سازنده‌ی فیلم The Lost City of Z تریلر جاسوسیِ I Am Pilgrim را کارگردانی خواهد کرد

17 April 2018 - 14:21

جیمز گری (James Gary) در آستانه‌ی بستن قراردادی برای کارگردانی فیلم I Am Pilgrim است، فیلمی که با اقتباس از رمانی تریلر جاسوسی به همین نام و به قلم تری هایِس (Terry Hayes) ساخته خواهد شد. این کتاب اولین بار در ژوئیه‌ی سال ۲۰۱۳ به چاپ رسید و کمپانی مترو گلدن مایر (MGM) حقوق سینمایی آن را درست یک سال پس از انتشار خریداری کرد. این کمپانی سپس متیو وان (Matthew Vaughn) را برای ساخت اقتباس سینمایی این اثر انتخاب کرد اما این فیلمساز به سراغ مجموعه‌فیلمِ جاسوسی دیگری به نام Kingsman رفت. از آن زمان تاکنون پروژه‌ی ساخت این فیلم مسکوت مانده است. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

داستان کتاب هایس پیرامون فردی به نام پیلگریم (Pilgrim) می‌گردد. پیلگریم که توسط یک خانواده‌ی ثروتمند آمریکایی به فرزندخواندگی پذیرفته و پرورش یافته، زمانی ریاست یک سازمان جاسوسی مخفی را بر عهده داشته است اما اکنون بازنشسته شده و از طریق نوشتن روزگار می‌گذراند. او در ادامه پی می‌برد که یکی از کتاب‌هایی که او در گذشته درباره‌ی جرم‌شناسی نوشته بود اکنون توسط قاتلی زنجیره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، قاتلی که هیچ‌گونه ردی از خود بر جا نمی‌گذارد. در این شرایط پیلگریم به عرصه بازمی‌گردد تا به حل کردن پرونده‌ی این جنایات کمک کند. در ادامه او خود را در میان توطئه‌ای به مراتب بزرگ‌تر و خطرناک‌تر می‌یابد.

مطابق با گزارش Deadline اکنون قرار است گری براساس فیلمنامه‌ای اقتباسی از هایس فیلم I Am Pilgrim را کارگردانی کند. هایس پیش از این‌که بیش‌تر بر نوشتن رمان تمرکز کند، فیلمنامه‌ی آثاری از قبیل The Road Warrior «جنگجوی جاده»، Mad Max: Beyond Thunderdome «مکس دیوانه: فراتر از طوفان»، و Vertical Limit «محدودیت عمودی» را نوشته است. هایس تاکنون چندین کتاب در دنباله‌ی I Am Pilgrim نوشته است بنابراین کمپانی مترو گلدن مایر امید دارد اقتباس سینمایی گری از رمان اول به قدری پرسود باشد تا ساخت اقتباس‌های بعدی از این مجموعه‌کتاب را توجیه کند.

هایس با نوشتن فیلمنامه‌های آثار اکشن/تریلر پرتنش نام خود را به عنوان یک فیلمنامه‌نویس تثبیت کرد، از فیلم‌های علمی‌تخیلی آخرالزمانی همچون «مکس دیوانه» گرفته تا درام‌های انتقامی نظیر Payback «تقاص». کتاب I Am Pilgrim توسط منتقدان ادبی برای پرکشش بودن و عناصر داستان‌گویی ذاتی‌اش مورد ستایش قرار گرفته است. با توجه به گزارشاتی که حاکی از آن است که کمپانی مترو گلدن مایر قصد فروش حقوق سینمایی مجموعه‌فیلم James Bond «جیمز باند» را دارد می‌توان استدلال کرد که این استودیو به فیلم I Am Pilgrim به چشم جایگزینی خوش‌آتیه برای این مجموعه‌فیلم جاسوسیِ افسانه‌ای خود می‌نگرد.

تصمیم گری برای پیوستن به پروژه‌ی I Am Pilgrim نیز پیشرفت جالبی در مسیر حرفه‌ای او محسوب می‌شود. گری پس از سبک‌سنگین کردن ساخت درام تریلر جاسوسی The Gray Man «مرد خاکستری»، در نهایت سال گذشته سراغ ساخت فیلم The Lost City of Z «شهر گمشده‌ی زِد» رفت، فیلمی ماجرایی که با الهام از داستانی واقعی ساخته شد. این فیلمساز داستان‌گو اواخر امسال فیلم اکتشاف فضایی Ad Astra را با حضور برد پیت (Brad Pitt) خواهد ساخت و این‌گونه فیلم هیجان‌انگیز دیگری را به کارنامه‌ی هنری خود خواهد افزود.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.