پیش‌بینی برنده‌های Primetime Emmys 2016

14 September 2016 - 15:38

مراسم جوایز امی امسال هم قرار است بهترین‌های صنعت تلویزیون را با مجسمه‌های خود مفتخر کند. سال گذشته سریال Game of Thrones «بازی تاج و تخت» با جوایز خود رکوردشکنی کرد و امسال هم توانست در بخش هنری بیشترین جوایز ممکن را بدست آورد. وقتی به جوایز مراسم اصلی برسیم، بازی تاج و تخت قطعاً به صدر جدول سریال‌هایی می‌رود که بیش‌ترین امی را دریافت کرده‌اند. بااینکه تعداد نامزدی‌های این سریال دیوانه‌کننده است، باید در نظر داشت که این مراسم تماماً به آن اختصاص ندارد. در این مطلب به نامزدهای این مراسم می‌پردازیم.

Game-of-Thrones-Logo-e1463348181881

بخش بهترین مجموعه تلویزیونی درام

نامزدها:

  1. The Americans
  2. Better Call Saul 
  3. Downton Abbey
  4. Game of Thrones
  5. Homeland
  6. House of Cards
  7. Mr. Robot

برنده سال گذشته: Game of Thrones

همگی با سریال محبوب Game of Thrones آشنا هستیم. حتی اگر این سریال را ندیده باشیم حداقل برای یک بار نام آن را شنیده‌ایم. این سریال در سال پیش رکورد شکست و توانست ۱۲ جایزه را به خانه ببرد و رکورد جایزه برای یک سریال را بشکند. Game of Thrones برخلاف پارسال توانسته‌ است نامزدی‌های اضافه‌ای در بخش بازیگری داشته‌ باشد به طوری که در بعضی بخش‌ها با خودش هم در رقابت است! بنابراین آیا می‌تواند رکورد خود را شکست دهد؟

تنها سریال Mr. Robot به تازگی به این لیست اضافه شده‌ است. این سریال نامزدی‌های زیادی ندارد اما در بخش‌های کلیدی چون بهترین بازیگر مرد مجموعه درام و نویسندگی شانس زیادی برای برنده شدن دارد.

سریال The Americans هم این بار شانس زیادی برای برنده‌شدن دارد. شاید برنده‌شدن در اِمی باعث شود تا بیننده‌های زیادی به دیدن بهترین درام شبکه FX بروند. Netflix با فصل آخر سریال House of Cards و PBS نیز با فصل اخیر سریال Downton Abbey به این لیست برگشته‌اند. هردو سریال بسیار خوش‌ساخت و پرطرفدار هستند اما شکست‌دادن Game of Thrones را نمی‌توان برایشان پیش‌بینی کرد. این قضیه برای سریال Showtime به نام Homeland هم صدق می‌کند. وجود سریال Better Call Saul در این لیست هم یک نوستالژی برایمان دارد. آکادمی جوایز امی که بارها سریال Breaking Bad را مورد ستایش قرار داده‌ بود اکنون دوباره سریال دیگری از وینس گیلیگان را مورد ستایش قرار می‌دهند.

به نظر می‌رسد در این بخش سریال Game of Thrones دوباره این جایزه را به خانه ببرد. بیشترین شانس برنده شدن بعد از این سریال هم می‌تواند سریال خوش‌ساخت The Americans باشد.

veep_tv_hbo

بخش بهترین مجموعه تلویزیونی کمدی

نامزدها‌:

  1. Black-ish
  2. Master of None
  3. Modern Family
  4. Silicon Valley
  5. Transparent
  6. Unbreakable Kimmy Schmidt
  7. Veep

برنده سال گذشته: Veep

سریال Veep که سال گذشته جایزه این بخش را به خانه برد، امسال هم شانس زیادی برای برنده‌ شدن دارد. سریال دیگر از شبکه HBO با نام Silicon Valley هم شانس پیروزی دارد. بنابراین شانس شبکه HBO برای برنده‌ شدن در این بخش بیشتر از بقیه است. البته بین این دو سریال به نظر می‌رسد بازهم Veep در نگاه داوران بهتر جلوه کند.

سریال Modern Family هم اُفت مختصری داشته‌ است. دو سال پیش که این سریال جایزه این بخش را برد توانست با سریال Frasier در بیشترین تعداد جوایز این بخش برابر شود اما به نظر نمی‌رسد امسال بتواند دوباره این جایزه را ببرد تا رکورد را به نام خودش ثبت کند. حتی می‌توان گفت سریال Transparent از شبکه آمازون شانس بیشتری نسبت به Modern Family دارد. سریال Unbreakable Kimmy Schmidt که توسط شبکه Netflix منتشر می‌شود هم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌است.

در بین این سریال‌ها به نظر می‌رسد سریال‌های Black-ish و Master of None قادر به شکست Veep باشند. این اولین سالی‌ است که هرکدام از این سریال‌ها نامزد می‌شوند اما هردو بسیار خوش‌ساخت و خنده‌دار هستند. Master of None که  عزیز انصاری در آن بازی می‌کند با کمدی خاص خود توانسته است نظر مخاطبین و منتقدان زیادی را به خود جلب کند.

ThePeopleV.O.J.Simpson

بخش بهترین مجموعه تلویزیونی کوتاه

نامزدها‌:

  1. American Crime
  2. Fargo
  3. Roots
  4. The Night Manager
  5. The People v. O.J. Simpson: American Crime Story

برنده سال گذشته:‌ Olive Kitteridge

نکته جالب درباره این بخش این است که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تنها دو نامزد در این بخش به رقابت می‌پرداختند. اما اکنون با پنج نامزد مجموعه‌های تلویزیونی کوتاه تبدیل به یکی از سبک‌های پرطرفدار در نقل داستان می‌شوند.

شاید انتظار داشته باشید تا درباره شانس برنده شدن سریال‌های American Crime ،Roots و The Night Manager برایتان بگوییم اما حقیقت این است که هیج‌کس انتظار این را ندارد که این سه سریال شانسی برای برنده‌ شدن در این بخش داشته باشند. در این بخش تنها دو سریال دیگر هستند که باهم رقابت بالایی برای برنده شدن خواهند داشت. سریال‌های The People v. O.J. Simpson و Fargo آن‌چنان خوب ظاهر شده‌اند که دیگر به بقیه نامزدها توجهی نمی‌کنیم. نکته جالب هم این است که هردو سریال متعلق به یک شبکه (FX) هستند. با این حال Fargo چون تاریخچه بهتری دارد از آن‌جا که دوسال پیش جایزه مشترکی با سریال True Detective گرفت بنابراین شانس بیشتری را هم می‌توان برایش در نظر گرفت.

با این حال The People v.O.J.Simpson چنان خوش ساخت بوده که بعد از Game of Thrones بیشترین تعداد نامزدی را در اِمی امسال کسب کرده‌است. شانس این سریال را برای ربودن تاج Fargo زیاد بدانید.

watch-john-oliver-online

بخش بهترین مجموعه تلویزیونی شبانه (و گفتگو محور)

نامزدها‌:

  1. Comedians in Cars Getting Coffee
  2. Jimmy Kimmel Live
  3. Last Week Tonight with John Oliver
  4. Real Time With Bill Maher
  5. The Late, Late Show With James Corden
  6. The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

برنده سال گذشته‌: The Daily Show

همه این برنامه‌ها بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. جیمی فالون به تازگی پانصدمین برنامه خود را جشن گرفته و جری ساینفیلد هم که رسماً یک نماد تلویزیونی به حساب می‌آید. The Daily Show امسال نتوانست برنامه‌های خوبی ارائه کند و در این لیست حضور داشته‌ باشد. به نظر می‌رسد با توجه به گزارش‌ها و میزان محبوبیت، Last Week Tonight with John Oliver شانس اصلی برای برنده شدن داشته‌ باشد. یکی دیگر از رقیب‌های اصلی این بخش برنامه جیمز کوردن است.

۸۸۹۸

بخش بهترین مجموعه تلویزیونی متنوع کمدی

نامزدها‌:

  1. Documentary Now!
  2. Drunk History
  3. Inside Amy Schumer
  4. Key & Peele
  5. Portlandia
  6. SNL

برنده سال گذشته‌: Inside Amy Schumer

جالب است بدانید که SLN برای نهمین بار متوالی در این بخش نامزد شده است. پیش از این هم از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ برای ۴ سال متوالی نامزد شده‌ بود اما از سال ۱۹۹۳ تاکنون جایزه‌ای در این بخش نبرده‌ است.

Inside Amy Schumer که در این لیست حضور دارد سال پیش برنده این بخش بود که می‌توان گفت لایق آن هم بود. آیا امسال با وجود این برنامه‌های پرطرفدار و خنده‌دار بازهم می‌تواند جایگاه خود را حفظ کند؟ تمام نامزدهای سال گذشته در این لیست حضور دارند و فقط Documentary Now به تازگی به این لیست اضافه شده است. IFC برای  این سریال تمام تلاشش را می‌کند تا ساخته کمدی بیل هَدر و فرِد آرمیسِن برنده شود. اما کمدی Key & Peele برگ برنده زمان را دارد چرا که فصل آخر آن به نمایش درآمد و این کمدی زیبا به پایان رسید که می‌تواند در برنده شدن این سریال به‌ آن‌ها کمک کند. همچنین Keegan-Michael Key بسیار پرطرفدار است و برای دو سال پیاپی نیز نامزد بهترین بازیگر مرد مکمل شده‌ بود. تمام این‌ حقایق باید برای برنده شدن این کمدی کافی باشد.

۱۴۵۳۹۱۵۹۷۷-making-a-murderer

بخش بهترین مجموعه تلویزیونی مستند یا واقع‌گرا

نامزد‌ها:

  1. American Masters
  2. Chef’s Table
  3. Making a Murderer
  4. The Seventies
  5. Woman With Gloria Steinem

برنده سال گذشته: The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst

در سال ۲۰۱۴ دو مجموعه American Masters و Years of Living Dangerously هردو جایزه گرفتند. American Masters نیز با لیست امسال، سه سال متوالی است که در این بخش نامزد می‌شود. در سال گذشته شبکه HBO جایزه این بخش را با The Jinx به خانه برد؛ اثری که همه آن را تحسین می‌کردند. این قضیه امسال برای Making a Murderer نیز ممکن است رخ دهد. این سریال مستندگونه که توسط شبکه Netflix منتشر شد توانست نظرات بسیاری را به خود جلب کند و عده زیادی تاکنون مشغول تحلیل آن بوده‌ اند.

با این حال، اگر Chef’s Table را دیده باشید می‌دانید که چه داستان‌های نفس‌گیری را نقل می‌کند. American Masters هم آکادمی پسند است و باعث می‌شود رقیب جدی برای این دو سریال باشد. CNN هم با The Seventies که ادامه‌ای بر مجموعه The Sixties است و عواملی چون تام هنکس پشت آن فعالیت دارند سعی خود را برای برنده شدن در این بخش می‌کند.

در نهایت به نظر می‌رسد رقابت واقعی بین American Masters و Making a Murderer باشد.

kevin-spacey-3

بخش بهترین بازیگر مرد مجموعه تلویزیونی درام

نامزدها‌:

  1. کایل چندلر در Bloodline
  2. رمی مالک در Mr. Robot
  3. بابا ادن‌کرک در Better Call Saul
  4. متیو ریس در The Americans
  5. لیو شرایبر در Ray Donovan 
  6. کوین اسپیسی در House of Cards

برنده سال گذشته‌: جان هم در Mad Men

جالب است بدانید که کوین اسپیسی تا به حال جایزه اِمی نبرده‌ است! اسپیسی ۳ سال برای سریال House of Cards نامزد شده بود ولی هیچ‌گاه برنده نشد. متیو ریس نیز بالاخره به لیست بهترین بازیگر مرد راه پیدا کرد؛ لقبی که ما برای سال‌ها با آن او را می‌شناختیم. بازی او در سریال The Americans چشم‌گیر است اما آیا به اندازه‌ای است که بتواند جایزه را به خانه ببرد؟ شکی نیست که بازی فوق‌العاده او استحقاق چنین جایزه‌ای را دارد. اما این را هم در نظر داشته باشید که کوین اسپیسی که تاکنون برنده دو جایزه اسکار بوده است و تا به حال نتوانسته به اِمی برسد نکته‌ای است که همه می‌خواهند به داوران یاد‌آوری کنند.

با این حال نامزد پرطرفدار دیگری هم در این لیست وجود دارد. رمی مالک بعد از Mr. Robot و مخصوصا فصل دوم مورد توجه زیادی قرار گرفته است. باب ادن‌کرک نیز به خوبی در فصل جدید Better Call Saul درخشید.

اما رقابت اصلی بین کوین اسپیسی، رمی مالک و متیو ریس خواهد بود.

the-americans-keri-russell-interview

بخش بهترین بازیگر زن مجموعه تلویزیونی درام

نامزدها‌:

  1. کلر دینز در Homeland
  2. وایولا دیویس در How to Get Away with Murder
  3. تاراجی هنسون در Empire
  4. تاتیانا مازلانی در Orphan Black
  5. کری راسل در The Americans
  6. رابین رایت در House of Cards

برنده سال گذشته‌: وایولا دیویس برای مجموعه How To Get Away With Murder

نکته جالب در این لیست این است که کلر دینز بازیگر مجموعه Homeland برای پنجمین بار متوالی نامزد شده که دو مرتبه آن را هم برده است. با توجه به دو برد او در سال‌های گذشته، به نظر نمی‌رسد در سال ۲۰۱۶ بتواند جایزه این بخش را به خانه ببرد. برنده سال گذشته یعنی وایولا دیویس که برای مجموعه How to Get Away With Murder مجسمه طلایی را دریافت کرد، بازهم شانس این را پیدا کرده که برای بار دیگر در این لیست قرار بگیرد و از محبوبیتی که بدست آورده برای برنده شدن استفاده کند. تاراجی هنسون که سال گذشته یکی از شانس‌های اصلی برنده شدن در این بخش بود به لیست امسال بازگشته تا بتواند شانس خود را دوباره امتحان کند. آیا با وجود ضعیف شدن سریال Empire می‌تواند شانس برنده شدن را داشته باشد؟

آکادمی با کری راسل به خاطر بازی شگفت‌انگیز او در سه سال گذشته به اندازه کافی آشناست. با در نظر گرفتن بازی او در فصل اخیر The Americans به نظر می‌رسد از شانس‌های جدی برنده شدن در این بخش است. رابین رایت برای پنجمین بار نامزد می‌شود و در دفعات قبلی یک بار هم نتوانسته برنده شود. مشخص است که آکادمی اِمی سریال House of Cards و بازیگرانش را با نامزد کردن هرسال آن‌ها دوست دارد اما چه رایت و چه کوین اسپیسی نتوانسته‌اند جایزه‌ای تاکنون ببرند. Netflix می‌خواهد این قضیه را در ۲۰۱۶ عوض کند و رای دهندگان نیز معمولاً مشتاق این هستند که جایزه به کسی برسد که بارها موفق به دریافت آن نبوده است.

رابین رایت و کری راسل از شانس‌های اصلی برنده شدن در این بخش هستند.

Kit_Harrington_(9350745314)_(cropped)

بخش بهترین بازیگر مکمل مرد مجموعه تلویزیونی درام

نامزدها‌:

  1. جوناتان بنکز از Better Call Saul
  2. پیتر دینکلج از Game of Thrones
  3. کیت هرینگتون از Game of Thrones
  4. مایکل کلی از House of Cards
  5. بن مندلسون از Bloodline
  6. جان وویت از Ray Donovan

برنده سال گذشته‌: پیتر دینکلج از مجموعه Game of Thrones

نکته جالب این لیست این است که جیم کارت که هرسال برای مجموعه Downton Abbey نامزد جایزه این بخش بود امسال در لیست قرار نگرفت. لیست امسال یک شگفتی دیگر هم داشت: کیت هرینگتون بازیگر نقش «جان اسنو» در سریال Game of Thrones هیچ‌گاه مورد لطف و عنایت منتقدین و آکادمی قرار نگرفته‌ بود اما پس از یک سال و ماجراهایی که به سر شخصیت وی آمد، هرینگتون امسال در کنار همکارش یعنی پیتر دینکلج در لیست نامزدها حضور دارد. دیدن نام بن مندلسون در این لیست کمی شگفت‌آور بود. شخصیت او در پایان فصل قبلی Bloodline پایان نامشخصی داشت اما نویسندگان سریال با وارد کردن دنی ریبورن به داستان فصل جدید سریال باعث شد تا صحنه‌های احساسی زیادی با حضور مندلسون رغم بزنند. مشخص است که آکادمی این صحنه‌ها را از دست نداده‌ است.

برخی پیش‌بینی کردند که جوناتان بنکز با توجه به بازی‌اش در فصل جدید Better Call Saul به مایکل مک‌کن که او نیز برای همین سریال در سال گذشته نامزد شده بود ملحق شود ولی تنها بنکز توانست به این لیست راه پیدا کند و اکنون با مایکل کلی از سریال House of Cards و جان وویت از سریال Ray Donovan رقابت می‌کند.

پیتر دینکلج، کیت هرینگتون و مندلسون شانس بیشتری نسبت به دیگر رقیبان خود دارند.

۱۴۰۵۰۰۴۳۹۵_۲-lena-headey

بهترین بازیگر مکمل زن مجموعه تلویزیونی درام

نامزدها‌:

  1. امیلیا کلارک از Game of Thrones
  2. لینا هیدی از Game of Thrones
  3. دیم اسمیت از Downtown Abbey
  4. مارا تیرنی از The Affair
  5. میزی ویلیامز از Game of Thrones
  6. کنستنس زیمر از UnReal

برنده سال گذشته‌: ازو ادوبا برای بازی در سریال Orange is the New Black

سریال Game of Thrones سه نامزد در این بخش دارد اما جالب است بدانید که تاکنون هیچ کدام از بازیگرهای زن آن موفق به دریافت جایزه امی نشده اند. کنستنس زیمر با بازی خیره‌کننده خود در UnREAL توانست چشم‌های زیادی را به خود معطوف کند و اکثریت او را لایق برنده شدن این جایزه می‌دانند. اما او رقیب‌های سختی همچون سه بازیگر زن سریال Game of Thrones دارد. شاید تقسیم رای‌ها در آخر به نفع او درآید. زیمر همچنین بایستی امیدوار باشد که آکادمی چندان نوستالژیک کار نکنند و به دیم اسمیت چهارمین اِمی را برای فصل آخر سریال Downton Abbey ندهند. از جهت دیگر مارا تیرنی هم بازی خیلی بهتری در فصل دوم The Affair نسبت به فصل اول داشته‌ است.

شانس برنده شدن این بخش هم به لینا هیدی، کنستنس زیمر و دیم اسمیت می‌رسد.

۹۶۰

بخش بهترین بازیگر مرد مجموعه کمدی

نامزدها‌:

  1. انتونی اندرسون از Black-ish
  2. عزیز انصاری از Master of None
  3. ویل فورت از The Last Man on Earth
  4. ویلیام میسی از Shameless
  5. توماس میدلدیچ از Silicon Valley
  6. جفری تمبر از Transparent 

برنده سال گذشته‌: جفری تمبر برای مجموعه Transparent

جیم پارسون که در سریال The Big Bang Theory ایفای نقش می‌کند برای اولین بار در سال گذشته نامزد نشد و امسال هم خبری از او نیست. پارسون از سال ۲۰۰۸ تا سال گذشته ۵ بار نامزد این بخش شده‌ بود و ۴ بار هم جایزه را دریافت کرد. جفری تمبر بعد از شش سال پیاپی که نامزد این بخش شده‌ بود توانست جایزه را سال گذشته به خانه ببرد. آیا او می‌تواند جایزه دوم خود را هم دریافت کند؟ با توجه به بازی فوق العاده دیگر او در Transparent به نظر می‌رسد تمبر باید انتظار چنین چیزی را داشته باشد و رقبای دیگر منتظر یک شب مایوس‌کننده‌ دیگر باشند.

عزیز انصاری که برای اولین بار نامزد اِمی شده‌است رقیب جدی تمبر است. انصاری امسال نامزد سه اِمی شده که هرسه برای سریال Master of None هستند.  بنابراین شاید آکادمی به او که به عنوان چهره مهم این سریال در مراسم است جایزه دهد. انتونی اندرسون هم یک سال طوفانی را در Black-ish آغاز کرد. آیا او می‌تواند رقیب جدی‌اش که در Transparent بازی می‌کند را شکست دهد؟

به نظر می‌رسد رقابت اصلی برای جایزه این بخش بین دو بازیگر یعنی جفری تمبر و عزیز انصاری باشد.

Vice_President_Joe_Biden_jokes_with_Julia_Louis-Dreyfus

بخش بهترین بازیگر زن مجموعه تلویزیونی کمدی

  1. الی کمپر از Unbreakable Kimmy Schmidt
  2. جولیا دریفوس از Veep
  3. لاری متکالف از Getting On
  4. تریسی راس از Black-ish
  5. ایمی شومر از Inside Amy Schumer
  6. لیلی تاملین از Grace and Frankie

برنده سال گذشته‌: جولیا دریفوس برای بازی در Veep

جولیا دریفوس از زمانی که Veep پخش شد هرسال جایزه این بخش را متعلق به خود کرده است. دو زن تاکنون ۴ بار متوالی جایزه امی دریافت کرده اند: جولیا دریفوس و هلن هانت اما آیا دریفوس پنجمین جایزه خود را هم امسال بدست خواهد آورد؟ اگر این اتفاق بیفتد او تبدیل به کسی می‌شود که در تاریخ جوایز اِمی بیشترین جایزه بهترین بازیگر کمدی زن را گرفته است. او هم‌اکنون رکورد بیشترین جایزه پیاپی را برای خود دارد و سریال Veep هم سال به سال درحال پیشرفت و بهتر شدن است.

در این لیست چند چهره جدید هم وجود دارند که خودنمایی می‌کنند: الی کمپر با بازی در Unbreakable Kimmy Schmidt مورد توجه زیادی قرار گرفت. تریسی راس یک فصل فوق‌العاده در Black-ish پشت سر گذاشت. لاری متکالف نیز در سال ۲۰۱۶ سه نامزدی دارد که حداقل انتظار می‌رود یکی از آن‌ها را برنده شود.

رقابت اصلی بین دریفوس و کمپر خواهد بود.

tonyhale

بخش بهترین بازیگر مرد مکمل مجموعه تلویزیونی کمدی 

نامزدها‌:

  1. لویی اندرسون از Baskets
  2. آندره براور از Brooklyn Nine-Nine
  3. تیتوس برگس از Unbreakable Kimmy Schmidt
  4. تای بورل از Modern Family
  5. تونی هیل از Veep
  6. کیگان مایکل کی از Key & Peele
  7. مت والش از Veep

برنده سال گذشته‌: تونی هیل با بازی در مجموعه Veep

در طول شش سال گذشته دو سریال بر این بخش حکمرانی کرده اند (Veep با دو جایزه و Modern Family با سه جایزه) و در این بخش رقابت زیاد است. همه بازیگران این لیست بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشته‌اند. آیا تونی هیل با بازی خوبش در Veep شانس این را دارد تا سومین جایزه خود را به خانه ببرد؟

امسال لویی اندرسون با سریال Baskets مورد ستایش بسیار قرار گرفت. آندره براور برای سومین سال پیاپی است که نامزد این بخش برای سریال Brooklyn Nine-Nine می‌شود. این بازیگر که قبلا برای مجموعه Thief و Homicide: Life on the Streets جایزه اِمی به خانه برده بود بازهم در نقش کمدی شانس گرفتن جایزه را دارد. اگر او این جایزه را ببرد تبدیل به یکی از بازیگران اندکی می‌شود که در هر سه بخش کمدی، درام و مینی سریال موفق به دریافت جایزه شده‌اند. با این حال کیگان مایکل کی در آخرین فصل از Key & Peele بازی کرد و با این‌که پانزده بار نامزد دریافت جایزه شده اما هیچ‌گاه موفق به دریافت آن نشده‌ است شاید آکادمی امسال به دلیل تمام شدن سریال بیشتر به او توجه نشان دهد.

دو بازیگر Veep و اندرسون شانس بیشتری برای برنده شدن دارند.

۲۰۵۵۶۹۷

بخش بهترین بازیگر زن مکمل مجموعه تلویزیونی کمدی

نامزد‌ها‌:

  1. آنا کلامسکی از Veep
  2. گیبی هافمن از Transparent
  3. الیسون جنی از Mom
  4. جودیت لایت از Translarent
  5. کیت مک‌کینون از SNL 
  6. نیسی نش از Getting On

برنده سال گذشته‌: الیسون جنی برای مجموعه Mom

الیسون جنی دو سال پیاپی است که جایزه این بخش را می‌برد.‌ در طول دو سال گذشته در بین چهار نامزدی که داشته‌است سه جایزه به خانه برده‌است. جالب است بدانید که در سال گذشته این بخش یک رکورد هم به جا گذاشت چرا که هشت نامزد در این بخش وجود داشتند.

در حالی که جولیا دریفوس در بخش بهترین بازیگر زن کمدی درحال گرفتن جایزه پشت جایزه است آلیسون جنی نیز در حال انجام همین کار با بخش بازیگر مکمل است. این بازیگر که با بازی در مجموعه Mom دو سال پیاپی است که جایزه این بخش را می‌برد امسال دو بار در دو بخش نامزد شده و شانس آن که سومین جایزه پیاپی خود را امسال در بخش بهترین بازیگر زن مکمل بدست آورد زیاد است.

رقابت اصلی بین الیسون جنی و کیت مک‌کینون خواهد بود.

johnnie-cochran-courtney-b-vance-zoom-f4e8dab2-8289-4cbb-ae9b-02a9e09ea623

بخش بهترین بازیگر مرد مجموعه تلویزیونی کوتاه

نامزد‌ها‌:

  1. برایان کرنستون از All the Way
  2. بندیکت کامبربچ از Sherlock: The Abominable Bride
  3. آیدریس البا از Luther 
  4. کوبا گودینگ جونیور از The People v. O.J. Simpson: American Crime Story
  5. تام هیدلستون از The Night Manager
  6. کورتنی ونس از The People v. O.J. Simpson: American Crime Story

برنده سال گذشته‌: ریچارد جنکینز برای مجموعه Olive Kitteridge

علیرغم زیاد شدن مجموعه‌های کوتاه در چند سال اخیر، شبکه‌های کوچک در این بخش موفق‌تر عمل کرده‌اند. سه شبکه PBS، History و ReelzChannel در طول پنج سال اخیر این جایزه را بین خود رد و بدل کرده‌ و هیچ رقیبی را نپذیرفته‌اند. لاورنس الیوی در این بخش با چهار جایزه رکورد‌دار است.

در اوایل سال این‌طور تصور می‌شد که برایان کرنستون دیگر پرونده این بخش را بسته است و جایزه را از آن خود می‌کند. این بازیگر توانا که در مجموع شش جایزه و نامزدی در کارنامه خود دارد که اولی آن به مجموعه Malcolm in the Middle بر‌می‌گردد، اکنون امسال نیز با مجموعه All the Way بازگشته تا دوباره این جایزه را برای خود بدست آورد اما باید با رقیب بااستعدادش کورتنی ونس رقابت کند؛ کورتنی ونس که با درخشش در مجموعه People v. O.J مورد توجه قرار گرفته و بسیاری او را شانس جدی برای دست‌یابی به این جایزه می‌دانند. اما آیا او می‌تواند برایان پرطرفدار را شکست دهد؟

رقابت شدید این بخش بین این دو بازیگر حرفه‌ای و باتجربه است.

sarah_paulson_paleyfest

بخش بهترین بازیگر زن مجموعه تلویزیونی کوتاه

نامزد‌ها‌:

  1. کیرستن دانس از Fargo
  2. فلیسیتی هافمن از American Crime
  3. اودرا مک‌دونالد از Lady Day at Emerson’s Bar & Grille
  4. سارا پاولسون از The People v. O.J. Simpson
  5. لیلی تیلر از American Crime
  6. کری واشینگتن از Confirmation 

برنده سال گذشته‌: فرنسس مک‌‌دورماند برای نقش‌آفرینی در Olive Kitteridge

نامی که در این لیست بیشتر از بقیه خودنمایی می‌کند سارا پاولسون است. بعد از چهار نامزدی در این بخش حال او شانس بالایی برای گرفتن جایزه جهت بازی در The People v. O.J. Simpson دارد. اما عدالت هم حکم می‌کند که کیرستن دانس برای بازی فوق‌العاده‌اش در Fargo جایزه ببرد، بااینکه شانس پاولسون بیشتر است.

sterling-k-brown-1-900x600

بخش بهترین بازیگر مرد مکمل مجموعه تلویزیونی کوتاه

نامزد‌ها‌‌:

  1. استرلینگ براون از The People v. O.J. Simpson
  2. هیو لاری از The Night Manager
  3. جسی پلمونز از Fargo
  4. دیوید شوییمر از The People v. O.J. Simpson
  5. جان تراولتا از The People v. O.J. Simpson
  6. بوکم وودباین از Fargo

برنده‌ سال گذشته‌: بیل موری از مجموعه Olive Kitteridge

در این بخش سال‌ها است که نامزد‌های تکراری زیادی نداشته‌ایم. Beau Bridges با دو جایزه برای مجموعه The Positively True Adventures of the Alleged Texas Cheerleader-Murdering Mom در سال ۱۹۹۳ و The Second Civil War در سال ۱۹۹۷ رکورد‌دار این بخش است.

در این لیست افراد قدیمی چون هیو لاری نیز حضور دارند. لاری برای مجموعه House شش بار نامزد شد اما هیچ‌گاه برنده نشد. با این حال او امسال در نقش یک آنتاگونیست در مجموعه The Night Manager ظاهر شد که بازخوردهای خوبی دریافت کرد و باعث شد در این لیست قرار گیرد و از شانس‌های اصلی کسب جایزه این بخش باشد. لاری قرار است در مقابل چهره‌های تازه‌ای چون استرلینگ براون که برای اولین بار است نامزد Emmy برای مجموعه The People v. O.J. Simpson شده‌است رقابت کند. براون با پخش هر قسمت از این مجموعه بازخورد‌ها و نقدهای مثبت بیشتری دریافت کرد.

در این لیست چند نامزد پرطرفدار هم وجود دارد که ممکن است خطرناک باشند. بوکم وودباین سال بزرگی را با Fargo پشت سر گذاشت. جان تراولتا شاید بتواند با دو نامزدی اسکار که در کارنامه خود دارد رای جمع کند. دیوید شوییمر نیز که از بازیگر‌های اصلی مجموعه پرطرفدار Friends بوده می‌تواند با همین شیوه رای زیادی جمع کند.

با تمامی این‌ها رقابت بین هیو لاری و استرلینگ براون خواهد بود.

۸۱۲۶۰۷۰۴_Birthday_378609c

بخش بهترین بازیگر زن مکمل مجموعه تلویزیونی کوتاه

نامزد‌ها‌:

  1. کتی بیتس از American Horror Story: Hotel
  2. الیویا کلمن از The Night Manager
  3. رجینا کینگ از American Crime
  4. ملیسا لیو از All the Way
  5. سارا پاولسون از American Horror Story: Hotel
  6. جین اسمارت از Fargo

برنده سال گذشته‌: رجینا کینگ برای بازی در American Crime

کتی بیتس با شش نامزدی از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۵ رکورد‌دار این بخش است. دو سال پیش هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که او دوباره برنده این جایزه شود. سال پیش هم افراد کمی اعتقاد داشتند رجینا کینگ جایزه را از آن خود کند. پس امسال هم باید منتظر شگفتی دیگری باشیم؟ آیا هر کدام از این دو برنده دو سال اخیر، امسال هم می‌توانند جایزه این بخش را ببرند؟

بسیاری اعتقاد دارند که الیویا کلمن می‌تواند امسال برنده شود. بازی تحیرآور او در The Night Manager علامتی در کارنامه او به جا گذاشته که فراموش‌کردن آن را سخت می‌کند. کینگ هم واقعا لیاقت یک جایزه را دارد. اگر فقط به خاطر American Crime نباشد باید به خاطر کار او در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ و به خصوص بازی فوق‌العاده او در The Leftovers از او قدردانی شود. بیتس و پاولسون نیز نمایش خوبی از خود در American Horror Story به جا گذاشتند. ملیسا لیو هم هرچیزی که در چنته داشت در نقش کوچکی در All the Way به نمایش گذاشت. بیایید جین اسمارت بااستعداد را هم فراموش نکنیم. الیویا کلمن و رجینا شانس بیشتری برای برنده شدن دارند.

با تمام شدن این مقاله شما درباره هرکدام از بخش‌های مراسم Emmy چه فکری می‌کنید؟ به نظرتان کدام فیلم یا بازیگر برنده خواهد شد؟ کدام یک از بازیگران نامزد‌شده از بازیگران مورد علاقه‌تان است؟ با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.