تصمیم قطعی دیزنی برای خرید فاکس؛ این‌بار پیشنهاد ۷۱٫۴ میلیارد دلاری

23 June 2018 - 16:00

کمپانی «والت دیزنی» اعلام کرده که پیشنهاد جدید ۷۱٫۴ میلیارد دلاری را برای خرید بخش سینمایی و تلویزیونی کمپانی «فاکس» داده  است. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

بعد از پیشنهاد ۶۵ میلیارد دلاری شرکت «Comcast» در جهت تصاحب فاکس، دیزنی مجبور شد تا پیشنهاد اولیه‌ی خود را افزایش داده و بجای ۵۲٫۴ میلیارد، ۷۱٫۴ میلیارد دلار پرداخت کند. اگر این اتفاق رخ دهد، می‌تواند به یکی از بهترین لحظه‌های تمام فیلم‌دوستان تبدیل شود. جدای از حضور شخصیت‌های «چهار شگفت انگیز» (Fantastic Four) و «مردان ایکس» (X-Men) به همراه «ددپول» (Deadpool)، در دنیای سینمایی مارول و فیلم‌های Avengers «انتقام‌جویان»، می‌توان شاهد مجموعه فیلم‌های Star Wars «جنگ ستارگان»، Avatar «آواتار»، Planet of the Apes «سیاره میمون‌ها»، Alien «بیگانه‌»، Predator «غارتگر»، Die Hard «جان سخت»، Kingsman «کینگزمن»، Ice Age «عصر یخ‌بندان» و Night at the Museum «شب در موزه»، این‌بار زیر نظر والت دیزنی باشیم. علاوه بر بخش سینمایی، والت دیزنی همچنین صاحب بخش تلویزیونی فاکس هم خواهد شد و امتیاز سریال‌هایی از جمله The Simpsons «سیمپسون‌ها»، Family Guy «مرد خانواده»، Legion «لژیون»، American Horror Story «داستان ترسناک آمریکایی»، This Is Us «این ما هستیم»، Modern Family «خانواده امروزی» و «The Orville» را به دست می‌آورد.

«باب ایگر» (Bob Iger)، مدیرعامل والت دیزنی درباره‌ی این توافق گفته:

«تصاحب کمپانی فاکس قرن بیست و یکم، ارزش سهام قابل توجه‌ای را برای سهام‌داران هر دو شرکت به ارمغان می‌آورد و پس از شش ماه برنامه‌ریزی برای ادغام دو شرکت، ما بیشتر مشتاق این اتفاق هستیم. در دوران تغییرات پویا در صنعت سرگرمی، ترکیب بی‌نظیر مجموعه دیزنی و فاکس به همراه تجارت و حق امتیازات آن‌ها، این امکان را به ما می‌دهد تا محتوای با کیفیت‌تری تولید کنیم و حضور بین‌المللی خود را گسترش دهیم؛ و همچنین تجارب شخصی و جذاب سرگرمی بیشتری را برای رفع تقاضای تمام مخاطبان جهان به عمل بیاوریم.»

دیزنی پس از خرید کمپانی مارول اینترتینمنت و تصاحب مارول استودیوز، با توجه به فروش‌ سرسام‌آور فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، سود کلانی کرد و حال اگر مجموعه‌ی چهار شگفت‌انگیز و مردان ایکس هم به این فیلم‌ها اضافه شوند؛ سود دیزنی چندین برابر خواهد شد و همین موضوع به تنهایی تصمیم قطعی خرید فاکس را توجیه می‌کند. همچنین فیلم آواتار که با فروش حدود ۲٫۸ میلیارد دلاری، پرفروش‌ترین فیلم‌ تاریخ به شمار می‌رود، می‌تواند دنباله‌های پرفروشی هم داشته باشد و نام دیزنی را در رتبه اول سودآورترین کمپانی‌ها قرار دهد.

عده‌ی زیادی از مخاطبان، حضور شخصیت‌هایی مثل «ددپول» را در دنیای سینمایی مارول، زیر نظر دیزنی، اتفاق خوبی به حساب نمی‌آورند و فکر می‌کنند با در نظر گرفتن سیاست‌های دیزنی، ددپول دیگر آن آزادی عمل را نخواهد داشت و نمی‌تواند فیلمی با درجه سنی «مثبت ۱۷ سال» باشد. مدیرعامل‌های مارول استودیوز و دیزنی در رابطه با این موضوع اعلام کرده‌اند که جای هیچ نگرانی نیست و فیلم‌های درجه سنی «R» هم توسط دیزنی تولید خواهد شد؛ پس می‌توان خیال راحتی نسبت به خرید فاکس توسط دیزنی داشت.

فاکس قرن بیست و یکم، فیلم‌های فوق‌العاده‌ای مثل آواتار و سیاره میمون‌ها را تولید کرده، اما باید به این موضوع توجه کرد که فیلم‌های شکست‌خورده‌ی زیادی هم در کارنامه دارد و از میان آن‌ها می‌توان به فیلم‌های Fantastic Four «چهار شگفت‌انگیز» اشاره کرد. بعد از ساخت دو قسمت نسبتا ضعیف از این قهرمانان مارولی، فاکس تصمیم به بازسازی آن‌ها گرفت و در سال ۲۰۱۵ شاهد سری جدیدی از این فیلم‌ها بودیم. اما این فیلم بسیار ضعیف عمل کرد و فروش پایین و نقدهای منفی زیادی داشت؛ در نتیجه فاکس دوباره تصمیم گرفت تا آن را بازسازی کند. حال اگر توافق دیزنی و فاکس قطعی شود و امتیاز چهار شگفت‌انگیز به دست مارول برگردد، می‌توانیم شاهد یک نسخه‌ی مناسب از این شخصیت‌های کمیکی‌، در دنیای بزرگ مارول استودیوز و در کنار شخصیت‌های «انتقام‌جویان» باشیم. البته «کوین فایگی» (Kevin Feige)، مدیر عامل مارول استودیوز، گفته هنوز روی نحوه‌ی حضور مردان ایکس و چهار شگفت‌انگیز در دنیای سینمایی مارول فکر نکرده، اما احتمال می‌رود معرفی و بازسازی این شخصیت‌ها در فاز چهارم مارول، یعنی بعد از فیلم ۴ Avengers «انتقام‌جویان ۴‌»، که آخرین فیلم فاز سوم است، صورت بگیرد.

بعد از پیشنهاد اولیه‌ی دیزنی، همه چیز برای تصاحب فاکس قطعی بود اما زمانی که «کامکست» رقم بیشتری را پیشنهاد داد، دوباره این توافقات از سر گرفته شد. در نتیجه هنوز هم نمی‌توان مطمئن بود که دیزنی، فاکس را به دست می‌آورد یا خیر؛ اما با توجه به رقم سنگین ۷۱٫۴ میلیارد دلاری، به نظر نمی‌رسد هیچ کمپانی دیگری بتواند حتی به خرید فاکس فکر کند!

منبع: comingsoon

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.