اقتباس تلویزیونی The Outsider نوشته‌ی استیون کینگ

14 June 2018 - 18:00

«The Outsider»، جدیدترین کتاب استیون کینگ (Stephen King)، به سرعت برای یک اقتباس تلویزیونی در نظر گرفته شد. این کتاب که حتی یک ماه هم از انتشارش نمی‌گذرد، تحسین منتقدان را برانگیخته و موفقیت دیگری برای این نویسنده‌ی بزرگ به همراه داشته است. در ادامه خبر همراه سینماگیمفا باشید.

داستان درباره‌ی یک معلم دوست‌داشتنی بوده که به قتل وحشیانه‌ی دختری ۱۱ ساله متهم شده و تحقیق و بررسی قتل هم برعهده یک کارآگاه به نام «رالف اندرسون» است. با اینکه دی‌ان‌ای این معلم در صحنه جرم پیدا شده، اما شواهد نشان می‌دهند که او در زمان وقوع جرم در جای دیگری بوده است. این سلسله اتفاقات، داستان جنایی و پلیسی جدید استیون کینگ را تشکیل می‌دهند.

استیون کینگ نقش بزرگی در سینما و تلوزیون دارد و بیشتر کارهای او مورد اقتباس قرار گرفته‌اند. از میان فیلم‌ها می‌توان The Shawshank Redemption «رستگاری در شاوشنک»، The Green Mile «مسیر سبز»، The Shining «درخشش»، It «آن» و The Dark Tower «برج تاریک» را نام برد و از میان سریال‌ها هم به Under the dome «زیر گنبد» و The Mist «مه» اشاره کرد.

با توجه به گزارشات «ددلاین»، یک مینی سریال ۱۰ قستمی از روی داستان کتاب در نظر گرفته شده که نویسندگی آن را «ریچارد پرایس» (Richard Price) برعهده دارد و «جک بندر» (Jack Bender) و «مارتی بوون» (Marty Bowen) هم در نقش تهیه‌کنندگان اجرایی حضور دارند. از کارهای پرایس می‌توان سریال موفق The Wire «شنود» را نام برد و بندر هم روی سریال‌هایی از جمله Lost «گمشده» کار کرده است. بندر که کارگردانی برای سریال Game of Thrones «بازی تاج و تخت» را در هم کارنامه دارد، احتمالا قسمت آزمایشی «The Outsider» را کارگردانی خواهد کرد.

اقتباس‌های ناموفق زیادی از روی داستان‌های کینگ ساخته شده، اما اگر این سریال بتواند به منبع خود وفادار باشد و سبک خاص کینگ را به نمایش بگذارد، قطعا موفق‌آمیز بوده و رضایت طرفداران و منتقدان را جلب خواهد کرد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.