دنی بویل و جیمز باند بعدی؛ انتظار چه فیلمی را داشته باشیم؟

13 July 2018 - 13:00

گفته شده که «دنی بویل» (Danny Boyle) قرار است کارگردانی قسمت بعدی مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» (James Bond) را بر عهده داشته باشد. بویل بر روی فیلم‌نامه‌ای به نویسندگی «جان هاج» (John Hodge) کار خواهد کرد و برنامه دارد تا در اواخر سال میلادی، به طور جدی ساخت این فیلم را شروع کند.

بویل در گفت‌وگو با روزنامه «مترو یو. اس» گفته که او و هاج ایده‌ای برای فیلم بعدی جیمز باند دارند و هاج در حال نوشتن آن است، و همه چیز به این بستگی دارد که ایده‌ی آن‌ها چگونه از آب دربیاید.

هنوز اطلاعاتی درباره داستان فیلم به بیرون درز نکرده، اما با توجه به این که قرار است آخرین هنرنمایی «دنیل کریگ» (Daniel Craig) را در نقش جیمز باند ببینیم، انتظار می‌رود که شاهد یک پایان برای این جاسوس حرفه‌ای باشیم. اما غیر از این، دیگر چه انتظاری از ساخته‌ی دنی بویل می‌توانیم داشته باشیم؟

در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

فیلمی احساسی

دنی بویل همیشه توانسته احساسات بیننده را برانگیزد؛ پس اگر این آخرین ماجراجویی دنیل کریگ و جیمز باند باشد، بویل کاری خواهد کرد که کاملا آن را احساس کنیم. بویل در فیلم‌های Millions «میلیون‌ها»، Slumdog Millionaire «میلیونر زاغه‌نشین» و «۱۲۷ ساعت» صحنه‌های احساسی بزرگی را به نمایش گذاشته؛ پس شاید با دیدن جیمز باند بعدی کمی اشک از چشمان‌مان سرازیر شود.

همچنین اگر این فیلم خط داستانی کتاب‌های «در خدمت سرویس مخفی ملکه» و «فقط دوبار زندگی می‌کنید» را دنبال کند، می‌توان بار احساسی بودن آن را از همین الان حدس زد. جدای از احتمال مرگ خود جیمز باند، احتمال می‌رود که شخصیت نزدیکی به او کشته شود و فضای غم و انتقام را به فیلم اضافه کند.

در انتهای فیلم «روح» (Spectre)، باند تصمیم می‌گیرد «ارنست بلوفلد» (با بازی «کریستوف والتز») را نکشد و در عوض او را رها می‌کند تا دستگیر شود. سپس با «مادلین سوئن» (با بازی «لی سیدو») صحنه را ترک می‌کند و پایان نسبتا خوش و جیمز باند واری را به تصویر می‌کشد. از این رو برای پایانی غم‌انگیز، منطقی است که سوئن کشته شود و باند را در مسیر انتقام رها کند؛ و حتی خود باند نیز بعد از انتقام کشته شود یا به کارش پایان دهد و خود را بازنشسته کند.

البته بازگشت سیدو در فیلم بعدی قطعی نشده و او درگیر پروژه‌ی دیگری است، اما احتمال دیدن این خط داستانی وجود دارد.

اکشن

اگر فراموش نکرده باشید، داریم درباره‌ی فیلمی از مجموعه‌ی جیمز باند صحبت می‌کنیم، پس قطعا شاهد اکشن فوق‌العاده‌ای خواهیم بود. اما چون این‌بار بویل آن را می‌سازد، پس احتمالا اکشنی دیوانه‌وار و پرانرژی همانند فیلم‌های Trainspotting «رگ‌یابی»، Shallow Grave «قبر کم‌عمق» و Trance «خلسه» پیش‌روی‌مان خواهد بود.

سیاست

بویل در یک خانواده کاتولیک بزرگ شده و همیشه به سیاست و حواشیِ آن واکنش نشان داده است. پس از کارگردانی افتتاحیه‌ی فوق‌العاده‌ی المپیک سال ۲۰۱۲، به او مقام سلحشوری را پیشنهاد دادند اما در کمال تعجب او پیشنهاد را رد کرده و گفته که به درد این مقام نمی‌خورد و در واقع این کار غلط است. همچنین گفته با این کارش شاید دیگر هیچ‌وقت به این مراسم‌ها دعوت نشود.

با توجه به این صحبت‌ها به نظر می‌رسد که بویل، جیمز باندی سیاسی تحویل‌مان دهد. همچنین شاید به رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، یعنی دونالد ترامپ، و حواشی مربوط به او هم اشاراتی شود. بویل را نمی‌توان طرف‌دار ترامپ خواند، علاوه بر این او در مصاحبه‌ای گفته: «دیدن تاثیر ترامپ و پدیدار شدن دوران او در فرهنگ، چیز جالبی خواهد بود.»

پس فیلم بعدی جیمز باند می‌تواند فرصت خوبی برای پدیدار شدن تاثیر ترامپ در فرهنگ و تاریخ باشد!

اشارات به تبعیضات جنسیتی

زمانی که از بویل پرسیده شد آیا شخصیت‌های مونث داخل فیلم، با توجه به کمپین‌های «Me Too» و «Time’s Up» که به تازگی هالیوود را به چالش کشیده‌اند، نسبت به فیلم‌های قبل متفاوت خواهند بود یا خیر؛ او در جواب گفت که این داستان علاوه بر جریان داشتن در دنیای باند، باید با دنیای مدرن هم هم‌خوانی داشته باشد.

پس باید منتظر اشاراتی به تبعیضات جنسیتی و این اتفاقات باشیم، و احتمالا فضای بین کاراکترهای مونث این فیلم و فیلم‌های قبل کمی متفاوت خواهد بود و همچنین شاید سهم بیشتری را در داستان داشته باشند.

موسیقی

موسیقی‌متن فیلم‌های بویل هم‌خوانی کاملی با فیلم دارند. او دوست دارد که آهنگ‌های هیجان‌انگیزی را به خاطر تاریخ و اصالت آن‌ها و تناسب با جزییات فیلم به کار ببرد.

موسیقی‌متن فیلم‌های باند نسبتا خاص و نایاب به نظر می‌رسند، اما همیشه هم اینگونه نبوده و برای مثال می‌توان به قطعه «London Calling» اشاره کرد که در فیلم Die Another Day «روزی دیگر بمیر» هم شنیده شده بود.

بویل احتمالا این‌بار با یک آهنگساز کار می‌کند تا قطعه‌های اورجینالی برای جیمز باند بسازد. همچنین در فیلم‌های قبلی خود هم چندین بار خواسته بود این روش را امتحان کند. با توجه به سابقه‌ی فیلم‌های او و همچنین مجموعه‌ی جیمز باند، مطمئنا موسیقی و قطعه‌های زیبایی را خواهیم شنید و حتی شاید همانند قطعه‌ی «Skyfall» با خوانندگی خواننده محبوب، «ادل» (Adele)، یک اسکار هم برای این فیلم در پیش رو باشد.

فیلم‌های جیمز باند معمولا ویژگی‌های مشترکی با یکدیگر دارند، اما امیدواریم تهیه‌کننده‌ی فیلم، «باربارا براکلی» (Barbara Broccoli)، فضایی باز در اختیار دنیل بویل قرار دهد و او فیلم خاص خودش را بسازد تا شاهد تنوع جذابی در فیلم و آخرین هنرنمایی دنیل کریگ باشیم.

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره‌ی بازیگران حاضر در فیلم منتشر نشده و تنها بازگشت کریگ قطعی شده است. البته شایعاتی درباره هنرنمایی بازیگرانی از جمله «مارک استرانگ» (Mark Strong) شنیده می‌شود ولی نمی‌توان کاملا از آن مطمئن بود. جیمز باند ۲۵ قرار است در نوامبر ۲۰۱۹ روی پرده‌ سینماها برود و در کنار دیگر فیلم‌های موردانتظار این سال قرار بگیرد.

اما نظر شما چیست؟ انتظار دارید چه چیزهایی را در جیمز باند بعدی ببینید؟ دوست دارید چه اتفاقاتی در آن بیفتد؟ بعد از پایان کار دنیل کریگ، فکر می‌کنید چه کسی به جای او آمده و جیمز باند بعدی می‌شود؟ نظرات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Digitalspy

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.