مورگان فریمن سریالی درباره‌ی محمد علی را تهیه می‌کند

22 April 2018 - 17:07

سریال The Life of Muhammad Ali «زندگی محمد علی»، محصول شبکه‌ی سی‌بی‌اس (CBS)، به محمد علی (Muhammad Ali)، قهرمان سنگین‌وزن دنیا و شمایل فرهنگی خواهد پرداخت. مورگان فریمن (Morgan Freeman)، بازیگری که برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شده، تهیه‌کنندگی این سریال را برعهده دارد. محمد علی در ابتدا در سال ۱۹۶۴ پس از شکست سانی لیستون (Sonny Liston) مقام قهرمانی سنگین‌وزن دنیا را کسب کرد. امتناع علی از پیوستن به ارتش طی جنگ ویتنام و اخراج متعاقب او از ورزش بوکس باعث شد تا او از یک قهرمان ورزشی به شمایل حقوق مدنی تبدیل شود. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

محرومیت او از ورزش بوکس در نهایت به پایان رسید و علی در سال ۱۹۷۰ به رینگ بوکس بازگشت. او در طی سری مبارزات خود با جو فریزر (Joe Frazier) و نبرد حماسی‌اش با جُرج فورمن (George Foreman) به افسانه‌ی بوکس تبدیل شد. علی در سال ۱۹۸۱ پس از ۶۱  مسابقه‌ی کامل از رینگ بوکس بازنشسته شد. علی از ضربات ناشی از این ورزش دچار بیماری پارکینسون (Parkinson) شد. او تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۶ به شکل قهرمانانه‌ای با این بیماری مبارزه کرد.

مطابق با گزارش Deadline، مورگان فریمن سریال هشت قسمتی «زندگی محمد علی» را تهیه خواهد کرد. این سریال محصول شبکه‌ی سی‌بی‌اس است و دَن کِی (Dan Kay) فیلمنامه‌ی آن را با اقتباس از کتاب زندگی‌نامه‌ایِ علی: یک زندگی (Ali: A Life) به قلم جاناتان ایگ (Jonathan Eig) نوشته است. هر قسمت این سریال به یکی از مسابقات مهم دوران حرفه‌ای علی خواهد پرداخت، ضمن این‌که در آن به زندگی علی بیرون از رینگ و چگونگی تبدیل شدن او به یک شخصیت جالب در محدوده‌ی فرهنگی بزرگ‌تر نیز پرداخته می‌شود.

زندگی علی پیش از این نیز موضوع فیلم‌های داستانی بوده است. از این میان می‌توان به فیلم Ali «علی» ساخته‌ی مایکل مان (Michael Mann) در سال ۲۰۰۱ اشاره کرد که ویل اسمیت (Will Smith) نقش علی را ایفا می‌کند. مایکل مان در آن فیلم سبک گستاخانه‌ی علی را به تصویر کشید و در ضمن به حاشیه‌هایی پرداخت که پیرامون امتناع او از رفتن به جنگ ویتنام شکل گرفت. همچنین فیلم‌های مستند بسیار خوبی درباره‌ی علی ساخته شده‌اند، از جمله فیلم When We Were Kings «زمانی که پادشاه بودیم» که برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شد. این فیلم وقایع‌نگاری مسابقه‌ی حماسی علی با جرج فورمن است و نشان می‌دهد که علی از چه حربه‌های برای شکست این قهرمان سنگین‌وزن استفاده کرد.

مورگان فریمن و تیم‌اش با سریال «زندگی محمد علی»، جامع‌ترین اثر داستانی درباره‌ی علی تا به امروز را خلق خواهند کرد. این سریال به مجموعه آثار فاخری اضافه می‌شود که شبکه‌ی سی‌بی‌اس در حال تولید آن‌هاست. این شبکه قصد دارد تا با تولید هر چه بیش‌تر این آثار با شرکت نتفلیکس و دیگر سرویس‌های پخش رقابت کند.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.