چکیده‌ای از شکستن رکوردهای فروش توسط فیلم Avengers: Infinity War

1 May 2018 - 00:00

دیزنی و مارول با اکران فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت)، آخرین پیروزی خود را به دست آوردند و بار دیگر رکوردهای فروش را در بین فیلم‌های ابرقهرمانی جابه‌جا کردند. این فیلم تنها پس از گذشت سه ماه از شروع طوفانی و تاریخی فیلم Black Panther (پلنگ سیاه)، آخر هفته‌ی گذشته، چندین رکورد را درهم شکست. فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) به کارگردانی برادران روسو (Russo brothers) جادویی‌ترین گردهمایی ابرقهرمانان استودیوی مارول (به رهبری کوین فیج Kevin Feige) را در دهمین جشن سالگرد دنیای سینمایی مارول رقم زد. در ادامه گزارش هالیوودریپورتر از رکوردهای کسب شده توسط این فیلم را مرور خواهیم کرد. با سینماگیمفا همراه باشید.

بزرگترین افتتاحیه داخلی در تمام ادوار

Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) در اولین آخر هفته‌ی خود، رکورد فروش اکران در آمریکا و کانادا را با فروش ۲۵۰ میلیون دلار شکست؛ رکوردی که پیش از این در اختیار فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) با فروش ۲۴۸ میلیون دلار بود.

بزرگترین افتتاحیه جهانی در تمام ادوار

فروش این فیلم در سطح بین‌المللی نیز رکورد زد و توانست جایگاه نخست پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ سینمای جهان را از هشتمین فیلم فرانچایز سریع و خشن یعنی The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) برباید. Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) با افتتاحیه جهانی ۶۳۰ میلیون دلاری‌اش توانست این جایگاه را از فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) با افتتاحیه جهانی ۹/۵۴۱ میلیون دلار، بگیرد. فروش این فیلم در خارج از خاک آمریکا ۳۸۰ میلیون دلار بوده است.

نکته قابل‌توجه این است که فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) در خارج از خاک آمریکا فروشی به مبلغ ۲/۴۴۳ میلیون دلار داشته است که ۹/۱۸۴ میلیون دلار از آن مربوط به کشور چین بوده است؛ درحالی که اکران فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) هنوز در کشورهای چین و روسیه آغاز نشده است! بنابراین به لطف اکران دیرهنگام این فیلم در این دو کشور، رکورد فروش در خارج از آمریکا کماکان در اختیار فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) است.

بزرگترین افتتاحیه فیلم‌های ابرقهرمانی در تمام ادوار

پیش از این فیلم The Avengers (انتقام‌جویان) با فروش ۴/۲۰۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی رکوددار این جایگاه بود اما فیلم Batman v. Superman: Dawn of Justice (بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت) با فروش ۵/۴۲۲ میلیون دلاری، گوی سبقت را از The Avengers (انتقام‌جویان) ربود که البته Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) رتبه نخست این جایگاه را نیز از آن خود کرد.

بیشترین فروش روز شنبه و یکشنبه در آمریکای شمالی

اگرچه فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) در روز جمعه ۱۰۶ میلیون دلار فروخت و از حیث فروش در روز جمعه پس از فیلم Star Wars: Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) با فروش ۱/۱۱۹ میلیون دلار در این روز، در جایگاه دوم قرار گرفت اما این فیلم توانست با فروش ۸۳ میلیون دلار در روز شنبه (روز دوم اکرانش) رکورد فروش در این روز در آمریکای شمالی را تصاحب کند. این جایگاه پیش از این از آن فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) با فروش ۶/۶۹ میلیون دلاری بود. همچنین این فیلم با فروش ۶۱ میلیون دلار در روز یکشنبه، رکورد فروش فیلم در این روز در آمریکای شمالی را نیز شکست. این رکورد پیش از این در اختیار فیلم Star Wars: Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) با فروش ۶۰ میلیون دلاری در این روز بود. به‌طور‌کلی یکی از عوامل اصلی این رکوردشکنی را می‌توان تعطیلی مدارس در فصل تابستان دانست که یکی از مزیت‌های افتتاحیه هر فیلمی در این فصل است.

موفقیت تجاری Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) در سایر کشورها

Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) همچنین رکورد افتتاحیه کشورهای کره جنوبی (با فروش ۲/۳۹ میلیون دلار)، مکزیک (با فروش ۱/۲۵ میلیون دلار)، برزیل (با فروش ۸/۱۸ میلیون دلار)، فیلیپین (با فروش ۵/۱۲ میلیون دلار)، تایلند (با فروش ۱۰ میلیون دلار)، اندونزی (با فروش ۶/۹ میلیون دلار) و مالزی (با فروش ۴/۸ میلیون دلار) را نیز شکست. این فیلم در کشور هند نیز با فروش ۶/۱۸ میلیون دلار، بزرگ‌ترین موفقیت برای یک فیلم غربی را رقم زد؛ دستاوردی که از کل موفقیت‌های تجاری فیلم‌های Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) و Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) نیز بزرگ‌تر بود. در کشور فیلیپین نیز چنان موفقیت گسترده‌ای پیش از رکوردشکنی Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت)، در اختیار فیلم‌های Captain America: The First Avenger (کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو) و Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) بود.

از میان دیگر دستاوردهای قابل‌توجه این فیلم می‌توان به کسب جایگاه دوم افتتاحیه در کشور استرالیا با فروش ۲۳ میلیون دلار پس از فیلم Star Wars: Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) اشاره کرد. دربین فیلم‌های ابرقهرمانی نیز این فیلم بهترین افتتاحیه را در کشورهای فرانسه (با فروش ۷/۱۷ میلیون دلار)، آلمان (با فروش ۷/۱۴ میلیون دلار) و اسپانیا (با فروش ۳/۸) کسب کرد. فیلم از این حیث در کشور ایتالیا (با فروش ۱۱ میلیون دلار) رتبه دوم را کسب نمود.

در‌کل نیز رکورد فروش در کشورهای خارجی با ۲/۴۲ میلیون دلار در اختیار کشور بریتانیا (بخش ایرلند شمالی) است؛ حوزه‌ای که فروش افتتاحیه فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) در آن در جایگاه سوم قرار دارد.

منبع: Hollywoodreporter

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.