انجام مذاکرات نهایی تیموتی شلمی برای پیوستن به پروژه جدید دنیس ویلنوو

18 July 2018 - 09:00

پایگاه خبری Deadline (ددلاین) گزارش می‌دهد که تیموتی شلمی (Timothee Chalamet) در حال انجام مذاکرات پایانی برای ایفای نقش اصلی در محصول جدید کمپانی Legendary Entertainment یعنی ریبوت Dune (تل‌ماسه) است. این کمپانی حق امتیاز هر دو فیلم سینمایی و تلویزیونی Dune (تل‌ماسه) را که براساس رمانی است به همین نام نوشته فرانک هربرت (Frank Herbert)، خریداری کرد و از آنجایی که دنیس ویلنوو (Denis Villenueve) دلبسته‌ی کارگردانی این اثر بود، آن را به عنوان پروژه بعدی خویش انتخاب نمود و پیشنهادهای دیگرش از جمله ساخت فیلم جدید مجموعه جیمز باند را رد کرد. شلمی نیز کماکان به سبب نقش‌آفرینی‌اش در فیلم Call Me By Your Name (مرا با نامت صدا کن)، مورد تحسین و توجه اهالی سینما است؛ نقشی که برای آن در فستیوال‌های گوناگونی نامزد شد و جایزه گرفت از جمله نامزدی بهترین بازیگر نقش اصلی مرد در نودمین دوره جوایز اسکار. با سینماگیمفا همراه باشید.

Dune (تل‌ماسه) که در آینده‌ای دور در جریان است داستان شخصی به نام پال آترایدز (Paul Atreides) را روایت می‌کند که کنترل سیاره بیابانی آراکیس (Arrakis) به خانواده وی سپرده شده است. این واگذاری کنترل به خاندان آترایدز از سوی امپراطور، مورد نکوهش خانواده‌های اصیل قرار می‌گیرد؛ چرا که آراکیس تنها تولیدکننده یک منبع بسیار ارزشمند است. پس از خیانت پال و خانواده‌اش، فیلم به مضامین سیاسی، مذهبی و روابط انسان با طبیعت می‌پردازد در‌حالی‌که پال در حال فراهم آوردن شورشی جهت بازپس‌گیری کنترل آراکیس است.

نخستین فیلم ساخته شده از رمان هربرت در سال ۱۹۸۴ توسط کارگردان سرشناس آمریکایی، دیوید لینچ (David Lynch)، کارگردانی شد. در آن فیلم کایل مک‌لاکلن (Kyle MacLachlan) نقش پال آترایدز را ایفا می‌کرد. اگرچه این فیلم در گیشه به هیچ عنوان موفق نبود اما رفته رفته به یکی از آثار شاخص کالت کلاسیک بدل گشت. بعدها در سال ۲۰۰۳ نیز با اقتباس از کتاب‌های اول و سوم هربرت، مینی سریال تلویزیونی Children of Dune (فرزندان تل‌ماسه) از شبکه Syfy پخش گردید. پیش از دیوید لینچ نیز نام‌های بزرگی همچون ریدلی اسکات (Ridley Scott) و آلخاندرو خودوروفسکی (Alejandro Jodorowsky) سعی داشتند نسخه سینمایی رمان Dune را بر روی پرده ببرند که البته هیچ کدام در این زمینه توفیقی نداشتند. هربرت بعدها خودش پنج دنباله ادبی برای Dune نوشت و از سال ۱۹۹۹ اقدام به چاپ و انتشار آن‌ها نمود. با یک جهان علمی/تخیلی کاملا شناخته شده، Dune (تل‌ماسه) این پتانسیل را دارد که به همان پروژه عظیمی که Legendary Entertainment می‌خواهد، بدل گردد.

تهیه‌کنندگان نسخه جدید Dune (تل‌ماسه) توماس تول (Thomas Tull)، مری پرنت (Mary Parent) و کیل بویتر (Cale Boyter) و همچنین تهیه‌کنندگان اجرایی آن برایان هربرت (Brian Herbert)، بایرون مریت (Byron Merritt) و کیم هربرت (Kim Herbert) خواهند بود. ضمنا کوین جی. اندرسون (Kevin J. Anderson) به عنوان مشاور در کنار این پروژه خواهد بود.

منبع: comingsoon

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.