جان وو و لوپیتا نیانگو در بازسازی فیلم The Killer با یکدیگر همکاری خواهند کرد

1 May 2018 - 18:45

لوپیتا نیانگو (Lupita Nyongo) در نسخه‌ی بازسازی فیلم اکشن کلاسیک The Killer «آدم‌کش» ساخته‌ی جان وو (John Woo) که خود وو کارگردان‌اش است، بازی خواهد کرد. در اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ و اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ هیچ فیلمساز اکشنی به اندازه‌ی جان وو، کارگردان مولف هنگ‌کنگی تأثیرگذار نبود. او کارش را در سال ۱۹۸۶ با ساخت فیلم A Better Tomorrow «فردایی بهتر» آغاز کرد و پس از آن مجموعه‌ای از فیلم‌های تحسین‌آمیز را با رویکرد بسیار سبک‌پردازانه و رقص‌گونه‌اش به خشونت عرضه کرد. در آن زمان به نظر می‌رسید که هر کسی در هالیوود سعی داشت تا از صحنه‌های اکشن وو تقلید کند. اگرچه تنها عده‌ی کمی ‌توانستند همان تأثیر هنرمندانه‌ی او را بیافرینند. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

می‌توان استدلال کرد که وو با فیلم «آدم‌کش» در سال ۱۹۸۹ به اوج دوران هنری خود رسید. این فیلم داستان کلاسیک قاتلی حرفه‌ای است که قصد دارد پیش از آن‌که این شغل را برای همیشه ترک کند، مأموریت آخر را به انجام برساند. Chow Yun-Fat، بازیگر افسانه‌ای هنگ‌کنگ نقش این قاتل حرفه‌ای را ایفا می‌کند. هالیوود به سرعت به سراغ وو رفت و او فیلم‌های نه‌چندان موفقی را در آن‌جا کارگردانی کرد که از این میان می‌توان به فیلم Hard Target «هدف سخت» با حضور ژان-کلود ون دام (Jean-Claude Van Damme) و Broken Arrow با حضور کریستین اسلیتر (Christian Slater) اشاره کرد. اما وو نهایتا موفق شد چند فیلم هالیوودی به‌یادماندنی خلق کند؛ فیلم‌هایی از قبیل Face/Off «تغییر چهره» با حضور نیکلاس کیج (Nicolas Cage) و جان تراولتا (John Travolta) و Mission: Impossible 2 «مأموریت غیرممکن ۲».

وو که زمانی یکی از نام‌های بزرگ سینمای اکشن به شمار می‌رفت، در سال‌های اخیر از صحنه محو شده است. اگرچه این کارگردان با پروژه‌ی جدیدش در کمپانی یونیورسال به عرصه بازمی‌گردد. مطابق با گزارش Deadline، وو فیلم «آدم‌کش»، اثر کلاسیک خود را بازسازی خواهد کرد و لوپیتا نیانگو نقش قاتل حرفه‌ای را که در نسخه‌ی اصلی توسط Chow Yun-Fat بازی شده بود، ایفا خواهد کرد. اِرِن کریوی (Eran Creevy) فیلمنامه‌ی این اثر را بر اساس پیش‌نویسی از جاش کمبل (Josh Campbell) و Matt Stuecken، خواهد نوشت. مطابق با گزارشات Brian Helgeland به پروژه اضافه خواهد شد تا فیلمنامه را بازنویسی کند.

بازی در فیلم «آدم‌کش» برای نیانگو در مسیرش برای تبدیل شدن از یک بازیگر نقش مکمل به ستاره‌ی اکشن، نقطه‌ی عطف دیگری محسوب می‌شود. این بازیگر در ابتدا با فیلم «دوازده سال بردگی» به شهرت رسید، فیلمی که برای او جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر مکمل زن را به ارمغان آورد. او سپس به بازی در مجموعه‌فیلم‌ها روی آورد و در فیلم Star Wars: The Force Awakens «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» نقش Maz Kanata، رفیق قدیمی و اسرارآمیز هان سولو را ایفا کرد. نیانگو نقش Kanata را در فیلم Star Wars: The Last Jedi «جنگ ستارگان: آخرین جدای» نیز ایفا کرد. و البته این بازیگر امسال در بلاک‌باستر Black Panther «پلنگ سیاه» نقش Nakia را ایفا کرد.

جای شکی نیست که وو زمانی یکی از مهم‌ترین فیلمسازان اکشن دنیا بود، اگر نگوییم مهم‌ترین. همچنین جای شکی نیست که او مدت‌هاست که فیلم مهمی در ایالات متحده نساخته است. این واقعیت که کمپانی یونیورسال در حال تسریع فرایند ساخت فیلم «آدم‌کش» است، منعکس‌کننده‌ی نیاز موجود برای تولید فیلم‌های اکشن متنوع است. نکته‌ی جالب این است که دست‌اندرکاران کمپانی یونیورسال با وجود تغییر کاراکتر مرد اصلی به زن، به جای انتخاب کارگردانی زن، مسئولیت بازسازی فیلم را به خود وو واگذار کرده‌اند. واقعا چه‌کسی برای بازسازی «آدم‌کش» بهتر از مردی است که نسخه‌ی اصلی را ساخته است.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.