پنه‌لوپز کروز می‌گوید دستمزد او و خاویر باردم برای فیلم Everybody Knows یکی بوده است

10 May 2018 - 14:09

هالیوود راه طولانی برای برابری دستمزد بازیگران زن با بازیگران مرد پیش رو دارد اما پنه‌لوپه کروز (Penelope Cruz) و خاویر باردم (Javier Bardem) با چنین مشکلی مواجه نیستند. وقتی از این دو بازیگر درباره دستمزد یکسان فیلم Everybody Knows (همه می‌دانند) که روز سه‌شنبه در مراسم فستیوال فیلم به نمایش درآمد پرسیده شد، کروز لبخندی زد و پاسخ داد: بله. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

بازیگر زن برنده اسکار درباره همکاری‌ با شریک واقعی زندگی‌اش گفته در حالی که این دو اولین بار سال ۱۹۹۲ در فیلم Jamon Jamon با هم بازی کرده بودند. کروز اظهار داشته: “ما این شخصیت‌ها را با خودمون خونه نمی‌بریم.‌ برای خودمون قانون و قاعده‌ای داریم. ما همدیگه رو می‌شناسیم و به کمک هم اعتماد داریم. این چیزی نیست که هر دو سال براش برنامه‌ریزی کنیم. به ندرت این اتفاق در زندگی ما می‌افتد. فکر نمی‌کنم خیلی پیش بیاد.”

کروز اعتراف کرد که وقتی جوان‌تر بوده فرضیه‌های مختلفی برای نقش‌هایش داشته است. “وقتی در دهه ۲۰ سالگی‌ام بودم، فکر می‌کردم هر چقدر به خودم سخت بگیرم بیشتر توی اون شخصیت می‌مونم و نتیجه بهتری بدست میارم. من یاد گرفتم که این اصلا ربطی به بهتر شدن نداره و من زندگی شخصی هم علاوه بر شغلم دارم. این باعث میشه از واقعیت به تخیل برم.

فیلم Everybody Knows اولین فیلم اسپانیایی زبانِ کارگردان ایرانی، اصغر فرهادی، است. او گفته پنج سال قبل با باردم ملاقاتی داشته و روی چندین پیش‌نویس فیلم‌نامه کار کرده و فیلم را درباره داستان زنی (کروز) ساخته که به شهر مادری‌اش، مادرید باز می‌گردد و با مشکلاتی مواجه می‌شود که به کمک نامزد سابقش (باردم) احتیاج پیدا می‌کند. این داستان از نمایش‌نامه King Lear الهام گرفته و تم پدران و دختران را دارد.

کروز درباره کارگردان فیلم‌اش که لقب اسفنج به او داده، می‌گوید: “او معلم اسپانیایی داشت. چون زیاد نمی‌خوابید، دیالوگ‌های ما رو حفظ می‌کرد. برای همین نمی‌تونستی گولش بزنی یا سر به سرش بزاری. او در همه چیز نقش داشت و همه جا حضور داشت.”

بعد از نمایش همه می‌دانند، حق پخش این فیلم به Focus Features فروخته شد تا در آمریکا توزیع شود.

بعد از پایان کنفرانس خبری، از فرهادی خواسته شد تا صحبت کند. او اظهار داشت: “فکر می‌کنم باید به یه چیزی اشاره کنم.” امسال دو فیلم ایرانی در جشنواره کن وجود داشت اما جعفر پناهی نتوانست فیلم Three Faces را به جشنواره بیاورد چون در بازداشت خانگی در ایران به سر می‌برد.

فرهادی در این‌باره گفت:

من دیروز باهاش صحبت کردم. من احترام زیادی برای کار او قائلم. امیدوارم بتونه به این جشنواره بیاد. فکر کنم هنوز وقت هست. دوست داشتم این پیام رو به او برسانم. امیدوارم تصمیم گرفته شود که او به جشنواره بیاد. چیزی که واسه او مهمه سوار هواپیما شدن نیست بلکه اینه که فیلمش دیده بشه و شاهد واکنش مخاطبین باشه. حس خیلی عجیب و غریبی که باید اینجا باشی و نتونی بیای. این چیزیه که من خیلی باهاش مشکل دارم. جای تقدیر داره که توی چنین شرایطی هنوز کار می‌کنه.

منبع: ورایتی

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.