ساخت دنباله RoboCop اصلی توسط نیل بلومکمپ

12 July 2018 - 17:00

استودیو فیلمسازی MGM در حال برنامه‌ریزی برای ساخت دنباله‌ای از فیلم اولیه RoboCop (مرد آهنی) به نام RoboCop Returns (مرد آهنی بازمی‌گردد) است و کارگردانی این کار را بر عهده‌ی کارگردان فیلم District 9 (منطقه ۹) یعنی نیل بلومکمپ (Neill Blomkamp) گذاشته است. استودیو امیدوار است که بار دیگر این فرانچایز را که نخستین فیلم آن در سال ۱۹۸۷ توسط پل ورهوفن (Paul Verhoeven) ساخته شد، احیا کند. نویسندگان نسخه اصلی یعنی ادوارد نومیر (Ed Neumeier) و مایکل ماینر (Michael Miner) به ترتیب تهیه‌کننده و تهیه‌کننده اجرایی این پروژه هستند. جاستین رودز (Justin Rhodes) نیز قرار است تا فیلمنامه اولیه این فیلم را که سال‌ها پیش توسط نومیر و ماینر برای دنباله‌ای بر فیلم ورهوفن نوشته شده بود و هیچ وقت به مرحله تولید نرسید، بازنویسی کند؛ کسی که بر روی فیلمنامه ۶ Terminator (نابودگر ۶) به کارگردانی تیم میلر (Tim Miller) نیز کار می‌کند. همچنین نومیر و ماینر پس از سال‌ها بار دیگر در این پروژه کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. با سینماگیمفا همراه باشید.

نسخه اصلی داستان پلیسی به نام الکس مورفی با بازی پیتر ولر (Peter Weller) را روایت می‌کرد که توسط اعضای یک دار و دسته خلافکار مورد حمله قرار گرفته و تا پای مرگ پیش می‌رفت، تا اینکه بدن متلاشی شده‌اش در قالب یک پلیس آهنی به زندگی برگشته و مأموریت پاکسازی خیابان‌ها از جرم و جنایت را برعهده می‌گرفت. ولی کار او به این راحتی هم نبود و باید با عوامل دیگری مثل خاطرات محو و کمرنگی از همسر و فرزندش هم روبه‌رو می‌شد. این فیلم توانست در زمان خود مبلغ ۵۰ میلیون دلار بفروشد و در شصتمین دوره جوایز اسکار با نامزدی در سه بخش، جایزه اسکار بهترین ویرایش صدا را از آنِ خود کند. MGM پیش از این و در سال ۲۰۱۴ نیز با ساخت ریبوتی به کارگردانی ژوزه پادیلا (Jose Padilha) و بازی یوئل کینامان (Joe Kinnaman) سعی در احیای این فرانچایز داشت که در کشور آمریکا استقبال خوبی از آن نشد اما موفق شد در بازار جهانی ۲۴۰ میلیون دلار بفروشد و خصوصا در چین با استقبال مخاطبین روبه‌رو گردد. حال بار دیگر آدم روزنبرگ (Adam Rosenberg)، مدیر اجرایی MGM، خواهان ساخت نسخه‌ای دیگر برای استودیو است که داستان آن بار دیگر مخاطبین را به دیترویت می‌برد و با شهری طرف می‌سازد که بی‌قانونی و هرج و مرج در آن بیداد می‌کند و مرد آهنی باید به مبارزه با جنایات و فساد حاکم بر این شهر بپردازد.

نسخه اولیه این فیلم، سنگ محکی است برای بلومکمپ؛ کسی که به ساخت فیلم‌های علمی/تخیلی شهره است و فروش ۲۱۰ میلیون دلاری و نامزدی اسکار در چهار بخش برای فیلم District 9 (منطقه ۹) به کارگردانی او مهر تاییدی بر این مدعا است. فیلم‌های Elysium (ایلیسم) و Chappie (چپی) نیز آخرین پروژه‌های این کارگردان ۳۹ ساله در این ژانر بوده‌اند. بلومکمپ چند سال گذشته را صرف ساخت استودیو Oats Studios در ونکوور کرده است؛ جایی که وی پروژه‌های شخصی خود را نویسندگی، کارگردانی و تهیه می‌کند. حال فرصتی به او دست داده است تا به عقب بازگردد و با برداشتی از نسخه اصلی فیلم RoboCop (مرد آهنی)، جان تازه‌ای به یکی از کاراکترهای محبوب دهه ۸۰ میلادی ببخشد. بلومکمپ در مورد نسخه اولیه این فیلم اظهار می‌دارد:

نسخه اصلی تاثیر شگرفی بر من به عنوان یک کودک داشت. من آن را دوست داشتم و همواره به عنوان یکی از آثار پر‌معنای کلاسیک اواخر قرن بیستم از آن یاد می‌کنم. امیدوارم در ساخت دنباله‌ای برای آن، به همان اندازه موفق باشم. آنچه در مورد RoboCop (مرد آهنی) بسیار شگفت‌انگیز می‌نماید این است که در این فیلم به مانند آثار فاخر وسترن، علمی/تخیلی و درام، به ارتباطات انسانی در داستان فیلم اهمیت داده شده است. مسئله دیگری که مرا به پیوستن در این پروژه امیدوار می‌سازد، همکاری مجدد با جاستین رودز است. او عناصر بسیار جذابی را به دنباله‌ای که در جهان ورهوفن شکل گرفته است، افزوده و من مشتاقم تا هرچه زودتر فیلم آن را ببینم.

منبع: deadline

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.