چرا تور و لوکی به نیویورک آمده‌اند؟ Doctor Strange در تیم تور

4 September 2016 - 10:00

در طول زمان تور با بازی کریس همسورث (Chris Hemsworth) و لوکی با بازی تام هیدلستون (Tom Hiddleston) هیچوقت در کنار یکدیگر و متحد نبوده‌اند. برعکس، هر بار که آنها دیده‌ایم، در حال تلاش برای کشتن یکدیگر بودند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید. فیلم Thor: Ragnarok «تور: رگناروک» که در حال حاضر در مرحله تولید قرار دارد، به نظر می‌آید قصد دارد این دو برادر را با هم متحد کند، حداقل برای لحظه‌ای، و آنها از آزگارد به میانه شهر نیویورک بیاورد.

فیلم سوم مجموعه تور، از هم اینک نیز پر است از حوادث مهم و تعیین‌کننده و قرار است همه موضوعات از کمدی دوستانه گرفته تا سفری که تبدیل به آخرالزمان در حال اتفاق می‌شود، را پوشش دهد. با این وجود تنها چند سرنخ محدود وجود دارد که چرا برادران آزگارد قصد سفر به نیویورک را دارند. در زیر چند دلیل احتمالی را برای شما آورده‌ایم.

تور۳ : در جستجوی اودین

Odin-Thor-Ragnarok-Set-Photo-by-Glenn-Hunt

هم اکنون فیلمبرداری رگناروک در استرالیا در حال انجام است ولی تعدادی عکس از پشت صحنه تولید فیلم در شهر نیویورک در فضای مجازی لو رفته‌است. یکی از مهم‌ترین این عکس‌ها، مربوط به تصویر ژولیده و نامرتب آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) است که به نظر نقش اودین بی‌خانمان را دارد. از آنجایی که پدر پدرها، از نیویورک سر بر آورده‌است، حدس و گمان‌های بی‌شماری در مورد علت این حضور در اینترنت در حال منتشر شدن‌ است. طبق معمول ساده‌ترین حدس، معقول‌ترین آنها است.

طرفداران دنیای مارول باید به خاطر داشته‌باشند که در انتهای فیلم Thor: The Dark World «تور: دنیای تاریک»، تصویر لوکی را دیدیم که با ظاهری متفاوت بر تخت پادشاهی آزگارد نشسته‌است. حدس اول همه ما طبق عادت، این بود که طبیعتا او پدرخوانده خود را کشته‌است. ولی بر اساس عکس منتشر شده مشخص می‌شود که مرگ اودین صحت ندارد. به احتمال بسیار زیاد این خدای شرور (لوکی)، پدر خود را به سرزمینی غیر مهم مانند سیاره ما تبعید کرده‌است.

یکی از حدس‌ها این است که در جایی از فیلم Thor: Ragnarok این عمل لوکی مشخصا برملا می‌شود، که در نتیجه آن تور محل اودین را به هر نحوی از زیر زبان بردارخوانده خود بیرون می‌کشد یا روشی دیگر را برای پیدا کردن محل پدرش پیدا می‌کند. همچنین این امکان وجود دارد که لوکی در پی کشف تهدیدی جدید برای نه قلمرو، چیزی که خودش به تنهایی نمی‌تواند با آن مقابله کند (مانند حمله سورتور در کامیک بوک‌ها) پا به فرار می‌گذارد و در آن حین به طور اتفاقی دستش را برای برادرش رو می‌کند.

در نتیجه، دو برادر با هدف جستجوی اودین و مشاورانش به زمین سفر می‌کنند تا برای رفع تهدید به وجود آمده از آنها کمک بگیرند. در هر صورت اگر این موضوع درست باشد، تور، لوکی و همراهان به راحتی می‌توانند با استفاده از قدرت پل بای فراست (Bifrost Bridge)، در نیویورک بیدار شوند، نفسی چاق کنند و جستجوی پدر را آغاز کنند و بعد از پیدا کردنش، درست قبل از شروع شام دوازده مرحله‌ای آزگاردی‌ها به خانه بازگردند، مگر اینکه بنا به دلایلی نتوانند از دروازه کیهانی استفاده کنند.

البته در عکس‌های جدید منتشر شده‌ همچنین شاهد این هستیم که تور، خدای رعد و برق، با داشتن کارت ویزیت در دست، در حال دویدن است. دقیقا چرا تور به دنبال آدرس ۱۷۷A Bleecker Street است؟ آدرس خانه Doctor Strange.

در حال جستجو برای پیدا کردن راهی دیگر به خانه

Thor-and-Doctor-Strange-comic

با خراب شدن سیستم انتقال کهکشانی، تور، لوکی و پدرشان نباید به این زودی‌ها برای رفتن به خانه مشتاق باشند. در عین حال، همزمان با تلاش این سه نفر برای پیدا کردن بلیط سفرشان، هیمدال و نیروهای آزگارد می‌توانند مورد حمله قرار بگیرند یا حداقل مشغول مبارزه با شورشیان زیرزمینی یعنی هلا و اسکورج باشند. در نتیجه در مهم‌ترین زمان ممکن، سه خدای تاثیرگذار، روی زمین گیر کرده‌اند و دستشان از کمک به آزگارد کوتاه است.

از آنجایی این فیلم‌ها معمولا به ترتیب فیلم‌برداری نمی‌شوند، مشخص نیست که در کجای فیلم این دو برادر تصمیم به سفر به زمین می‌گیرند. با این حال اگر این خدایان روی زمین گیر کرده باشند، و بروس بنر هم قبلا به سمت سیاره هالک راه افتاده‌باشد، نیاز به یک راه جایگزین برای بازگشت به خانه خواهند داشت. تور می‌تواند با چکش خود پرواز کند ولی بحث چند کیلومتر نیست، موضوع سفر بین قلمروها است.

در نتیجه، این نیاز آنها را به سمت تازه واردترین قهرمان دنیای سینمایی مارول، یعنی Doctor Strange می‌آورد. البته این موضوع که تور چگونه نام و آدرس دکتر استرنج را پیدا کرده‌است خود رازی است که به احتمال زیاد در اکران فیلم به آن پی خواهیم برد. به محض پیدا کردن استاد جادو، او با انجام دادن کارهایی باید بتواند این خدایان را به محل مورد نظرشان بفرستد.

البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا تور به دکتر استرنج سر زده‌است، به طور مثال این دیدار می‌تواند به منظور درخواست کمک بین کهکشانی باشد.

درخواست کمک: رگناروک و مبارزان ابدی (استخدام MCU شوید)

thor-ragnarok-thanos-comic-con

قطعا پیدا کردن و بازگرداندن اودین تبعید شده، منطقی‌ترین دلیل برای حضور تور در شهر نیویورک است، حداقل عکس‌های منتشر شده که این را نشان می‌دهد. در عین حال، چکش دار قدرتمند، از همان اول در سفر به زمین اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کند. اگر دردسر گریبان آزگارد را گرفته‌است، قهرمانان آن می‌توانند در زمین به دنبال کمک باشند. جستجو برای اودین و بازگرداندن قدرتش، اولین هدف است و همراه کردن دکتر استرنج برای کمک به او در این سفر، می‌توانند هدف ثانویه او باشد. منطقی است که بعد از دو دسته شدن ابرقهرمانان انتقام‌جو، تور به صورت مخفی در نیویورک حضور داشته‌باشد و از آنها درخواست کمک نکند.

فرض کنیم که تور بتواند دکتر را پیدا کند، او می‌تواند از استرنج برای کمک به تحقیقاتش که همان برملا کردن راز سنگ‌های ابدی (Infinity Stones) و مرد بنفش روی صندلی است، درخواست کند. این همکاری بین دو قهرمان قدرتمند، می‌تواند راهی عالی برای عمیق‌تر کردن حضور دکتر استرنج در دنیای سینمایی مارول باشد و همچنین بستر را برای اتفاقات آینده فیلم Avengers: Infinity War «انتقام جویان: جنگ ابدی» آماده کند که ۶ ماه بعد از اکران رگناروک، راهی سینماها می‌شود.

اما استرنج و نیروهای جادوییش شاید تنها کمکی نباشد که تور برای آن به زمین آمده‌است. او و همراهانش در سفرشان به نیویورک با زنی شنل دار و مبهم ملاقات می‌کنند. تیم تولید هنوز مشخص نکرده است که هویت او چیست، ولی تئوری‌های اولیه نشان می‌دهد که او می‌تواند هر کسی باشد از Gaea (گایا مادر زمین) و Death گرفته تا ماموری مخفی از آزگارد. اگر این زن مرموز، گایا باشد، طبیعی است که تور و اودین از او برای مبارزه با هلا، اسکورج و شیطان آتشین Surtur، درخواست کمک کنند.

از آنجایی که این سبک فیلم‌ها معمولا به صورت خطی فیلم‌برداری نمی‌شوند، کمی سخت است که بتوان حدس زد خانواده اودینسون در کجای فیلم به نیویورک سفر می‌کنند (اگرچه از موهای تمیز تور می‌توان حدس زد که در ابتدای سفر خود هستند). در حالی که استرنج و گایا متحدانی عالی هستند و دلیلی کافی برای سفر به زمین فراهم می‌کنند، ولی شاید تور کمکی سبزتر در ذهن دارد.

توقف بعدی، سیاره هالک ؟

Hulk-and-Thor-Marvel-Fan-Art

اگر بخواهیم راستش را بگوییم، بیشتر هایپ ایجاد شده پیرامون Thor 3، ناشی از حضور دو غایب فیلم Civil War «جنگ داخلی» در این فیلم است، یعنی تور و هالک شگفت انگیز با بازی مارک رافلو (Mark Ruffalo). از آنجایی که بخشی از فیلم را با عنوان «فیلم رفاقتی» (فیلم‌هایی که در آن دو بازیگر نقش اصلی دارند، مانند فیلم‌های لورل و هاردی) می‌شناسند، شاید دیدار تور و بروس بنر بعد از اتفاقات نیویورک باشد.

تصاویری از مراسم کامیک‌کان امسال نشان داد که هالک در قسمت‌هایی از فیلم با پوشیدن زره و ساز و برگ جنگی، نبردهایی تن به تن در سیاره‌ای ناشناخته خواهد داشت، همچنین همکاری تور و لوکی برای پیدا کردن اودین، می‌تواند منجر به فراموش شدن شرارت لوکی شود. ماهیت کامل نقش لوکی در رگناروک هنوز مشخص نشده‌است ولی در فیلم‌های قبلی دنیای مارول، او نقشی اساسی در نزدیک کردن آزگارد به سقوط داشته‌است.

حتی جستجو برای پیدا کردن بروس بنر نیز لزوما نمی‌تواند دلیلی برای حضور تور در زمین باشد، پیدا کردن او صرفا می‌تواند در رسیدن آنها به هدفشان کمک بیشتری کند که به نوعی نیز آنها را به داستان سیاره هالک گره می‌زند. البته لذت بردن از توهم اودیسه فضای با وجود نشستن پدرتان در صندلی عقب کمی عجیب است. پس شاید اودین راه دیگری را برای برگشت پیدا کند یا اینکه جستجو برای پدر بعد از این اتفاقات باشد. از طرفی هم شاید برادران خشن واقعا از هوای نیویورک در این موقع از سال لذت می‌برند و فقط برای گذران اوقات فراغت به این شهر آمده‌اند و برحسب اتفاق به پست پدرشان می‌خورند. شاید داستان این باشد، شاید هم نباشد!

پاداش به طرفداران: لوکی همان لوکی همیشگی

Loki

توجه بیش از حد به جهان‌های مشترک و نبرد قریب‌الوقوع ابر‌خدایان در Infinity War، باعث شده‌است که نیروهای زیرزمینی نورس (Norse اشاره به آزگارد و خدایان آن دارد) که توطئه به وجود آوردن آخرالزمان در نه قلمرو را دارند، فراموش کنیم. خیانت لوکی برای رسیدن به تخت پادشاهی را فراموش کنید. شاید تور رد برادر خود به شهر نیویورک را گرفته است که جلوی ملاقات او با دکتر استرنج را بگیرد؛ چیزی که هم طرفداران تام هیدلستون و هم بندیکت کامبربچ عاشق تبدیل شدنش به واقعیت هستند.

داستان دور از ذهن دیگری نیز برای این موضوع می‌توان متصور شد و آن این است که خدای شرارت آزگارد، لوکی، قرارهایی با استرنج داشته‌است. کتاب Strange Tales #126 (منتشر شده در سال ۱۹۶۳) در مورد تلاش لوکی برای مجبور کردن دکتر استرنج بود تا چکش Mjolnir را ازدست تور در بیاورد. البته این نیرنگ شکست می‌خورد و استرنج تبدیل به دشمن لوکی می‌شود. قبل از اینکه تور سر و کله‌اش برای گرفتن چکش پیدا شود، دو دشمن برای به دست آوردن چکش مبارزه‌ای جادویی انجام می‌دهند. آن‌ها همچنین در دنیای مارول چندین بار به پست همدیگر خورده‌اند.

مقدمه ای بر تور: رگناروک؟

thor-ragnarok-logo-characters

مستقل از هدف سفر تور به نیویورک، اتفاقات این سفر، روی آینده دنیای سینمایی مارول اثر خواهد داشت. جستجور برای پیدا کردن اودین در فیلم شاید در ابتدا، وسط یا انتهای فیلم باشد (که نظر ما اول فیلم است) و شاید تاثیر گسترده‌ای بر سرنوشت قلمرو نورس در آینده داشته‌باشد. اتفاقات پیرامون تور در نیویورک توسط مدیر صحنه فیلم، مشابه پرتاب پرسرعت توپی به داستان توصیف شد، که منجر به ملاقات او با چند نفر ازجمله دکتر استرنج، هالک و زن مرموز شنل پوش می‌شود.

با در خطر بودن سرنوشت نه قلمرو، تور به هوش بالای خود بیش از هروقت دیگری نیاز دارد و تا جایی که می‌تواند باید متحد قدرتمند و شجاع برای همراهی خود جمع کند. با این تفاوت که این بار او شاید نتواند تحولات گسترده رگناروک را متوقف کند و همه را نجات دهد. خوشبختانه، حداقل از دید مارولی، این آخرالزمان کامیک‌بوکی نشان دهنده چرخه تولد، نابودی و تولد است و ارتباطی مستقیم با اتفاقات عظیم فیلم Infinity War دارد. تماشای کنار هم قرار گرفتن تکه‌های پازل در آخر کار، به شدت لذت بخش خواهد بود.

Thor: Ragnarok در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۷ (۱۲ آبان ۱۳۹۶) عرضه خواهد شد.

منبع: Screemrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.