باکس آفیس هفته: شروع قدرتمند Deadpool 2

21 May 2018 - 10:00

هر چند که فیلم Deadpool 2 «ددپول ۲» نتوانست رکورد برترین افتتاحیه یک فیلم با درجه‌ سنی بزرگسال را برای خود کسب کند، اما هنوز این بخت را داشته تا رکوردهای دیگری از آن خود کند و فروش خوبی را در هفته‌ی اول اکرانش ثبت کند. این درحالی است که فیلم Avengers: Infinity War «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» هم طبق روال هفته‌های گذشته به فروش خوب خود ادامه داده است. برای جزییات بیش‌تر از پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ مطلب همراه باشید.

شواهد اولیه حاکی از آن بود که Deadpool 2 «ددپول ۲» بتواند به پرفروش‌ترین فیلم با درجه‌ سنی بزرگسال در هفته‌ نخست اکران خود تبدیل شود اما پیش‌بینی‌ها غلط از آب در آمد. فیلم «ددپول ۲» در سه روز اول اکران خودش توانست فروش خیره‌کننده ۱۲۵ میلیون دلاری را کسب کند که آن را به دومین افتتاحیه برتر تاریخ برای یک فیلم با درجه سنی بزرگسال (R) تبدیل می‌کند. فروش افتتاحیه این فیلم از فیلم ترسناک It که در ماه سپتامبر سال گذشته اکران شد و توانست ۱۲۳٫۴ میلیون دلار فروش کند، بیش‌تر بوده است اما نتوانسته به نسخه‌ قبلی خود یعنی Deadpool «ددپول» برسد. نسخه اول فیلم ددپول که دو سال پیش اکران شد، در افتتاحیه خود توانسته بود ۱۳۲٫۴ میلیون دلار فروش کند.

امتیاز این فیلم در CinemaScore، امتیاز بسیار خوب A است. میانگین سن افرادی که نسخه دوم را در هفته‌ اول مشاهده کردند، نسبت به نسخه‌ی اول بیش‌تر بوده است. در نسخه‌ی اول ۵۳ درصد مخاطبان بالای ۲۵ سال داشتند؛ این درحالی است که در این دنباله ۶۲ درصد از مخاطبان سنی برابر یا بالای ۲۵ سال داشته‌اند. در هفته‌ی آغازین، ۶۱ درصد مخاطبان «ددپول ۲» مرد و ۳۹ درصد آن‌ها زن بوده‌اند.

با این حال، موفقیت ددپول ۲ فقط مربوط به بازار داخلی آمریکا نبوده است. این فیلم در این هفته در ۸۱ بازار بین‌المللی اکران شد و توانست در این بازارها ۱۷۶٫۳ میلیون دلار فروش کند. این میزان فروش در هفته‌ی ابتدایی در بازارهای بین‌المللی، برای شرکت فاکس یک رکورد به حساب می‌آید. رکوردی که در قبل در اختیار X-Men: Days of Future Past بود. اکنون دنباله فیلم ددپول بهترین عملکرد در افتتاحیه فیلم‌های شرکت فاکس در بازار بین‌المللی را در اختیار دارد. بخش عمده‌ای از فروش این فیلم مربوط به بازار چین بوده است. این درحالی است که نسخه‌ اول تا مدت زمان زیادی در چین اکران نشده بود. Deadpool 2 توانست در هفته اول خود در چین، ۳۸٫۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. همچنین این فیلم در کشورهایی نظیر مکزیک (۱۰ میلیون دلار)، هند (۶٫۲۹ میلیون دلار)، اندونزی (۴٫۷ میلیون دلار)، تایلند (۳٫۴ میلیون دلار)، ویتنام (۲ میلیون دلار) و شیلی (۱٫۹ میلیون دلار) رکورد بزند. به این ترتیب، فروش جهانی دنباله ددپول تا به این لحظه به چیزی بیش‌ از ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است. بودجه ساخت فیلم ددپول ۲ به میزان ۱۱۰ میلیون دلار بوده است.

در جایگاه دوم لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته آمریکا، Avengers: Infinity War «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» قرار دارد. فیلمی که در چند هفته‌ گذشته رکوردهای زیادی را از آن خود کرد. این فیلم ابرقهرمانی مارول و دیزنی همچنان به فروش خوب خود ادامه می‌دهد و در چهارمین هفته خود توانسته ۲۸٫۷ میلیون دلار فروش کند. به این ترتیب، فقط ۲۴ روز پس از اکران، فروش داخلی این فیلم در آمریکا به رقمی بالغ بر ۵۹۵ میلیون دلار رسیده است. این فیلم هم‌اکنون هشتمین فیلم پرفروش در بازار داخلی آمریکا است.

Avengers: Infinity War «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» در این هفته ۸۴٫۴ میلیون دلار در بازارهای بین‌المللی فروش داشته و توانست فروش خود در بازارهای بین‌المللی را به رقم ۱٫۲۱۸ میلیارد دلار برساند. در مجموع، فروش جهانی این فیلم ابرقهرمانی تا به این لحظه به رقم خیره‌کننده ۱٫۸۱ میلیارد دلار رسیده است. هفته‌ گذشته اشاره کردیم که Avengers: Infinity War پنجمین فیلم پرفروش تاریخ شد با این حال این فیلم توانست رکورد خود را بهبود ببخشد و اکنون به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ در بازارهای جهانی تبدیل شود. همچنین اگر فقط بازارهای بین‌المللی را در نظر بگیریم، این فیلم سومین فیلم پرفروش در بازارهای بین‌المللی است. در بازار بین‌المللی، فقط فیلم‌های آواتار و تایتانیک جیمز کامرون جلوتر از انتقام‌جویان: جنگ ابدیت قرار دارند.
«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» در کشورهایی نظیر برزیل (۶۰٫۸ میلیون دلار)، آمریکا مرکزی (۱۳٫۷ میلیون دلار)، بولیوی (۳٫۵ میلیون دلار)، شیلی (۱۲٫۹ میلیون دلار)، اکوادور (۷٫۳ میلیون دلار)، پرو (۱۱٫۱ میلیون دلار)، ونزوئلا (۲٫۶ میلیون دلار)، فیلیپین (۲۲٫۸ میلیون دلار)، اندونزی (۲۵٫۱ میلیون دلار)، مالزی (۱۶٫۹ میلیون دلار)، سنگاپور (۱۱٫۵ میلیون دلار) و ویتنام (۸٫۲ میلیون دلار) رکورد بزند. علاوه بر این‌ها، این فیلم به چهارمین فیلم پرفروش غربی در بازار چین تبدیل شده است. «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» تاکنون در بازار چین ۳۰۲٫۵ میلیون دلار فروش کرده است.

یکی دیگر از فیلم‌های تازه اکران این هفته یعنی فیلم Book Club شرکت پارامونت توانست در هفته‌ نخست اکرانش به میزان ۱۲٫۵ میلیون دلار فروش کند و در جایگاه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته آمریکا قرار بگیرد. این فیلم توانست در CinemaScore امتیاز -A را کسب کند. ۸۰ درصد مخاطبان فیلم Book Club زن و ۲۰ درصد آن‌ها مرد بوده‌اند. همچنین در بین این مخاطبان، ۸۸ درصد آن‌ها بالای ۳۵ سال و ۶۰ درصد آن‌ها بالای ۵۰ سال بوده‌اند.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

هفته آینده، روز یادبود را در آمریکا در پیش داریم و دیزنی و لوکاس فیلم قصد دارند تا اثری در رابطه با عنوان بسیار محبوب جنگ ستارگان را اکران کنند. هفته آینده، فیلم Solo: A Star Wars Story «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» را در ۴۲۰۰ سالن سینما اکران کند. از همین رو، هفته آینده باید شاهد رقابت نفس‌گیر و بسیار جذابی بین سه فیلم Deadpool 2 «ددپول ۲»، Avengers: Infinity War «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» و Solo: A Star Wars Story «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» باشیم.

نظر شما در رابطه با رقابت این سه فیلم در هفته‌ آینده چیست؟

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.