برنامه‌های دنیای سینمایی مارول تا سال ۲۰۲۴

10 July 2018 - 19:00

دنیای سینمایی مارول که از سال ۲۰۰۸ و با فیلم Iron Man «مرد آهنی» کار خود را آغاز کرده، به یکی از بزرگترین و پرفروش‌ترین فرانچایزهای سینمایی تبدیل شده و مهم‌ترین دلیل موفقیت‌اش را هم می‌توان برنامه‌ریزی منظم و بلند مدت آن دانست. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

«کوین فایگی» (Kevin Feige)، مدیر عامل مارول استودیوز، در سال‌های گذشته درباره برنامه‌ی این کمپانی تا سال ۲۰۲۰ و همچنین ساخت حداقل ۲۰ فیلم در فازهای بعدی خبر داده بود. حال در مصاحبه‌ای جدید، او گفته که در حال حاضر برای فیلم‌های تا سال ۲۰۲۴ هم برنامه‌ریزی کرده‌اند.

در طی مصاحبه‌ای با «BMD»، از فایگی درباره آینده‌ی مارول استودیوز پرسیده شده و او هم جدای از صحبت درباره‌ی فیلم‌های Spider-Man: Far From Home «مرد عنکبوتی: دور از خانه» و Guardians of the Galaxy Vol. 3 «نگهبانان کهکشان بخش ۳» که «جیمز گان» (James Gunn) به زودی به سراغ ساخت آن می‌رود، درباره‌ی تمرکز روی آینده‌ی نزدیک و برنامه‌های مخفی‌شان تا سال ۲۰۲۴ هم سخن گفته است.

طرف‌داران بدون تردید شروع به گمانه‌زنی درباره‌ی این برنامه‌‌های مخفی استودیوی مارول کرده‌اند، و از این رو در ادامه می‌توانید حدس‌هایی در رابطه با این برنامه‌ریزی‌ها را ببینید:

دنیای کهکشانی مارول: انتظار می‌رود که مارول به سرعت دنیای کهکشانی خود را گسترش دهد و شخصیت‌های زیادی را معرفی کند. از آن‌جا که جیمز گان در فیلم‌های نگهبانان کهکشان به این شخصیت‌های جدید و دنیای‌شان اشاراتی داشته و همچنین او مشاور دنیای کیهانی مارول استودیوز به حساب می‌آید، می‌توان مطمئن بود که مارول به سمت گسترش این دنیا خواهد رفت. بعد از فیلم Avengers 4 «انتقام‌جویان ۴»، جدا از ساخت ادامه‌ی فیلم‌های «ثور»، «نگهبانان کهکشان» و «کاپیتان مارول»، احتمال معرفی شخصیت‌هایی از جمله «نوا» (Nova) و «ابدی‌ها» (The Eternals) هم به شدت بالاست و قطعا این می‌تواند یکی از برنامه‌های مارول استودیوز برای آینده‌ی این دنیا باشد.

قهرمانان جدید: همان‌طور که در فاز سوم شاهد معرفی شخصیت‌های جدید و فیلم‌های اختصاصی‌شان بودیم، به طور حتم در فاز چهارم هم ابرقهرمانان جدید و دنیای خاص‌شان به نمایش درمی‌آیند و در آینده‌ای نه چندان دور، با دیگر ابرقهرمانان هم‌تیمی خواهند شد.

قطعی شدن توافق دیزنی و فاکس؛ ورود مردان ایکس، ددپول و چهارشگفت‌انگیز به دنیای سینمایی مارول: توافق دیزنی و فاکس هنوز قطعی نشده ولی دیزنی کاملا مصمم است تا فاکس را بخرد؛ پس اگر این اتفاق بیفتد، فایگی باید کاملا برای ورود این شخصیت‌های جدید آماده باشد و فیلم‌های اختصاصی آن‌ها را این‌بار با نام مارول استودیوز و در کنار دیگر ابرقهرمانان مارول بسازد.

رویدادهای بزرگ و کراس‌اورها: انتظار می‌رود که رویدادهای بزرگی مثل جنگ‌های تمامی ابرقهرمانان با دشمنانی شکست‌ناپذیر، یا حتی اختلاف قهرمانان و دشمنی آن‌ها با هم را در ادامه‌ی فیلم‌های مارول ببینیم. البته این اتفاق خیلی به توافق فاکس و دیزنی بستگی دارد و برای مثال می‌توان به داستان‌های «انتقام‌جویان در برابر مردان ایکس» و «گروه ایلومناتی» اشاره کرد. همچنین گردآوری دشمنان و شرورهای دنیای مارول توسط «دکتر دووم» و مقابله‌ی انتقام‌جویان و مردان ایکس با آن‌ها، می‌تواند یکی از بزرگترین رویدادهای مارول استودیوز را به نمایش بگذارد.

دنباله‌ی فیلم‌ها: مسلما مارول استودیوز برای دنباله فیلم‌هایی که در فاز سوم داشته، برنامه‌هایی دارد که از میان آن‌ها می توان به Doctor Strange 2 «دکتر استرنج ۲» که ساختش توسط خود فایگی تایید شده اشاره کرد. همچنین از ساخت قسمت دوم Black Panther «پلنگ سیاه» هم مطمئن هستیم. جدا از این، ساخت فیلم اختصاصی «بیوه سیاه» (Black Widow) تا سال ۲۰۲۴ هم شانس بالایی دارد.

این حدس‌ها به دو نکته کاملا وابسته هستند؛ اول اینکه نتیجه‌ی توافق فاکس و دیزنی چه می‌شود، و دوم هم اینکه چه اتفاقاتی در انتقام‌جویان ۴ و چه تغییراتی در دنیای آن رخ می‌دهد.

با توجه به فیلم Ant-Man and the Wasp «مرد مورچه‌ای و زنبورک»، به نظر می‌رسد که اعمال «ثانوس» در Avengers: Infinity War «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت»، قابل جبران و بازگشت هستند اما نمی‌توان انتظار داشت که همه چیز مثل قبل شود. اگر پایان انتقام‌جویان ۴ منجر به معرفی دنیاهای موازی مارول شود، پس قطعا برنامه‌های تا سال ۲۰۲۴ گسترده‌تر از تصورات ما خواهند شد.

مارول به تازگی مرد مورچه‌ای و زنبورک را روی پرده‌ی سینماها برده و جنگ بی‌نهایت هم هنوز در حال اکران است. تنها دو فیلم از فاز سوم باقی مانده و بعد از اکران Captain Marvel «کاپیتان مارول» و «انتقام‌جویان ۴»، شاهد پایان این فاز و شروع فاز چهارم با قسمت دوم مرد عنکبوتی و قسمت سوم نگهبانان کهکشان که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اکران می‌شود خواهیم بود.

منبع: Comicbook

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • امیرعلی محمدیان پور says:

    مقاله خوب و جمع و جوری بود. خسته نباشید.