جنیفر لی و پیت داکتر جانشین‌های جدید جان لستر در کمپانی دیزنی هستند

23 June 2018 - 20:49

به دنبال خبری که اوایل این ماه اعلام شد که جان لستر (John Lasseter) رسما از پیکسار جدا شده و پایان امسال از کمپانی دیزنی نیز جدا می‌شود، استودیو والت دیزنی طی خبری اعلام کرد که جنیفر لی (Jennifer Lee) رئیس بخش خلاقیت استودیو انیمیشن دیزنی خواهد بود و پیت داکتر (Pere Docter) رئیس بخش خلاقیت استودیو انیمیشن پیکسار است. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

الن هورن (Alan Horn) مدیر کمپانی دیزنی اظهار داشت:

جنیفر لی و پیت داکتر دو فیلم‌ساز و داستان‌گو با استعداد هستند که از همکاری با آنها بسیار خرسندم. پیت، نیروی خلاق و نابغه انیمیشن‌های Up, Inside Out و Monsters, Inc است که از همان ابتدا عضو اصلی پیکسار و عامل اصلی موفقیت این صنعت بوده است. جن با بینش عالی‌ و جدیدش در Frozen به بخش انیمیشن دیزنی کمک کرده است. هر یک از آنها، روح، فرهنگ و ارزش‌های منحصر به فردی از این استودیوهای انیمیشن‌سازی هستند و من بسیار خوشحالم در آینده با آنها کار می‌کنم.

جنیفر لی سال ۲۰۱۱ بعنوان نویسنده انیمیشن Wreck-It Ralph به استودیو انیمیشن دیزنی پیوست. او کارگردان و نویسنده پدیده فرهنگی Frozen بود که برنده اسکار بهترین انیمیشن شد و پر فروش‌ترین انیمیشن تاریخ بوده است. لی نقش مهمی در تیم داستان‌نویسی Zootopia نیز داشته که اسکار دریافت کرد و در حال حاضر سر کار Frozen 2 است که نوامبر ۲۰۱۹ اکران می‌گردد. لی تهیه‌کننده اجرایی انیمیشن جدید Ralph Breaks the Internet: Wreck-It Ralph 2 نیز است.

لی درباره انتخابش بعنوان مدیر بخش خلاقیت کمپانی دیزنی می‌گوید:

من از صمیم قلب از اعضای استودیو انیمیشن دیزنی و کمپانی والت دیزنی برای دادن این فرصت به من، تشکر می‌کنم. انیمیشن یک هنر بسیار مشارکتی در جهان است و با همکاری دوستانِ فیلم‌ساز، هنرمند و مبتکرم است که به آینده چشم دوخته‌ایم. امید دارم از استعدادهایی که در اختیار داریم حمایت کنیم و استعدادهای جدیدی کشف کرده و برای گفتن داستان‌های اورجینال با هم کار کنیم. فیلم‌های بزرگ انیمیشن دیزنی، آن‌هایی که من از کودکی دوست داشتم و دخترم با دیدن آن‌ها بزرگ شده، عالی، فارغ از زمان و مملو از عشق و محبت هستند و هدف ما هم ساخت فیلم‌هایی است که این میراث ۹۵ ساله را برای نسل‌های آینده به همراه داشته باشند.

پیت داکتر نیز کارگردان و نویسنده فیلم‌های برجسته‌ای مانند Up و Inside Out و Monsters, Inc است که هر یک برنده جایزه اسکار در بخش بهترین انیمیشن شده‌اند. داکتر یکی از اولین کارمندان پیکسار بوده که سال ۱۹۹۰ به این استودیو پیوست و عضو اصلی ذهن مورد اعتماد استودیو است که داستان‌ها و فیلم‌نامه‌های بسیاری از فیلم‌های دوست‌داشتنی و برنده اسکار مانند Toy Story را قلم زده است. او تهیه‌کننده اجرایی Brave و Monsters, Inc به دنبال Monsters University است.

داکتر نیز درباره انتصابش اظهار داشته:

من از این اتفاق بسیار هیجان‌زده و خوشحالم. این چیزی نیست که من ساده از کنارش بگذرم؛ فیلم‌سازی در‌ پیکسار از همان ۲۸ سال پیش مهم بوده است. من خیلی خوش‌شانس هستم که با افراد بسیار با استعدادی کار می‌کنم و ما با هم انیمیشن را با استفاده از آخرین تکنولوژی برای داستان‌گویی وارد مسیر جدیدی می‌کنیم و امیدواریم مخاطبین‌مان در سراسر جهان را به وجد بیاوریم.

منبع: ComingSoon

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.