باکس آفیس هفته: صدرنشینی Ant-Man and the Wasp و رکوردشکنی Incredibles 2

10 July 2018 - 14:00

یک هفته‌ی دیگر با موفقیت دیزنی در باکس آفیس سپری شد. هفته‌ای که فیلم ابرقهرمانی جدید دیزنی یعنی Ant-Man and the Wasp «مرد مورچه‌ای و زنبورک» اکران شد. برای جزییات بیش‌تر و مشاهده کامل جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته آمریکا با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

تا به این لحظه که وارد نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ شده‌ایم و بیست و هفتمین هفته‌ی سال را سپری کرده‌ایم، فیلم‌های دنیای سینماتیک مارول تاکنون برای نه بار در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفته‌اند. آخرین صدرنشینی، متعلق به فیلم Ant-Man and the Wasp «مرد مورچه‌ای و زنبورک» است که بیستمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. Ant-Man and the Wasp در سه روز آخر هفته توانست ۷۶ میلیون دلار فروش داشته باشد و جایگاه نخست باکس آفیس را کسب کند. فروش این نسخه تقریباً ۲۰ میلیون دلار بیش‌تر از نسخه‌ی قبل که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، بوده است.

این فیلم از دیدگاه مخاطبین هفته‌ی اول در CinemaScore امتیاز -A‌ را کسب کرده است، این در حالی است که نسخه قبلی با امتیاز A بیش‌تر مورد توجه مخاطبین قرار گرفته بود. ۵۵ درصد مخاطبان فیلم مرد و ۴۵ درصد آن‌ها زن بوده‌اند. همچنین ۵۸ درصد این مخاطبان بالای ۲۵ سال داشته‌اند.

در بازار بین‌المللی، Ant-Man and the Wasp «مرد مورچه‌ای و زنبورک» تقریباً ۴۸ درصد بازار را در اختیار خود گرفته است و توانسته ۸۵ میلیون دلار در این بازارها فروش کند. به این ترتیب، فروش کلی این فیلم در بازارهای جهانی تا به این لحظه ۱۶۱ میلیون دلار بوده است. این عملکرد تقریباً ۴۵ درصد بهتر از عملکرد Ant-Man در بازار بین‌المللی در هفته‌ی نخست بوده است. بیش‌تر فروش فیلم در بازارهای بین‌المللی، در کشورهایی نظیر کره جنوبی (۲۰٫۹ میلیون دلار)، مکزیک (۶٫۷ میلیون دلار)، اندونزی (۵٫۶ میلیون دلار)، روسیه (۴٫۹ میلیون دلار)، استرالیا (۴٫۷ میلیون دلار)، تایوان (۴٫۶ میلیون دلار)، هنگ کنگ (۳٫۶ میلیون دلار)، برزیل (۳٫۵ میلیون دلار)، فیلیپین (۳٫۱ میلیون دلار)، مالزی (۳ میلیون دلار) و تایلند (۳ میلیون دلار) بوده است. این فیلم در آینده در کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا و ژاپن اکران خواهد شد.

انیمیشن Incredibles 2 «شگفت‌انگیزان ۲» جایگاه هفته‌ی قبل خود را حفظ کرده و این هفته نیز در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا قرار گرفته است. «شگفت‌انگیزان ۲» این هفته توانست ۲۹ میلیون دلار دیگر نیز فروش کند و فروش داخلی خود در آمریکا را به رقم ۵۰۴٫۳ میلیون دلار برساند. به این ترتیب، Incredibles 2 اولین انیمیشنی است که توانسته فروشی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار را در بازار داخلی آمریکا کسب کند که البته این به آن معناست که «شگفت‌انگیزان ۲» به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ در آمریکا تبدیل شده است. اکنون انیمیشن جدید پیکسار فیلم Beauty and the Beast «دیو و دلبر» را که سال گذشته اکران شد، پشت سر گذاشته و یازدهمین اثر پرفروش‌ تاریخ در بازار داخلی آمریکا شده است. به نظر می‌رسد که این انیمیشن برای ورود به لیست ده اثر پرفروش تاریخ آمریکا مشکل خاصی نداشته باشد و بعید نیست به‌زودی شاهد این اتفاق باشیم.

در بازار بین‌المللی، Incredibles 2 «شگفت‌انگیزان ۲» این هفته در فرانسه اکران شد و توانست در این کشور ۱۰٫۶ میلیون دلار فروش کند. فرانسه به سرعت پس از کشور‌هایی نظیر چین (۴۸٫۷ میلیون دلار)، مکزیک (۳۳٫۸ میلیون دلار)، استرالیا (۲۴٫۶ میلیون دلار)، برزیل (۱۵٫۴ میلیون دلار) و روسیه (۱۴٫۳ میلیون دلار) به ششمین بازار بین‌المللی پرفروش برای این انیمیشن تبدیل شد. در مجموع و تا به این لحظه این انیمیشن ۷۷۲٫۷ میلیون دلار فروش کرده است و به زودی هم قرار است در کشورهایی نظیر کره جنوبی، ژاپن، اسپانیا، ایتالیا و آلمان اکران شود.

Jurassic World: Fallen Kingdom در جایگاه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته قرار گرفته است. این فیلم توانسته در این هفته ۲۸٫۵ میلیون دلار فروش کند و در سومین هفته‌ی اکران فروش داخلی خود در آمریکا را به ۳۳۳٫۳ میلیون دلار برساند. در بازار بین‌المللی هم پس از اینکه هفته‌ی گذشته فروش این فیلم از مرز یک میلیارد دلار گذشت، این هفته توانسته ۲۷٫۶ میلیون دلار دیگر فروش کند و فروش بین‌المللی خود را به ۷۲۵٫۳ میلیون دلار برساند. به این ترتیب، فروش کلی و جهانی اثر به ۱٫۰۵۸ میلیارد دلار رسیده است. تا به امروز، ۳۵ فیلم بالای یک میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروش داشته‌اند.

در جایگاه چهارم فیلم جدید شرکت‌های یونیورسال و بلوم‌هاوس یعنی The First Purge که در روز چهارشنبه اکران شد توانست در سه روز پایانی هفته ۱۷٫۱ میلیون دلار و در ۵ روز افتتاحیه خود ۳۱ میلیون دلار فروش کند. این چهارمین فیلم در سری Purge است. هر چهار نسخه این سری علیرغم بودجه کم ساخت، عملکرد قدرتمندی را در باکس آفیس داشته‌اند.

The First Purge در ۲۶ بازار بین‌المللی اکران شد که توانست ۱۰٫۹ میلیون دلار از این بازارها کسب کند. این فیلم در انگلستان پرفروش‌ترین فیلم هفته شد و توانست ۲٫۱ میلیون دلار فروش کند. همچنین این فیلم در فرانسه به میزان ۲٫۱ میلیون دلار، در آلمان ۱٫۴۸ میلیون دلار و در اسپانیا ۱٫۱۴ میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم هنوز در کشورهایی نظیر مکزیک، روسیه و برزیل اکران نشده است.

پنجمین فیلم پرفروش این هفته فیلم Sicario: Day of the Soldado شرکت سونی است که با کاهش ۶۱٫۶ درصدی فروش نسبت به هفته‌ی گذشته مواجه شده است. Sicario: Day of the Soldado در این هفته توانست ۷٫۳ میلیون دلار فروش داشته باشد و فروش داخلی خود در آمریکا را به رقم ۳۵٫۳ میلیون دلار برساند. این درحالی است که این فیلم دومین هفته‌ی اکران خود را سپری می‌کند.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

هفته‌ی آینده، شرکت سونی انیمیشن Hotel Transylvania 3: Summer Vacation را در ۴۰۰۰ سالن سینما اکران خواهد کرد و یونیورسال Skyscraper با بازی دواین جانسون را در ۳۷۰۰ سالن سینما به نمایش می‌گذارد.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.