ساخت سریال از فیلم محبوب Time Bandits

29 July 2018 - 15:00

به نظر می‌رسد تری گیلیام (Terry Gilliam) در حال بازتولید فیلم فانتزی/کمدی و لذت‌بخش خود به نام Time Bandits (سارقان زمان) در قالب سریالی تلویزیونی برای سرویس استریم اپل است. بنابر گزارش پایگاه خبری Deadline (ددلاین)، گیلیام تهیه‌کننده اجرایی این پروژه خواهد بود و تهیه‌کنندگی آن بر عهده کمپانی‌های Anonymous Content، Paramount Television و Media Rights Capital است. البته گفتنی است که هیچ‌یک از این اطلاعات به طور رسمی تایید نشده‌اند. با سینماگیمفا همراه باشید.

فیلم اصلی نوشته‌ی گیلیام و همکارش مایکل پالین (Michael Palin)، بر پسر خیالباف و باهوشی به نام کوین (Kevin) تمرکز دارد که همراه با گروهی در زمان سفر می‌کند. او به سفر جستجوگرایانه‌ی آن‌ها می‌پیوندد که شخصیت‌های تاریخی بزرگی چون ناپلئون (با بازی ایان هولم Ian Holm)، رابین هود (با بازی جان کلیز John Cleese) و آگاممنون (با بازی شان کانری Sean Connery) در بین‌شان حضور دارند. فیلم تبدیل به یک اتفاق بزرگ سینمایی شد و با بودجه ۵ میلیون دلاری‌اش، ۴۲ میلیون دلار فروخت و به یکی از ده فیلم پرفروش سال ۱۹۸۱ بدل گشت که توانست از دیگر فیلم‌های فانتزی سال همچون Clash of the Titans (نبرد تایتان‌ها) و Excalibur (اکس‌کالیبور) پیشی بگیرد. علی‌رغم این موفقیت چشمگیر، دنباله‌ای برای این فیلم ساخته نشد؛ هرچند بر مجموعه فیلم‌های Harry Potter (هری پاتر) و Bill & Ted (بیل و تد)، اثراتش را گذاشت.

در سال ۱۹۹۶، گیلیام دو پیش‌نویس را به همراه همکار همیشگی‌اش، چارلز مک‌کیوون (Charles McKeown)، برای ساخت Time Bandits II (سارقان زمان ۲) نوشت که در آن سارقان زن و دختر کوچکی به عنوان قهرمان داستان حضور داشتند. اما در سال ۲۰۰۱، این دو شخص در دو بخش از مینی‌سریالی برای کمپانی Hallmark Entertainment با یکدیگر همکاری کردند و ایده اولیه خود را دور ریختند و بار دیگر کوین را به عنوان قهرمان اصلی مطرح کردند. هرچند هر دو این ایده‌ها در مراحل اولیه برنامه‌ریزی ماندند و هیچگاه به واقعیت نپیوستند.

این دومین باری است که فیلمی از تری گیلیام به سریال تبدیل می‌شود؛ نخستین بار سریال Twelve Monkeys (دوازده میمون) در سال ۲۰۱۵ از فیلمی به همین نام در سال ۱۹۹۵ از گیلیام ساخته شده بود.

منبع: comingsoon

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.