ماجرای جیمز کامرون و بی علاقگی‌اش به دنیای مارول!

24 April 2018 - 10:00

اغراق نکرده‌ایم اگر مدعی شویم جیمز کامرون (James Cameron) معتبرترین سازنده‌ی پروژه‌های عظیم فیلمسازی در تاریخ سینما بوده است که همواره فیلم‌هایش با فروش خوبی در گیشه روبه‌رو بوده‌اند اما در چندین سال اخیر و به سبب وقفه‌ای که پس از کارگردانی دو فیلم Titanic (تایتانیک) و Avatar (آواتار) در حرفه کاری او پیش آمد، گویی وظیفه ساختن چنین پروژه‌های بزرگ و پرفروشی به دنیای سینمایی مارول (MCU) محول شده است تا به طور مداوم فیلم‌های میلیارد دلاری بلاک‌ باستری بسازد. با این حساب، کوین فیج (Kevin Feige) مدیرعامل استودیو مارول و مغز متفکر این ژانر را می‌توان به عنوان پادشاه جدید جهان تصویر درنظر گرفت. با سینماگیمفا همراه باشید.

با این اوصاف، نکته جالب در مورد جیمز کامرون (James Cameron) این است که رابطه او با دنیای ابرقهرمان‌ها و فیلم‌های کامیک بوکی زیاد خوب نیست و به دفعات و بهانه‌های مختلف، این عدم علاقه خود را به این سری از فیلم‌ها ابراز نموده است. هفته پیش نیز وی در مصاحبه‌ای با IndieWire، بار دیگر زبان به انتقاد از فیلم‌های این ژانر گشود و ضمن عیب جویی از دو فیلم Avengers (انتقامجویان) و The Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) گفته بود:

… نه اینکه من این فیلم‌ها را دوست نداشته باشم فقط، بیخیال بچه‌ها! به‌ جز مردان ابرقدرت بدون خانواده‌ای که برای دو ساعت در حال انجام کارهای مرگبار و خراب کردن شهرهـا هستند، داستان‌های دیگری هم برای گفتن وجود دارد…امیدوارم شروع به خسته شدن از فیلم‌های ابرقهرمانی کنیم!

به دنبال این اظهارات و در حاشیه کنفرانسی مطبوعاتی که برای فیلم Avengers: Infinity War (انتقامجویان: جنگ ابدیت) در لس‌آنجلس برگزار شده بود، سایت vulture مصاحبه‌ای با کوین فیج (Kevin Feige) ترتیب داد تا نظر او را پیرامون اظهارات کامرون جویا شود. در ابتدا کوین ادعا کرد که این اظهارات را برای اولین بار است که می‌شنود! بنابراین از مصاحبه‌کننده خواست تا بار دیگر صحبت‌های کامرون را به طور کامل برای او نقل کند! وی پس از شنیدن صحبت‌های کامرون، در‌حالی‌که پوزخندی بر صورتش نقش بسته بود گفت:

آه! او این فیلم‌ها را دوست دارد! این عالیه! واو، جیمز کامرون فیلم‌های ما را دوست دارد! این هیجان‌انگیز است!

ظاهرا فیج برای جلوگیری از بزرگ شدن این مسئله تصمیم گرفته است تا به شکلی جدی به انتقادهای کامرون واکنش نشان ندهد و درعوض تلاش کرده باشد تا با شوخی غائله را ختم به خیر کند!

منبع: vulture

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.