مستند چارلی چاپلین در دست ساخت است

6 May 2018 - 13:05

کمپانی‌های Altitude و Showtime امروز اعلام کردند که قرار است با هم همکاری در راستای ساخت مستند چاپلین داشته باشند و این دومین فیلم مستند بعد از مستند Notes on Blindness ساخته‌ی پیتر میدلتون (Peter Middleton) و جیمز اسپینی (James Spinney) خواهد بود که سه بار نامزد دریافت جایزه بفتا شد. چاپلین عنوان کاری این فیلم خواهد بود. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

کمپانی Altitude حقوق بین‌المللی فیلم را بدست آورده و این پروژه را در Cannes به خریداران معرفی کرد. Showtime نیز حقوق آمریکا شمالی را دارا می‌باشد. Altitude حق توزیع فیلم در بریتانیا و ایرلند را بدست آورده است.

کمپانی BFI روی این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند و National Lottery، Film 4 و Showtime بودجه فیلم را تامین می‌کنند. حمایت‌های دیگر از سوی کالکشن BFI National Archive و دنیای چاپلین توسط گروین صورت می‌گیرند. دنیای چاپلین یک موزه است که در شهر وی‌وی در سوئیس قرار دارد، جایی که چاپلین ۲۵ سال در آن‌جا زندگی کرد. این محل، لوکیشن فیلم‌برداری سکانس‌های مراحل بعدی زندگی او خواهند بود.

چاپلین داستان فقر و ثروت است و تصویری از برجسته‌ترین شخصیت سینمایی را به نمایش می‌گذارد. او دهه‌های متوالی مشهورترین فرد در دنیا بود اما چارلی چاپلین واقعی چه کسی بود؟

سازندگان نامزد بفتا، میدلتون و اسپینی، به آرشیو خلاقانه و شخصی چاپلین دست یافته‌اند. میدلتون و اسپینی از طریق صداهای ضبط شده و وسایلی که تاکنون دیده نشده‌اند، فرار چاپلین از دنیای کودکی در اواخر دوره ویکتوریا و رفتن به هالیوود در اوایل پیدایش سینما را نشان خواهند داد. با اینکه Little Tramp تخیلی او باعث شهرت جهانی‌اش و کنترل هنری و نگرانی‌های فراوان شد، شایعات شخصی و صدای سیاسی باعث از بین رفتن این شخصیت دوست‌داشتنی و نپذیرفتن او در آمریکا شد.

بن لیمبرگ (Ben Limberg) از Smaller Biggie Productions و جان باتسک (John Battsek) از Passion Pictures همراه با مایک برت (Mike Brett) از Archer’s Mark این فیلم را تولید می‌کنند و تجربه خود از فیلم‌هایی همچون Listen to Me Marlon و Notes on Blindness را وارد این کار می‌کنند.

مایک برت از کمپانی Archer’s Mark می‌گوید: پیتر و جیمز دو تن از فیلم‌سازان بسیار خلاق بوده و قادر هستند مرزهای داستان‌گویی را جابجا کنند. چاپلین بعنوان خالق و مبدع بی‌رقیب سینما، موضوع مناسبی برای فیلم‌سازی است.

پیتر میدلتون و جیمز اسپینی اظهار داشتند: ما بسیار خوش‌شانس هستیم که خانواده چاپلین آرشیو خانوادگی‌شان را در اختیارمان گذاشتند. برای پیدا کردن ابعاد جدیدی از زندگی و کارِ یکی از شخصیت‌های برجسته قرن ۲۰، که نشان خاصی در فرهنگ برجای گذاشته، چالش بسیار بزرگ و هیجان‌انگیزی است. چاپلین زندگی خود را داستان شاه پریان توصیف کرده و تم‌های نابرابری، قدرت، شهرت و هنر امروزه در آن مشخص هستند.

وینی مالوترا (Vinnie Malhotra) معاون بخش مستند و ورزش Showtime گفته: چاپلین برجسته‌ترین شخصیت تاریخ فیلم‌سازی است و در نتیجه در اسطوره‌شناسی جای دارد. پیتر و جیمز با منابع تاریخی چشمگیری که وجود دارند و نگاه دقیق‌شان ابعاد جدیدی از زندگی چاپلین را به تصویر خواهند کشید.

ویل کلارک، مدیر و عضو هئیت مدیره Altitude نیز بیان داشته: چاپلین داستان خاصی از یکی از بزرگترین و قوی‌ترین ستاره‌های جهان خواهد بود که زندگی خارق‌العاده‌اش جنجالی و چالش‌برانگیز بوده است. این چاپلینی خواهد بود که قبلا درباره آن نشنیده‌اید و پیتر و جیمز تکنیک‌های زیبایی و نوآوری خود را وارد آن خواهند کرد.

لیزی فرنکی (Lizzie Francke) از BFI اظهار داشته: بسیار خوشحالیم که با جیمز و پیتر کار می‌کنیم و تیم با استعداد Notes on Blindness در این پروژه حضور دارد. شیوه‌ی نو و خاص آنها برای چنین شخصیت برجسته‌‌ای نشانه خوبی است که تصویر واضح و مشخصی از شخصیت پیش‌گام اوایل سینما در قرن ۲۱ را به طرفداران فیلم‌های کلاسیک نشان می‌دهد.

سم لاوندر (Sam Lavender) از Film4 نیز گفته: چاپلین اولین هنرمند مشهور سینمای جهان است، مردی با داستان زندگی خارق‌العاده. پیتر و جیمز ما را با نگاه خاص خود به این فیلم تحت تاثیر قرار دادند و بسیار مفتخریم که در این پروژه حضور داریم.

بن لیمبرگ از Smaller Biggie اظهار داشته: خانواده چاپلین در ساخت این فیلم بسیار حمایت‌گر و کمک‌کننده بودند. از طریق کیت گایونوارک که املاک چاپلین را اداره می‌کند توانستیم به کل کتابخانه چاپلین دسترسی داشته باشیم. با صداهای ضبط شده چاپلین که درباره زندگی و کار خود صحبت می‌کند، این فیلمِ پدر سینما بسیار جذاب خواهد شد.

جان باتسک از Passion Pictures گفته: به محض اینکه Notes on Blindness را دیدم، می‌دانستم Passion Pictures می‌خواهد در فیلم بعدی پیتر و جیمز سهیم باشد. وقتی بن لیمبرگ به من درباره ایده‌ی ساخت فیلمی با محوریت چارلی چاپلین گفت، بسیار خوشحال شدم. با وجود Showtime، BFI، Film4 و Altitude این مسیر با موفقیت طی خواهد شد.

چاپلین تولید کمپانی Passion Pictures, Archer’s Mark و Smaller Biggie با همکاری Fee Fie Foe خواهد بود.

منبع: ComingSoon

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.