ابراز تاسف جان الیور از تعداد فیلم‌های ابرقهرمانی در هالیوود

30 August 2016 - 23:59

جان الیور (John Oliver) مجری برنامه طنز Last Week Tonight در شبکه HBO، کار خود را به عنوان کمدینی با استعداد در برنامه‌های طنز تلویزیونی کشور انگلیس شروع کرد. در ادامه این مطلب، با سینماگیمفا همراه باشید. این کمدین با استعداد، نویسنده طنز خوبی نیز بود، در نتیجه این استعداد باعث شد تا او به آمریکا بیاید و کار نویسندگی را در برنامه پر بیننده The Daily Show با اجرای جان استیوارت (Jon Stewart) افسانه‌ای پی بگیرد. با اینکه که او جایزه Emmy  را برای نوشته‌های طنزآمیزش در این برنامه دریافت کرد، ولی این مجری‌گری او به عنوان مهمان در این برنامه بود که توجه شبکه HBO را به سمت خود جلب کرد و در نهایت برنامه‌ای اختصاصی با عنوان Last Week Tonight را برای او در این شبکه به ارمغان آورد.

وقتی این برنامه طبق روند و جدول همیشگی خود پخش نشود، به صورت جایگزین کلیپ‌هایی تحت عنوان Web Exclusives ساخته شده و برای طرفداران برنامه از طریق سایت یوتیوب پخش می‌شود. این ویدیوها تمام موضوعات داغ و به روز را در بر می‌گیرند و طنز مخصوص جان الیور را در دل خود دارند. در ویدیوی اخیر منتشر شده توسط جان الیور، او با ابراز تاسف از هجوم فیلم‌های ابرقهرمانی به سینماها در سال ۲۰۱۶، شروع به شوخی با نام‌های این فیلم‌ها کرد. او فیلم Deadpool را Mean Spider-Man «اسپایدرمن بدجنس»، Batman V Superman را Sad Man vs Super Sad Man «مرد غمگین مقابل مرد ابرغمگین» و Suicide Squad را Insane Clown Posse Takes Manhattan «دلقک دیوانه در منهتن » نامید.

جالب اینجاست که الیور اشاره‌ای به فیلم‌های Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» و X-Men: Apocalypse  «مردان ایکس: آخرالزمان» یا فیلم دیگر پیش روی استودیوی مارول یعنی Doctor Strange نکرد. شاید او طرفدار فرنچایز خاصی باشد! جدای از این‌ موضوع، مشکل اولیور با فیلم‌های ابرقهرمانی، خود ژانر نیست، بلکه نوع ابرقهرمان‌های است که هالیوود سریع خود را با آنها وفق داده است. او عدم رضایت خود را فقط با حرف زدن نشان نداد، بلکه راه حلی را نیز برای این مشکل به فرم ابرقهرمان خیالی خودش Johnny Strong ارائه داد.

او همچنین از افرادی که به صورت کلیشه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در مورد فیلم‌های ابر قهرمانی حرف می‌زنند و از آنها بد می‌گویند نیز انتقاد کرد. او با معرفی شخصیت خیالی خود از دوران کودکی با نام جان الیویر یا همان Johnny Strong و تعریف داستانی از او، پیشنهاد کرد که این شخصیت می‌تواند راه حلی برای فاصله گرفتن هالیوود از شخصیت‌های قدیمی خود باشد که تماشاگران دیگر از دیدن آنها خسته شده‌اند. اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم، تا کنون مجموع فروش فیلم‌های ابرقهرمانی که اکران آنها از ابتدای سال جاری میلادی شروع شده‌است، به بیش از ۴ میلیارد دلار رسیده‌است و هنوز هم فیلم Doctor Strange اکران نشده‌است، پس قطعا این مقدار بیشتر نیز خواهدشد. به نظر می‌رسد جواب سوال «آیا طرفداران سینما از دید فیلم‌های ابرقهرمانی خسته شده‌اند؟» یک نه بسیار بزرگ باشد.

شوی تلویزیونی Last Week Tonight با اجرای جان الیور یکشنبه‌ها ساعت ۱۱ شب از شبکه HBO پخش می‌شود.

منبع screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.