ناتالی پورتمن آمادگی خودش را برای حضور در دنبالۀ فیلم V for Vendetta اعلام کرد

بازیگر فیلم‌هایی چون Black Swan «قوی سیاه» و Closer «نزدیک‌تر»، یعنی ناتالی پورتمن (Natalie Portman) اخیرا در طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که برای ایفای نقش در دنبالۀ فیلم V For Vendetta «وی مثل وندتا» که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، آماده است. پورتمن در فیلم اصلی، نقش شخصیت ایوی (Evey) را ایفا می‌کرد که همکار و معاون شخصیت انقلابی و آنارشیسم داستان، یعنی شخصیت وی (V) با بازی هوگو ویوینگ (Hugo Weaving) بود. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

کارگردانی فیلم V for Vendetta را جیمز مک‌تیگو (James McTeigue) برعهده داشت و فیلم‌نامۀ آن توسط برادران واچوفسکی (Wachowski) نوشته شده بود؛ لازم به‌ذکر است که داستان این فیلم براساس مجموعه کتاب‌های کمیک V for Vendetta به نویسندگی آلن مور (Alan Moore) شکل گرفته است. داستان این فیلم هیجانی و سیاسی، در کشور انگلستان و در یک آینده نزدیک و متناوب رخ می‌دهد؛ زمانی‌که حکومت این کشور به‌دست یک نظام فاشیست مستبد افتاده است. شخصیت پورتمن یا همان ایوی در طی این داستان، به شخصیت وی می‌پیوندد که یک فرد انقلابی است و شخصیت او از شخصیت تاریخی گای فاکس (Guy Fawkes) الهام گرفته شده است. فاکس سربازی انگلیسی بود که در اوایل قرن ۱۷ و در طی “توطئۀ باروت”، نقشۀ منفجر کردن پارلمان و ترور شاه جیمز (King James) را در سر داشت. در طی این داستان، هر اقدامی که توسط شخصیت وی صورت می‌گیرد تا او را به عملی کردن نقشه‌ی نهایی که همان انفجار ساختمان پارلمان است نزدیک کند، موجب برانگیختن یک انقلاب مردمی و نزدیکی سرنگونی دولت سرکوب‌گر می‌شود.

پورتمن اخیرا در طی مصاحبه‌ای که با پایگاه خبری Comic Book داشت، دربارۀ این فیلم صحبت کرد. در طی این مصاحبه، از او سؤال شد که آیا علاقه دارد تا دنباله‌ای برای یکی از فیلم‌های زیاد و معروفی که در تمام این سال‌ها در آن‌ها حضور داشته است، ساخته شود؟ او در پاسخ به این سؤال این‌گونه گفت :” شاید فیلم V for Vendetta”

پس از ایفای نقش شخصیت جین فاستر (Jane Foster) در دو فیلم Thor «ثور» مربوط به کمپانی مارول، این بازیگر مطمئنا در ایفای نقش شخصیت‌های کتاب‌های کامیک مهارت کافی را به‌دست آورده است. اخیرا پورتمن تصمیم گرفت تا کمی استراحت کند و تمرکز خودش را روی پروژه‌های کوچک‌تری مانند فیلم‌های Jackie «جکی» به کارگردانی پابلو لارائین (Pablo Larrain) و یا فیلم علمی-تخیلی Annihilation «نابودی» به کارگردانی الکس گارلند (Alex Garland) بگذارد. همچنین در اواخر سال ۲۰۱۶، پورتمن اعلام کرد که دیگر قصد ندارد تا در سری فیلم‌های کمپانی مارول ایفای نقش کند؛ این بازیگر در اوایل امسال در طی مصاحبه‌ای که با پایگاه خبری Screen Rant داشت اعلام کرد که علاقه دارد تا نقش شخصیت‌هایی با ظرفیت جین فاستر را ایفا کند.

باتوجه به تغییر نگرش پورتمن نسبت به دو اثرش در کمپانی مارول و نظرات اخیرش نسبت به فیلم V for Vendetta، به‌نظر می‌رسد که او قصد دارد تا دوباره وارد فیلم‌هایی شود که نقش او را در بین عموم پررنگ‌تر کند و او را به شهرت برساند. البته این نظرات اولین بار نیست که احتمال ساخت دنبالۀ فیلم V for Vendetta را نشان می‌دهد. طرفداران آثار مور و فیلم V for Vendetta احتمالا به‌خاطر دارند که سال پیش شایعه‌ای مبنی بر ساخت سریالی براساس داستان V for Vendetta توسط شبکه‌ی چهار تلویزیون بریتانیا منتشر شد. پس از اولین اطلاع‌رسانی راجع به ساخت این سریال، هیچگونه نشانه‌ای از شروع روند توسعۀ آن دیده نشد و به‌نظر می‌رسد که این ایده تماما به فراموشی سپرده شد.

اکنون طرفداران فیلم V for Vendetta باید امیدوار باشند که احتمال ساخت دنبالۀ این فیلم، مانند احتمال ساخت سریال تلویزیونی این اثر، صرفا یک شایعه نباشد و امید آنان به واقعیت بدل شود. البته باید توجه داشت که احتمال ساخت این سریال و میزان توسعه‌ای که داشته است، بیشتر از توسعۀ ساخت فیلم V for Vendetta 2 بوده است. به‌هر حال، با توجه به زمینه‌های سیاسی فیلم V for Vendetta در زمان حاضر، به‌ویژه توجه به فیلم‌هایی که مشوق مشارکت مردم در سیاست است، تولیدکنندگان این فیلم ممکن است تصمیم بگیرند که هرچه زودتر روند تولید و توسعۀ دنبالۀ فیلم V for Vendetta  را آغاز کنند. به هر حال، می‌دانیم که ناتالی پورتمن سهم خودش در پشتیبانی از ساخت این فیلم را ادا کرده است و علاقۀ خودش به همکاری در این پروژه را اعلام کرده است.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.