استن لی: تام هالند همان فردی است که هنگام خلق مردعنکبوتی به آن فکر می‌کردم!

21 May 2018 - 17:00

استن لی (Stan Lee) نویسنده کتاب‌های کامیک می‌گوید که هنگام خلق و نوشتن شخصیت افسانه‌ای مرد عنکبوتی، دقیقا شخصی با ویژگی‌ها و شمایل تام هالند (Tom Holland) را در ذهن داشته است. هالند دو سال گذشته را به شدت درگیر بازی کردن نقش پیتر پارکر / مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول بوده است؛ از معرفی به یادماندنی‌اش در فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) در سال ۲۰۱۶ گرفته تا اولین فیلم انفرادی‌اش یعنی Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) در تابستان گذشته و همچنین سیر تکاملی تبدیل شدنش به عنکبوت آهنی و حضور رسمی‌اش در بین انتقام‌جویان در فیلم بلاک‌باستر فصل تابستان یعنی Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت). با سینماگیمفا همراه باشید.

با درنظر‌گرفتن میزان فشاری که ایفای نقش مرد عنکبوتی بر بازیگر وارد می‌کند، باید اقرار کرد که هالند به خوبی بر این نقش سوار شده است. پیش از او نیز این نقش را در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷، توبی مگوایر (Tobey Maguire) در سه‌گانه‌ی مرد عنکبوتی به کارگردانی سم ریمی (Sam Raimi) و در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، اندرو گارفیلد در هر دو شماره‌ی فیلم Amazing Spider-Man (مرد عنکبوتی شگفت انگیز) به کارگردانی مارک وب (Marc Webb) ایفا کرده‌اند. و پس از آن‌ها هالند به ترتیب در فیلم‌های Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی برادران روسو، Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) در سال ۲۰۱۷ به کارگردانی جان واتس (Jon Watts) و Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) در سال ۲۰۱۸ باز هم به کارگردانی برادران روسو، تعریف جدیدی از شخصیت مرد عنکبوتی ارائه داد و رویکرد و روحیه‌ی جوان‌تری به آن بخشید.

در روز شنبه استن لی در توییتی از هالند ستایش و خاطرنشان کرد که چقدر سریع یک پسر ۲۲ ساله، درست همان چیزی شد که او در هنگام خلق شخصیت مرد عنکبوتی به همراه استیو دیتکو (Steve Ditko) در اوت ۱۹۶۲، به آن می‌اندیشید. لی در توییتش اینگونه نوشت:

به نظر من تام هالند بهترین مرد عنکبوتی است. او دقیقا همان سن و قدی را دارد که من هنگام نوشتن این کاراکتر برای آن پیش بینی می‌کردم. Spidey نباید بیش از حد بزرگ باشد. دوستم تام چه کار می‌کند؟

دقیقا مشخص نیست که چرا لی درحال‌حاضر به تحسین هالند پرداخته است اما با این وجود تعریف و تمجید از سوی مرد افسانه‌ای دنیای مارول باید برای هالند هیجان‌انگیز باشد. اگرچه توییت لی شبیه به پاسخ یک سوال می‌ماند اما به نظر نمی‌رسد که توییتر فضای مناسبی برای انجام چنین کارهایی باشد و این توییت بیشتر شبیه به یک پست اتفاقی است. با این حال با توجه به اینکه لی درپایان توییتش با پرسش “دوستم تام چه کار می‌کند؟” انگار درحال اشاره کردن به مسئله خاصی است اما این توییت می‌تواند روش ساده‌ای برای آشتی کردن لی با مخاطبینش پس از جاروجنجال‌های هفته گذشته باشد. به هر حال ممکن است طرفداران با ارزیابی مثبت لی از هالند، کمی از ناراحتیشان کاسته شود؛ چرا که عجالتا استدلال می‌کنند وی با هالند رابطه‌ای صمیمانه دارد. علاوه‌بر‌این، لی در گذشته نیز تعریف و تمجیدهایی را از بازی‌های مگوایر و گارفیلد کرده بود؛ بنابراین نمی‌توان نظر اخیر او را به معنای ترجیح و برتری هالند بر دو بازیگر قبلی استنباط کرد. لی فقط از شباهت زیاد هالند با سن و ویژگی‌های فردی که در هنگام خلقش در ذهن داشت، سخن رانده است. درعین‌حال طرفداران همواره علایق شخصی خود را دارند و هیچ مشکلی وجود ندارد که سه نفر در ایفای نقش یک کاراکتر خوش بدرخشند.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.