ارزش سهام نتفلیکس به بالاترین میزان خود رسید و از دیزنی پیشی گرفت

27 May 2018 - 09:09

روز پنجشنبه با بالا رفتن سهام نتفلیکس، این شبکه برای چند ساعت ارزشمندترین کمپانی رسانه‌ای شد و برای اولین بار از کمپانی دیزنی سبقت گرفت. اما در پایان روز سهام دیزنی توانست به مقداری برسد که نتفلیکس را پشت سر بگذارد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

سهام نتفلیکس در یک روز به مقدار ۱.۳% به میزان ۳۴۹.۲۹ دلار برای هر سهم، رسید.‌ این باعث شد شرکت به ارزش ۱۵۱.۸ میلیارد دلار برسد. سهام نتفلیکس حالا ۸۲% افزایش داشته است. روز پنجشنبه سهام دیزنی ۰٫۸% کاهش داشت و به هر سهم ۱۰۲.۱۱ دلار نزدیک شد و ارزش آن به ۱۵۲.۲ میلیارد دلار رسید.

روز چهارشنبه، ارزش سهام نتفلیکس از غول شبکه و رسانه، Comcast، که در مناقصه سهام فاکس نیز شرکت داشت، بیشتر شد. روز پنجشنبه سهام Comcast به ۰٫۸% رسید و ارزش آن به ۱۴۵٫۵ دلار رسید.

سنگ محک سرمایه بازار نتفلیکس سمبلیک است و اشتیاق سرمایه‌گذار برای ابعاد رشد شرکت را نشان می‌دهد. در مورد سود سهام، نتفلیکس ( با سود سهام ۱۱.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷) بسیار کوچکتر از دیزنی (با سود سهام ۵۵.۱ میلیارد دلار در پایان سپتامبر ۲۰۱۷) یا Comcast (با سود سهام ۸۴٫۵ میلیارد دلار سال گذشته) است. شایان ذکر است که نتفلیکس زیر سرمایه بازار همتایان FAANG خود باقی می‌ماند: فیس‌بوک (۵۳۸ میلیارد دلار)، اپل (۹۲۵ میلیارد دلار)، آمازون (۷۷۸ میلیارد دلار) و گوگل/الفبت (۷۵۰ میلیارد دلار).

بالا رفتن سهام نتفلیکس یاد آور هشدار پنج سال قبل رید هاستینگز درباره افراط نامعقول میان نوسان فرّار در قیمت سهام کمپانی است: او اکتبر ۲۰۰۳ در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران نوشت: در سال تقویمی ۲۰۰۳، ما بالاترین سهام را در Nasdaq داشتیم. ما نتایج ثابتی همراه با رضایت‌مندی سرمایه‌گذار داشتیم. مقداری از این رضایتمندی امروز مانند سال ۲۰۰۳ است.

نتفلیکس به پایدار کردن میزان بالای رشد جهانی ادامه داده است. این انتظارات را در چهارک اول ۲۰۱۸ در ایالت متحده و خارج از کشور بالا می‌برد تا در مقدار ۱۲۵ میلیونی جهانی بماند. در چهارک اول، نتفلیکس سرمایه ۳.۷ میلیارد دلاری گزارش داد که ۴۰ درصد بیشتر از هر سال بوده و درآمد خالص ۲۹۰ میلیون دلار تا ۶۳ درصد بوده است. شرکت به رشد خود بر خلاف افزایش نرخ در ایالت متحده و دیگر کشورها در چهارک چهارم ۲۰۱۷ ادامه داده است.

نتفلیکس با صرف محتوای اورجینال برای بیننده جهانی خود، پول زیادی از دست می‌دهد و انتظار می‌رود این تجارت در چند سال آینده اثرات منفی خود را نشان دهد. این کمپانی ۸ میلیارد دلار از سود خود را در سال ۲۰۱۸ خرج می‌کند که ۸۵ درصد از آن صرف برنامه‌ریزی اورجینال می‌شود. نتفلیکس انتظار دارد ۱۰۰۰ سریال تلویزیونی اورجینال، فیلم و دیگر برنامه‌ها تا پایان سال داشته باشد. ماه گذشته این کمپانی به ۱.۹ میلیارد دلار بدهی مالی رسید که تاکنون بزرگترین مقدار برای تولید محتوا است.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.