استیو دیتکو دستیار خالق کامیک‌های مرد عنکبوتی در ۹۰ سالگی در گذشت

9 July 2018 - 13:43

استیو دیتکو (Steve Ditko) خالق افسانه‌ای کامیک بوک‌ها که بیشتر شهرت او در همکاری برای خلق کامیک مرد عنکبوتی (Spider Man) است، به گزارش THR، در سن ۹۰ سالگی از دنیا رفت. مرگ دیتکو توسط پلیس نیویورک که او را در تاریخ ۲۹ ژوئن در آپارتمانش پیدا کردند، و متوجه شدند که دو روز قبل از دنیا رفته است، تایید شد. برای آگاهی از جزئیات بیشتر خبر، در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

استفن جی دیتکو ( Stephen J Ditko) در جان‌استون پنسیلوانیا متولد شد. استفن در زندگی به کامیک‌ها علاقه‌ی زیادی داشت و پدرش که عاشق کامیک پرنس ولینت (Prince Valiant) بود او را تشویق کرد و استفن به عنوان یک نوجوان کامیک‌های مورد علاقه‌اش بتمن (Batman) و روح (Spirit) بودند. استیو دیکتو در طول جنگ جهانی دوم  برای روزنامه‌های نظامی طراحی می‌کرد. او در سال ۱۹۵۰ به طراحان و نقاش‌های مشهور مدرسه پیوست جایی که تحت نظر جری رابینسون (Jerry Robinson) هنرمند کامیک بتمن آموزش می‌دید.

در سال ۱۹۵۳ استیو دیتکو به عنوان یک هنرمند حرفه‌ای و تمام وقت کامیک در استودیو سازندگان کاپیتان آمریکا (Captain Amecrica) یعنی جو سیمون (Joe Simon) و جک کربی (Jack Kirby) مشغول به کار شد. در سال ۱۹۵۵ در کمپانی Atlas Comics کار کرد و با یک نویسنده به نام استن لی (Stan Lee) شروع به همکاری کرد که همکاری آن‌ها منجر به دو اثر علمی تخیلی گشت و کار آن ها بسیار مشهور شد.

در سال ۱۹۶۲ دیتکو و لی بهترین همکاری خود را برای خلق یک ابر قهرمان به نام مرد عنکبوتی (Spider Man) انجام دادند. گزارش شده است که لی از ناشر خود برای خلق یک پسر نوجوان با قدرت‌های خارق العاده عنکبوتی به عنوان شخصیت اصلی مجوز گرفت . لی از شخصیت قهرمانانه و عصبی که جک کربی به مرد عنکبوتی نسبت داده بود راضی نبود و این کار را به استیو دیتکو واگذار نمود. دیتکو با طراحی لباس مرد عنکبوتی با فرمی لاغر و مردانه ایده‌ای برای سایت‌های مربوط به مرد عنکبوتی پدید آورد. دیتکو و لی همکاری را ادامه دادند تا یک جادوگر قهرمان بنام Doctor Strange را پدید آورند.

متاسفانه این همکاری هم به پایان خود رسید و دیتکو از همکاری‌اش با لی ناراحت شد و کامیک‌های مارول را رها کرد. منابع آگاه بر این باور اند که دیتکو احساس می‌کرده است که به اندازه‌ی کافی در کارش اعتبار ندارد و او از مطرح کردن این موضوع در عموم خودداری کرده است. به هر حال در سال‌های بعد دیتکو برای کامیک‌های چارلتون (Charlton Comics) و  DC Comics کار می‌کرد. وی ابتدا به عنوان یک هنرمند تحسین شده بود و کامیک‌هایی برای ایجاد شخصیت‌هایی مانند  The Question، Squirrel Girl، Shade The Changing Man ، Mr. A and Hawk and Dove  The Creep خلق کرده بود. بعدها دیتکو به شخصیتی فراموش‌نشدنی تبدیل شد و هیچ پولی برای ساختن فیلم از کامیک بوک‌هایش قبول نکرد. او تا زمان مرگ خود استودیویی در منهتن (Manhattan) داشت. بسیاری معتقدند دیتکو هیچ زمان ازدواج نکرده است و هیچ بازمانده‌ای از او وجود ندارد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.