Avengers: Infinity War اولین فیلم تابستانه‌ای است که فروش ۲ میلیارد دلاری را هدف گرفته است

11 May 2018 - 09:00

باشگاه کوچکی از فیلم‌هایی که به فروش جهانی ۲ میلیارد دلار یا بیشتر دست یافته‌اند مانند فیلم های Avatar (آواتار) و Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد)، در تعطیلات آخر سال (ماه دسامبر) شروع به اکران کرده‌اند؛ یعنی دقیقا زمانی که بسیاری از بزرگسالان از کارهایشان فارغ شده‌اند و دانش‌ آموزان نیز در تمامی سنین، در اوج کلاس‌های درسی خود قرار دارند. هر دو فیلم در ماه ژانویه به بالاترین فروش خود دست یافتند؛ ماهی که در دنیای هالیوود از منظر انتشار فیلم‌ها، ماه بی‌رونقی محسوب می‌شود. این دقیقا برخلاف فصل تابستان است که فیلم‌ها یکی پس از دیگری شروع به اکران می‌کنند. با سینماگیمفا همراه باشید.

تا به امروز، فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) عنوان پرفروش‌ترین فیلم تابستانه را با فروش ۶۷۲/۱ میلیارد دلار (البته بدون احتساب تورم) در اختیار داشت. با این حال این فیلم درحال تقدیم جایگاه خود به فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) است! فیلم ابرقهرمانی و رکوردشکن کمپانی‌های دیزنی و مارول که پس از فروش ۱۶۴/۱ میلیارد دلاری‌اش در ده روز اول اکران، اکنون درحال تبدیل شدن به پروفروش‌ترین فیلم تابستانه تاریخ است که پیش‌ بینی می‌شود فروشش به حدود ۲ میلیارد دلار برسد. تحلیل‌گران نیز معتقدند که فروش این فیلم درنهایت به ۸/۱ تا ۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

ازجمله عواملی که موفقیت فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) را رقم زد تصمیم نهایی‌ای بود مبنی بر اینکه فیلم را در آمریکای شمالی یک هفته زودتر اکران کنند و با توجه به اینکه دو فیلم Deadpool 2 (ددپول ۲) و Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) به ترتیب در تاریخ‌های ۱۷ مه و ۲۳ مه منتشر می‌شوند، این تصمیم باعث شد که این فیلم سه هفته بدون رقیب در سینماها اکران شود. پل دگرآبادین (Paul Dergarabedian) از comScore در این رابطه گفت:

جابه‌جایی تاریخ انتشار، استراتژی‌ای بود که به وسیله بازنویسی قوانین و البته به لطف آخرین جمعه ماه آوریل، بزرگترین افتتاحیه آخر هفته در طول تاریخ را نصیب فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) کرد و به طور همزمان نیز به عنوان ضربه‌گیری برای این فیلم در مقابل انتشار فیلم Deadpool 2 (ددپول ۲) عمل کرد.

درواقع، تاریخ انتشار فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) برای چهارم ماه مه تنظیم شده بود؛ یعنی درست اوایل فصل تابستان. اما دیزنی با امید به حداقل رساندن میزان اسپویل فیلم، تاریخ انتشار را به ۲۷ آوریل تغییر داد و افتتاحیه جهانی این فیلم را به انجام رساند.

فروش فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) شنبه هفته پیش در باکس آفیس جهانی به یک میلیارد دلار رسید و این سریع‌ترین مدت برای کسب این میزان از فروش در تاریخ سینما بوده است. این فیلم درمقایسه با فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) که در دوازده روز به این میزان از فروش رسیده بود، این رکورد را در یازده روز به دست آورد. همچنین این فیلم در آخر دومین هفته اکرانش، فروش ۵/۱۱۲ میلیون دلاری را در داخل کشور به ثبت رساند و از این حیث پس از فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) با فروش ۱/۱۴۹ میلیون دلاری در این بازه زمانی، در جایگاه دوم قرار گرفت. در خارج از کشور نیز فروش این فیلم در آخر هفته دوم، ۶/۱۶۲ میلیون دلار افزایش یافت و در کشور روسیه نیز با فروش ۶/۱۷ میلیون دلاری‌اش، رکورد افتتاحیه را شکست.

تحلیل‌گران گیشه که توسط سایت Hollywood Reporter مورد بررسی قرار گرفتند، پیش بینی کرده‌اند که فروش فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) در خارج از کشور درنهایت به ۱/۱ تا ۲/۱ میلیارد دلار خواهد رسید و این پیش بینی را باتوجه به اینکه اکران این فیلم هنوز در کشور چین آغاز نشده است، انجام داده‌اند؛ چرا که در سال ۲۰۱۵ فیلم Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) تنها در کشور چین فروش ۲۴۰ میلیون دلاری را به دست آورد.

در داخل کشور نیز فروش این فیلم با پیشی گرفتن ۱۲ درصدی از فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک)، به مبلغ ۳/۶۵۲ میلیون دلار رسیده است. جف باک (Jeff Bock) تحلیل‌گر گیشه از Exhibitor Relations می‌گوید:

همه چیز برمی‌گردد به زمان‌بندی درست اکران فیلم که Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) در این زمینه بسیار چالاک عمل کرده است و فروش این فیلم قطعا تا آخرین دوشنبه ماه مه پرقدرت ادامه خواهد یافت. این نوع اکران، تنها راهی است که می‌توان جایگاه برترین فیلم تابستانه تمام ادوارِ فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) را تحت‌الشعاع قرار داد.

باک ادامه داد:

درحال‌حاضر، Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) با تفاوت ۵۰ میلیون دلار (البته بدون درنظرگرفتن تورم) از فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) پیشی گرفته است و اگر همین روند را تا انتهای این هقته نیز ادامه بدهد، می‌توان فروش داخلی ۷۰۰ تا ۷۲۵ میلیون دلاری را برای این فیلم پیش بینی کرد. به هر حال، باید اعتراف کنیم سلطنت دیزنی در دنیای بلاک‌باسترهای مدرن امروزی در سینما کم ‌نظیر است.

منبع: Hollywoodreporter

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.