فصل سوم سریال The Handmaid’s Tale ساخته می‌شود

5 May 2018 - 11:12

فصل سوم سریال ویران‌شهریِ The Handmaid’s Tale «کنیزنامه» محصول شبکه‌ی Hulu ساخته خواهد شد. این سریال که براساس کتابی نوشته‌ی مارگارت اتوود (Margaret Atwood) ساخته شده، آینده‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن ایالات متحده به حکومت دینیِ مستبدانه و مردسالارانه‌ای به نام Gilead تبدیل شده است؛ حکومتی که نقش زنان را به همسران و کنیزان فرو می‌کاهد. اگرچه نقش‌های دیگری همچون Marthas و Aunts نیز برای‌شان وجود دارد. کنیزانِ زایا باید برای زنانی که نمی‌توانند باردار شوند، بچه به دنیا بیاورند. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

این کنیزان عملا برده‌ی خانواده‌ها هستند و حتی باید اسم خود را به اسم مردی که به خانواده‌ی او تعلق دارند، تغییر دهند. آن‌ها باید تحت قوانین سراسری سرزمین زندگی کنند و از دستورات Auntها و بانوهای خانه‌ها نیز تمکین کنند. Auntها کسانی هستند که اطمینان حاصل می‌کنند که کنیزان نقش‌های خود را به درستی ایفا می‌کنند و در صورت سرپیچی آن‌ها را مجازات خواهند کرد. مضاف بر این، جاسوسانی هم در میان کنیزان حضور دارند که برای پلیس مخفی جمهوری Gilead کار می‌کنند. کنیزانی که از دستورات پیروی نمی‌کنند، مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند، معیوب می‌شوند و یا به کلونی فرستاده می‌شوند؛ جایی که باید بدون لباس محافظ در شرایط رادیواکتیو به سختی کار کنند. سریال «کنیزنامه» در سال ۲۰۱۷ به سرعت به پدیده‌ی شبکه‌ی Hulu تبدیل شد و ستایش منتقدان و مخاطبان را برانگیخت. پخش فصل دوم این سریال به تازگی از شبکه‌ی Hulu آغاز شده است.

اکنون که شبکه‌ی Hulu ساخت فصل سوم سریال «کنیزنامه» را اعلام کرده، طرفداران، ماجراهای بیش‌تری از Gilead و زنان‌اش نصیب‌شان خواهد شد. تاریخ پخش فصل سوم این سریال هنوز مشخص نیست اما به احتمال قوی سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

اعلام ساخت فصل سوم سریال «کنیزنامه» خیلی غافل‌گیرکننده نیست. این سریال سال گذشته جایزه‌ی بهترین سریال درام را از جوایز امی کسب کرد و همچنین موفق شد در سال ۲۰۱۸ جایزه‌ی Peabody را به‌دست آورد. با وجود این‌که تاکنون تنها سه قسمت از فصل سوم این سریال پخش شده، طرفداران اعتقاد دارند که به اندازه‌ی فصل اول خوب است. تا این جای کار سریال بر روی تلاش Offred برای فرار از Gilead تمرکز کرده و همچنین به گذشته‌ی امیلی (Emily) پرداخته است.

اگرچه کتاب اتوود منبع الهام سریال «کنیزنامه» است اما ساخت فصل سوم به این معناست که این مجموعه برای ادامه دادن باید به دنبال داستان‌هایی خارج از کتاب باشد. هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که اگرچه این سریال تاکنون در جاهایی از منبع اصلی فاصله گرفته اما همواره به شدت تماشایی است.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.