منتقدین در مورد فصل چهارم سریال Better Call Saul چه می گویند؟| سال گودمن وارد می شود!

1 August 2018 - 09:00

شش روز دیگر فصل چهارم مجموعه تلویزیونی Better Call Saul «بهتره با سال تماس بگیرید» از شبکه‌ AMC پخش می‌شود و منتقدان هم دست به کار شدند تا نظرات و نقدهای خود را در سایت‌ها و مجلات مختلف منتشر کنند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

بهتره با سال تماس بگیرید، پیش درآمدی از مجموعه افسار گسیخته Breaking Bad است که توسط وینس گیلیگان (Vince Gilligan) و پیتر گولد (Peter Groud)، ساخته‌ شده است که بر روی یکی از شخصیت‌های مکمل مجموعه افسار گسیخته، یعنی سال گودمن (با بازی باب ادنکرک) تأکید دارد که در طول سریال به بینندگان نشان می‌دهد چگونه جیمی میگل (با بازی باب ادنکرک) تغییر هویت می‌دهد و به سال گودمن تبدیل می‌شود. در این مجموعه علاوه بر باب ادنکرک، جاناتان بنکز (که در مجموعه بریکینگ بد هم حضور داشت)، ریا سیهورن، مایکل ماندو، پاتریک فابیان و مایکل مک کین بازی می‌کنند. در فصل پیش، جیانکارو اسپیزیتو (که نقش کاس فرینگ را در بریکینگ بد بازی می‌کرد) به تیم بازیگری مجموعه پیوست.

فصل‌های قبلی مجموعه Better Call Saul، مورد تمجید و تعریف منتقدان قرار گرفته است و همان‌طور که مشخص بود، این فصل هم توجه منتقدان را به خود جلب کرده است. نکته قابل توجه این است که مجموعه Better Call Saul همانند افسارگسیخته، روند صعودی در مجموع امتیازات در سایت متاکریتیک داشته است به طوری که فصل اول متا ۷۸، فصل دوم متا ۸۵ و فصل سوم متا ۸۷ را کسب کرده است و دور از ذهن نیست که فصل چهارم این مجموعه هم، امتیاز بیشتری را از فصل‌های قبلی به دست آورد (گرچه سایت متاکریتیک تاکنون دو نقد را ثبت کرده است).

لیز شانون میلر (Liz Shannon Miller)، منتقد وبسایت IndieWire، امتیاز کامل (۱۰۰ از ۱۰۰) را به فصل چهارم مجموعه اعطا کرده و در موردش این‌گونه گفته است:

چه طور همه‌چیز در فصل چهارم تغییر کرد؟ جواب ساده است؛ فقط بیشتر، اما بهتر، عمیق‌تر و جسورانه‌تر.

الک بوجالاد (Alec Bojalad)، منتقد سایت Dan Of Geek US، امتیاز ۴٫۵ از ۵ را به مجموعه اعطا کرده است و علاوه بر این که Better Call Saul را یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی این روزها می‌داند، اشاره کرده که هر لحظه این مجموعه، به حال و هوای افسارگسیخته نزدیک‌تر می‌شود:

بهتره با سال تماس بگیرید می‌توانست خیلی خوب هم‌سطح افسارگسیخته باشد اما هدف این نیست. این زیرساخت داستان این مجموعه است. شما گیلیگان، گرود و تیم نویسندگی فصل چهارم را در اختیار دارید که داستان یک پستچی یا هر کس دیگری در شهر آلباکورکی را شرح دهند و مجموعه را به سطح افسارگسیخته بازگردانند.

منتقدان وبسایت Entertainment Weekly، کریستن بالدوین (Kristen Baldwin) و دارن فرنیچ (Darren Franich) امتیاز ۸۳ از ۱۰۰ را به مجموعه داده‌اند و اظهار داشتند که Better Call Saul هیچ وقت به این اندازه شبیه افسارگسیخته نبوده است:

سکانس‌های جذاب کوچکی در این فصل وجود دارند اما حسی به من دست می‌دهد که مجموعه شبیه افسارگسیخته شده است. من احساس می‌کنم که سکانس‌های گاس فرینگ در بهتره با سال تماس بگیرید معادل تیره از سکانس‌های ترسناک دارت ویدر در فیلم (Rogue One) است، این شخصیت شیطانی، جادویی و هیجان‌انگیز از وقتی‌که از بازنشستگی خارج‌ شده به فرد خونسردی تجلی‌یافته است.

وبسایت IGN هم اپیزود ابتدایی را ارزیابی کرده و امتیاز ۸٫۳ را به این اپیزود داده است و نوشته:

اپیزود «دود»، حاوی تمام نشانه‌های زیبایی و شجاعانه افسارگسیخته است. این‌ یک فصل سنگین و بازتابنده است که به‌ آرامی روی سکوت تکیه می‌کند تا حس تعلیق و غم و اندوه را تولید کند.

و در پایان، وبسایت I News نظر مثبتی به فصل چهارم سریال داشته و این‌گونه این فصل را توصیف کرده است:

بهتره با سال تماس بگیرید وصیت‌ نامه‌ای به قدرت درخشندگی سکوت و صبر است. این‌ یک درامی است که می‌تواند تنش و رمز و راز را با ارائه یک سناریو به‌ ظاهر بی‌ضرر و غیر مرتبط، شما را با حسی وحشت‌زده تنها بگذارد که قرار است اتفاق ناگواری رخ بدهد. همچنان یکی از بهترین سریال های تلویزیونی این روزهاست.

مجموعه Better Call Saul در تاریخ ۶ اوت از شبکه کابلی AMC پخش می‌شود.

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.