آر لی ارمی در سن ۷۴ سالگی درگذشت

17 April 2018 - 22:00

متاسفانه با خبر شدیم که آر لی ارمی (R. Lee Ermey) در سن ۷۴ سالگی درگذشت؛ او بازیگری بود که توانست از توانایی‌ها و آموخته‌های قبلی خودش در ارتش ایالات متحده آمریکا استفاده کند و به‌خوبی در فیلم‌های مختلف ایفای نقش کند و حضور داشته باشد. مخاطبان بیشتر او را به‌خاطر بازی نقش سربازهای نظامی خشن و باابهت می‌شناسند. خبر فوت آر لی ارمی را مدیر برنامه‌هایش، یعنی بیل راگین (Bill Rogin) در حساب توییتر خودش منتشر کرد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

اولین نقشی که ارمی آن‌را ایفا کرد و موجب شهرت و شناخته شدن او شد، ایفای نقش شخصیت گروهبان هارتمن (Sargent Hartman) در فیلم Full Metal Jacket «غلاف تمام‌فلزی» بود که موجب شد به‌خاطر ایفای این نقش، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل در مراسم گلدن گلوب شود؛ ولی نقش گروهبان هارتمن، یکی از چندین نقش شخصیت‌های نظامی بود که این بازیگر ایفا کرده است. ارمی به خاطر سابقه حضورش در نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا، توانست تا برخی از نقش‌های نظامی و نقش فرماندهان ارتش را به خوبی ایفا کند و موجب درخشش این نقش‌ها شود.

او تاکنون در فیلم‌های زیادی ایفای نقش کرده است؛ به عنوان مثال او در فیلم Mississippi Burning «میسیسیپی می‌سوزد»، نقش مایور تیلمن (Mayor Tilman)، در فیلم Prefontaine نقش بیل باورمن (Bill Bowerman)، در فیلم The Texas Chainsaw Massacre «کشتار با اره‌برقی در تگزاس» نقش شریف هویت (Sheriff Hoyt)، در انیمیشن Toy Story «داستان اسباب‌بازی» نقش فرمانده ارتش پلاستیکی و در انیمیشن Rocket Power «قدرت موشک» نقش رایان (Ryan) را ایفا کرد.

او همچنین در کارنامه‌ی خودش سابقه‌ی اجرای برنامه‌های متعددی را دارد؛ از جمله برنامه‌ی Mail Call مربوط به کانال تاریخ (History Channel) که او در این برنامه به سؤالات مربوط به مشکلات نظامی پاسخ می‌داد، برنامه‌ی Lock N’ Load with R. Lee Ermey که درباره‌ی کارکرد و بررسی سلاح‌های مختلف بود، و برنامه‌ی Gunny Time که مربوط به شبکه‌ی Outdoor بود.

رونالد لی ارمی در ماه مارس سال ۱۹۴۴ در شهر امپوریا ایالت کنزاس متولد شد؛ او در دوران کودکی شرارت‌های زیادی از خودش نشان داد و حتی در سن ۱۷ سالگی، دو مرتبه توسط نیروی پلیس این ایالت به دلیل انجام برخی تخلف‌ها بازداشت شد و به او حق انتخاب دادند تا زندان و یا خدمت در ارتش را انتخاب کند. او حضور در نیروی دریایی ارتش آمریکا را انتخاب کرد و از اواسط دهه‌ی ۱۹۶۰، خدمت خودش را در سن‌دیگو آغاز کرد. او در نهایت به ویتنام فرستاده شد و ۱۴ ماه در آن کشور خدمت کرد. سپس او به جزیره‌ی اوکیناوا (Okinawa) فرستاده شد ولی به‌خاطر جراحاتی که در سال ۱۹۷۲ به او وارد شد، از خدمت برکنار شد و پس از چند وقت ارتقا افتخاری دریافت کرد.

او درحالی‌که در دانشگاه فلیپین درحال تحصیل بود، برای بار اول اجرای نمایش و ورود به این کسب و کار را تجربه کرد و در فیلم Apocalypse Now «اینک آخرالزمان» به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا (Francis Ford Coppala) به عنوان مشاور فنی حضور پیدا کرد. او سپس در پروژه‌ی The Boys in Company C حضور پیدا کرد و پس از آن در سال ۱۹۸۷ در نقش گروهبان هارتمن در فیلم Full Metal Jacket به کارگردانی استنلی کوبریک (Stanley Kubrick) ایفای نقش کرد. در این پروژه، کوبریک تحت تاثیر مهارت‌های ارمی قرار گرفت و به او اجازه داد تا دیالوگ‌های مخصوص به خودش را داشته باشد.

ایفای نقش گروهبان هارتمن، به‌علاوه‌ی نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل در مراسم گلدن گلوب، موجب شد تا توجه دیگر فیلم‌سازان به ارمی جلب شود. او در بیش از ۵۵ فیلم حضور داشت و در خیلی دیگر از فیلم‌ها وظیفه‌ی صداگذاری را برعهده گرفت. همچنین او در ساخت بسیاری از بازی‌های ویدئویی و چندین تبلیغ تلوزیونی همکاری داشته است.

ارمی در تاریخ ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۸، در سن ۷۴ سالگی درحالی‌که در بیمارستان بستری بود، به دلیل شدت بیماری درگذشت.

منبع: Deadline

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.