استودیو سازنده فروش محافظه‌کارانهٔ ۵٫۶ میلیون دلاری را برای افتتاحیه فیلم خود پیش‌بینی می‌کردند. این فیلم که با بودجه‌ای حدود ۱۰ میلیون دلار ساخته شده است، در ابتدا برای فروشی حدود همان ۱۰ میلیون دلار ساخته شده بود اما تماشاگران کمپانی سازنده را غافل‌گیر کردند و باعث شدند تا فیلم در افتتاحیه خود حدود ۲٫۶ برابر پیش‌بینی‌ها بفروشد. فیلم در سایت CinemaScore نیز امتیاز B+ را از تماشاگران دریافت کرده است. این فیلم را می‌توان به نمونهٔ مشابه خود در سال گذشته یعنی فیلم The Visit ام. نایت شیامالان مقایسه کرد که در افتتاحیه فروش ۲۵٫۴ میلیون دلاری را رقم زد و امتیاز B را از تماشاگران در CinemaScore دریافت کرد و در نهایت فروش ۶۵ میلیون دلاری را رقم زد. آخرین فیلم کارگردان این فیلم یعنی Fede Alvarez تحت عنوان Evil Dead که آن هم فیلم ترسناکی بود، در سال ۲۰۱۳ کار خود را با فروش ۲۵٫۷ میلیون دلاری آغاز کرد و در نهایت به فروش داخلی ۵۵ میلیون دلار دست یافت. با این شرایط، پیش‌بینی می‌شود که Don’t Breathe بتواند در نهایت بین ۵۵ تا ۶۵ میلیون دلار در بازار آمریکای شمالی به دست آورد به‌ویژه اینکه فیلم به استقبال منتقدان نیز روبه‌رو شده و میانگین ۸۷ را از Rottentomatoes به دست آورده است. Don’t Breathe در بازار بین‌المللی نیز حدود ۱٫۹ میلیون دلار به دست آورده است که از این میان ۹۱۵ هزار دلار از روسیه، ۴۲۰ هزار دلار از اندونزی و ۲۰۰ هزار دلار از سنگاپور بوده است. این فیلم هفته آینده در اسپانیا و استرالیا اکران خواهد شد و در برزیل، آلمان، ایتالیا، انگلستان و مکزیک در ۱۶ سپتامبر بر روی پرده خواهد رفت. همچنین در فرانسه در ۵ اکتبر و در نهایت در ۶ اکتبر در کره جنوبی فیلم اکران خواهد شد.

Suicide Squad «جوخه انتحار» که طی ۳ هفته اخیر بدون رقیب، صدرنشین باکس آفیس بود این هفته با افت فروش ۴۱ درصدی نسبت به هفته گذشته که ۲۰ میلیون دلار فروخته بود، این هفته به فروشی بهتر از ۱۲ میلیون دلار دست نیافت تا مجموع فروش خود در بازار داخلی را به ۲۸۲ میلیون دلار برساند. فیلم در بازار بین‌المللی نیز در این هفته توانست ۱۹٫۶ میلیون دلار به دست آورد تا مجموع فروش بین‌المللی آن به ۳۵۳ میلیون دلار برسد و مجموع فروش فیلم به ۶۳۶ میلیون دلار برسد تا تبدیل به ششمین فیلم پر فروش سال ۲۰۱۶ شود. پویانمایی Kubo and the Two Strings که از همین حالا به نظر می‌رسد که برای اسکار دورخیز کرده است، در دومین هفته فروش خود نیز با افت ۳۷ درصدی فروش ۷ میلیون دلاری را رقم زد تا مجموع فروش آن به ۲۴ میلیون دلار برسد و این در حالی است که بودجه این پویانمایی ۶۰ میلیون دلار است و کمپانی Focus و Laika باید به فروش بین‌المللی پویانمایی خود که شارلیز ترون و متیو مک کانهی در آن به صداپیشگی پرداخته‌اند، امیدوار باشند. پویانمایی Sausage Party که یک پویانمایی با رده‌بندی سنی R است، این هفته با افت ۵۰ درصدی از رتبه دوم به رتبه چهارم آمده با این حال مجموع فروش آن به ۸۰ میلیون دلار رسیده است تا سود خوبی را برای کمپانی سونی رقم بزند.

فیلم Mechanic: Resurrection که محصول کمپانی Lionsgate است نیز توانسته در اولین هفته اکران خود فروش ۷٫۵ میلیون دلاری را رقم بزند که بالاتر از پیش‌بینی‌ها بود و امتیاز B+ را از تماشاگران در CinemaScore دریافت کند. با این حال مشخص است که فیلم از دسته فیلم‌های اکشن بی‌هویت است چرا که منتقدان به‌شدت فیلم را کوبیده‌اند و فیلم در Rottentomatoes میانگین ۲۴ را دریافت کرده است. این یازدهمین فیلم جیسون استتهام برای کمپانی Lionsgate و به نظر می‌رسد که فیلم به فروش متوسطی دست یابد، با این حال بازار بین‌المللی به دلیل محبوبیت استتهام، می‌تواند به مجموع فروش فیلم کمک شایانی کند. نسخه بازسازی‌شده فیلم Ben Hur که هفته گذشته با اکران ضعیف خود مشخص کرد که یک شکست تمام عیار است، این هفته نیز با افت فروش ۵۹ درصدی تنها توانست ۴ میلیون دلار به دست آورد تا خیلی زود کار آن در بازار آمریکای شمالی به انتها برسد و تنها بتواند چیزی حدود یک‌چهارم بودجه فیلم را جبران کند. از دیگر نکات مهم این هفته، آغاز اکران فیلم اکشن Jason Bourne در بازار بزرگ چین است که موفق شد در افتتاحیه خود در چین، ۵۰ میلیون دلار به دست بیاورد تا مجموع فروش بین‌المللی فیلم به ۱۹۸٫۵ میلیون دلار برسد تا با اضافه شدن فروش داخلی ۱۵۰ میلیون دلاری، فروش مجموع ۳۴۷٫۸ میلیون دلاری را رقم بزند و تبدیل به دومین فیلم پر فروش سری بورن شود.

در زیر می‌توانید لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های آخر هفته را مشاهده کنید:

Screenshot (380)

معرفی فیلم برتر باکس آفیسDon’t Breathe

images

خلاصه داستان: راکی (با بازی جین لوی)، الکس و مانی سه دزد اهل دیترویت هستند که کارشان سرقت از خانه ثروتمندان شهر است. پس از اینکه یک مرد نابینا مقدار زیادی پول در ازای مرگ تنها فرزندش دریافت می‌کند، این سه دزد تصمیم می‌گیرند که به خانه این مرد منزوی دستبرد بزنند اما زمانی که وارد خانه می‌شوند، متوجه می‌شوند که در دام افتاده‌اند. حال مزاحمان جوان داستان باید برای نجات زندگی خود به کشف راز قربانی ظاهراً درمانده خود بپردازند.

کارگردان: Fede Alvarez

تهیه کنندگان: Sam Raimi، Robert Tapert، Joseph Drake، Nathan Kahane و J.R. Young

فیلمنامه: Fede Alvarez و Rodo Sayagues

بازیگران:

Jane Levy/ راکی

Dylan Minnette/ الکس

Daniel Zovatto/ مانی

Jane Graves/ ربکا

و

Stephen Lang/ مرد کور

هفته آینده چه فیلم‌هایی اکران می‌شوند؟

what-is-morgan-movie

هفته آینده فیلم علمی تخیلی کمپانی فاکس با نام Morgan اکران خود را در ۲۰۰۰ هزار سالن آغاز خواهد کرد. در این فیلم که کیت مارا نقش اصلی آن را ایفا می‌کند، یک محقق سفری دور و دراز به مکانی ناشناخته را برای بررسی یک کودک مهندسی ژنتیکی شده، آغاز می‌کند. سفری که البته بی خطر نیز نخواهد بود. دیگر فیلمی که قرار است در هفته آینده اکران شود، درام جدید کمپانی دریم ورکز یعنی The Light Between Oceans با بازی ماکیل فسبندر و آلیشیا ویکندر است که داستان زن و شوهری را روایت می‌کند که درگیر یک ماجرای پیچیده می‌شوند.

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.