منتقدین در مورد فیلم Skyscraper چه می‌گویند؟

24 July 2018 - 14:22

فیلم Skyscraper «آسمان خراش» که در روز ۱۳ ژوئیه یا ۲۲ تیر سال جاری اکران شد، هیایوی زیادی به پا کرد و توجه شمار زیادی از منتقدین را نیز به خود جلب کرد. ما در ادامه‌ی این خبر تعدادی از نقدهای این فیلم را برای شما آورده‌ایم. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

Skyscraper یک فیلم اکشن و همچنین ماجراجویانه به کارگردانی راوسون مارشال تربر (Rawson Marshall Thurber) است که در آن یک مامور سابق پلیس آمریکا به نام ویل فورد (Will Ford) با بازی فراموش نشدنی دواین جانسون (Dwayne Johnson) سعی می‌کند تا خانواده‌اش را از یک آتش‌سوزی بسیار بزرگ در بلندترین آسمان خراش شهر نجات دهد.

در این فیلم آدریان هولمز (Adrian Holmes)، بیترایس کینگ (Beatrice King)، بایرون لاسون (Byron Lawson)، بایرون من (Byron Mann)، چین هان (Chin Han)، دواین جانسون (Dwayne Johnson)، الفینا لاک (Elfina Luk)، هانا کویینلیوان (Hannah Quinlivan)، جیسون ویلیام دی (Jason William Day)، جت کلاین (Jett Klyne) کیدن مگنسن (Kayden Magnuson)، کوین رانکین (Kevin Rankin)، مت اولری (Matt O’Leary)، مک کنا رابرتس (McKenna Roberts)، نو کمپل (Neve Campbell)، نوح کوترل (Noah Cottrell)، نوح تایلر (Noah Taylor)، پابلو شریبر (Pablo Schreiber)، پاول مک گیلیون (Paul McGillion)، رولند مولر (Roland Møller)، سم یانسو (Sam Yunussov)، تزی ما (Tzi Ma)، ونوس ترزو (Venus Terzo) و ویویان فول (Vivian Full) هنرنمایی خواهند کرد.

Skyscraper «آسمان خراش» تقریبا یازده روز است که اکران شده اما از بین ۴۳ نقدی که به آن شده، نمره‌ی ۵۱ از ۱۰۰ را کسب کرده که آن‌را یک فیلم متوسط از دیدگاه منتقدین به حساب می‌آورد. از این تعداد ۱۳ نقد نظر مثبت داشته‌اند، ۲۶ نقد آن‌را متوسط دانسته و ۴ نقد منفی نیز به «آسمان خراش» وارد شده است. این فیلم ۱۰۲ دقیقه‌ای، رتبه‌ی ۴۴ را از نظر بحث برانگیز بودن به خود اختصاص داده است. در زیر تعدادی از مهمترین نقدها را باهم مشاهده می‌کنیم:

«The Wrap :88 منتقد: آلونسو دورالد»

Skyscraper «آسمان خراش» سبک یک فیلم اکشن مانند فیلم Die Hard «جان سخت» را تعقیب می‌کند ولی به آن نمی رسد. البته یک سرگرمی فوق‌العاده‌ی تابستانی است که نهایت هیجان را در سینما برای شما به ارمغان می‌آورد و اگر از ارتفاع می‌ترسید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که یک دست به کمک شما می‌آید.

«IGN :81 منتقد:‌ ویلیام بیبیانی»

رسیدن به فیلم «جان سخت» یک هدف بسیار سخت است که «آسمان خراش» هرگز به این حد نخواهد رسید. اما این فیلم واقعا بزرگ است و یک بلاک‌باستر به تمام معناست و بازیگران آن نیز اجرای قابل ملاحظه‌ای دارند و صحنه‌های اکشن آن بی‌نظیر است.
«Time :80 منتقد: استفانی زاکارک»
دواین جانسون در این فیلم به معنای واقعی کلمه «کامل» ظاهر شده است. برای او هیچ غیرممکنی وجود ندارد.
«Wall Street Journal: 80  منتقد: جو مورگن‌استرن»
«آسمان خراش» یک فیلم فوق‌العاده سرگرم کننده و بی نظیر است چرا که دواین جانسون در آن بازی کرده است. او یک روح نرم در یک بدن سخت دارد.
«Variety:‌۷۰ منتقد: پیتر دبراگ»
اگر بخواهیم بگوییم که این یک فیلم واقعی اما سرگرم کننده است خوب نمی‌توان آن‌را تایید کرد اما با تکیه بر توانایی‌های ارزشمند جانسون برای درگیر کردن مخاطبان هنگام کارهای فیزیکی، صحنه‌‌های احساسی و دیگر کارهای فرا انسانی‌اش، «آسمان خراش» سرگرم کننده است.
«The Playlist : 67  منتقد: جو بلسینگ»
هالییود بیش از ۱۰۰ سال است که افرادی را نشان ‌می‌دهد که درگیر یک دردسر هستند و اگر این چیزی است که شما دوست دارید، «آسمان خراش» یک نمونه‌ی بسیار خوب از آن است که راک (The Rock)‌ را بارها و بارها مجبور به پیچ و تاب خوردن، آویزان شدن و چرخیدن در ساختمان‌های بسیار بلند می‌کند. این سوژه‌ی اصلی فیلم است که در کل آن نیز به چشم می‌خورد. این فیلم خیلی اصیل نیست اما خوب به قولی که داده‌ است عمل کرده است.
«The Associated Press:‌۶۳ منتقد: جیک کویل»
«آسمان خراش» می‌تواند چیزی حدود دو ساعت تجربه‌ی فرار را برای شما تداعی کند. این فیلم به لطف قهرمانش توانسته است از سایرین بهتر باشد.
«The Hollywood Reporter: 60 منتقد: جان دی فور»
فیلم «آسمان خراش» از راسون مارشال تربر یکی از ابلهانه‌ترین اکشن‌هایی است که تابحال تولید شده است. البته اگر بخواهید از آن لذت ببرید، این فیلم هیجان‌ و سرگرمی‌های زیادی برای شما فراهم می‌کند و در طی آن راک با خطرات زیادی مواجه می‌شود.
« The Guardian: 60 منتقد: بنجامین لی»
این فیلم احمقانه است اما به لطف جانسون سرگرم کننده است و لحن فیلم سرعت بالایی دارد و توجهات را به خود جلب می‌کند اما به اندازه‌ی کافی اصالت ندارد و به زودی از ذهن‌ها پاک خواهد شد.
«ReelViews : 50 منتقد: جیمز براردینلی»
این فیلم اونقدر بد و غیر قابل دیدن نیست اما علی‌رغم صحنه‌های قشنگی که داشت، نتیجه‌ی نهایی فیلم آنقدرها هم خوب نبود.
«Arizona Republic :‌۵۰ منتقد: بیل گودی‌کونتز»
جانسون طبق روال خوب عمل کرد اما بهترین جنبه‌ی فیلم کمپل (Campbell) است.
 « Boston Globe: 50 منتقد: تای بور»
شما تقریبا تمام این فیلم را قبلا دیده‌اید، اما با لطافت بیشتر و شخصیت شرور بهتر.
« San Francisco Chronicle:50 منتقد: میک لاسیل»
این فیلم به آرامی از زمین بلند می‌شود اما هیچ گاه نمی‌تواند آنقدر ارتفاع بگیرد که به پرواز برسد. این فیلم دنباله‌ای از سکانس‌ها باقی‌ خواهد ماند، مقداری از آن‌ها عالی است و تعدادی نیز بد نیست و حداقل این فیلم راه‌های جدیدی برای افراد که در یک ساختمان آتش گرفته هستند برای خروج نشان می‌دهد.
« St. Louis Post-Dispatch: 50 منتقد: کالوین ویلسون»
«آسمان خراش» به وضوح به دنبال آن است که یک نسخه‌ی قرن ۲۱ امی از فیلم «جان سخت» سال ۱۹۸۸ که یکی از هیجان‌ انگیزترین اکشن‌هایی است که تابحال ساخته شده است، بسازد. اما در عوض این فیلمی اس که به بازی خوب جانسون متکی است و او باید توجه کند که در پروژه‌های ارزشمند‌تر شرکت کند.
« Chicago Sun-Times: 50 منتقد: ریچادروپر»
ما قرار نیست تا راجب فیلمی مثل «آسمان خراش» فکر کنیم. این فیلم یک پاپ کورن تابستانی است که به این علت رتبه‌ی PG-13 را گرفته است که افراد بی‌گناه از بالای ساختمان به پایین پرت می‌شوند و شاهد قتل عام هستیم.
« Vox: 50 منتقد: الیسا ویلکینسون»
تفاوت بزرگ بین این فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی این است که تنها شما آن‌را بازی نمی‌کنید، شما فقط منفعلانه آن‌را نگاه می‌کنید و از پایان آن هم خبر دارید. بنابراین هیچ سورپرایز و تعجبی در آن وجود ندارد. این فیلم فقط برای سرگرمی یک زوج در روزهای تابستان ساخته شده است.
« ScreenCrush: 50 منتقد: مت سینگر»
یکی از اصلی‌ترین دلایل ما برای رفتن به سینما  و دیدن فیلم «آسمان خراش» مسلما درخشش راک در آن است. اما کشتی‌گیر محبوب ما آنطور که باید به چشم نمی‌آید، هرچند که یک بار دیگر او نقش مورد علاقه‌اش یعنی یک پدر با توانایی‌های نامحدود را داشته است.
« Entertainment Weekly: 42 منتقد: کریس ناشاتی»
 این روزها هیچ کس به اندازه‌ی دواین جانسون در اکشن‌هایی که بودجه‌های کلانی نیز دارند، شرکت نمی‌کند. اکنون سه ماه پس از فیلم Rampage «رمپیج» ما شاهد «آسمان خراش» هستیم. فیلمی که به شما نشان می‌دهد اگر در یک آسمان خراش در حال سوختن باشید باید چه بکنید!
« Austin Chronicle‌: ۴۰ منتقد: آستین کرونیکل»
در نهایت، سخت خواهد بود که فیلمی که جانسون در آن بازی کرده است را رد کنیم اما واقعا «آسمان خراش» یک اکشن تابستانی نا امید کننده بود.
« Slant Magazine: 38 منتقد: اریک هندرسون»
دواین جانسون حقیقتا مثل برج بابل است، ستاره‌ای که در فیلم‌هایش به خدا نزدیک‌تر می‌شود و فیلم‌هایی که اودر آن‌ها بازی می‌کند تماما حول او می‌چرخند.
« The Globe and Mail (Toronto): 25 منتقد: برد ویلر»
 چیزی که در «آسمان خراش» می‌بینیم دیدن خانواده‌ی جانسون است که در خطر هستند. همانطور که بازیگران آن‌را نشان می‌دهند، همگی آن‌ها شجاع هستند و هنگامی که می‌ترسند آن‌را نشان نمی‌دهند.
« New York Post: 25 منتقد: سارا استوارت»
برای دیدن و لذت بردن از این فیلم فقط باید تابستان باشد. تمام چیزی که شما نیاز دارید این است: یک قهرمان کاریزما، یک شخصیت شرور تنفرانگیز و یک نمایش شگفت‌انگیز. متاسفانه «آسمان خراش» فقط دواین جانسون را فدای ضعف در موارد دیگر کرد.
برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.