باکس آفیس هفته: افتتاحیه Mission: Impossible – Fallout بهترین در سری ماموریت غیرممکن شد

30 July 2018 - 22:24

این هفته، Mission: Impossible – Fallout «ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت» شرکت پارامونت اکران شد و توانست با بهترین افتتاحیه در تاریخ این سری پرطرفدار و همچنین دومین افتتاحیه برتر تام کروز در صدر باکس آفیس قرار گیرد. این درحالی است که Teen Titans Go! To The Movies شرکت برادران وارنر نتوانست همچون انتظارات ظاهر شود. برای مشاهده لیست کامل پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته آمریکا، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

Mission: Impossible – Fallout «ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت» در نخستین هفته‌ی اکران خود، توانست ۶۱٫۵ میلیون دلار فروش کند و در رتبه‌ی نخست باکس آفیس این هفته قرار گیرد. با این فروش، افتتاحیه فیلم «ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت» به بهترین افتتاحیه این سری تبدیل شد. قبل از «ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت»، دومین قسمت از این سری در سال ۲۰۰۰ با فروش ۵۷٫۸ میلیون دلاری در افتتاحیه توانسته بود برای مدت‌ها به عنوان بهترین افتتاحیه این سری شناخته شود. همچنین این اثر دومین فیلم پرفروش تام کروز در افتتاحیه است و فقط فیلم War of the Worlds در سال ۲۰۰۵ با فروش ۶۴٫۸ میلیون دلاری در افتتاحیه توانسته بود عملکرد بهتری داشته باشد. برای شرکت پارامونت هم این بهترین افتتاحیه بعد از سال ۲۰۱۴ و اکران Teenage Mutant Ninja Turtles (65.5 میلیون دلاری در افتتاحیه) است. با توجه به اینکه این فیلم آخرین بلاک‌باستر بزرگ تابستان ۲۰۱۸ است و توانسته نظر مثبت مخاطبین و همچنین منتقدین را جلب کند، باید در انتظار آینده بهتری نیز برای قسمت جدید ماموریت غیرممکن باشیم.

«ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت» نه‌تنها بهترین نقدهای سری از سوی منتقدین ( امتیاز ۹۷ درصد در راتن تومیتوز و ۸۶ در سایت متاکریتیک) را کسب کرده‌ است، بلکه از سوی مخاطبین نیز در CinemaScore امتیاز A را دریافت کرده که این بهترین امتیاز این سری در CinemaScore است. ۵۵ درصد مخاطبینی که این فیلم را مشاهده کرده‌اند مرد و ۴۵ درصد آن‌ها زن بوده‌اند. این میزان نسبت به نسخه‌ی قبلی که ۶۲ درصد مخاطبین آن مرد بوده‌اند، بالانس بیش‌تری دارد.

فروش جهانی دو فیلم قبلی سری ماموریت غیر ممکن نزدیک ۷۰۰ میلیون دلار بوده است و به نظر می‌رسد با توجه به وضع کنونی فروش فال‌اوت، این اثر کار ساده‌ای برای عبور از فروش آن فیلم‌ها دارد. Mission: Impossible – Fallout در ۳۶ بازار بین‌المللی اکران شده و توانسته ۹۲ میلیون دلار در این بازارها فروش کند. با توجه به گزارش‌های پارامونت، این فروش ۱۹ درصد بیش‌تر از فروش نسخه‌ی قبلی بوده است. بیش‌ترین فروش این فیلم در بازارهای کره جنوبی (۲۴٫۶ میلیون دلار)، انگلستان (۹ میلیون دلار)، هند (۷ میلیون دلار)، اندونزی (۵٫۵ میلیون دلار)، تایوان (۵٫۴ میلیون دلار)، مکزیک (۴٫۸ میلیون دلار)، روسیه ( ۴ میلیون دلار)، برزیل (۳٫۸ میلیون دلار)، امارات (۳ میلیون دلار)، هنگ کنگ (۲٫۸ میلیون دلار)، مالزی (۲٫۶ میلیون دلار)، فیلیپین (۲٫۲ میلیون دلار)، سنگاپور (۱٫۸ میلیون دلار)، اسپانیا (۱٫۷ میلیون دلار)، ویتنام (۱٫۲ میلیون دلار) و کلمبیا (۱ میلیون دلار) بوده است. البته، فیلم در کشورهایی نظیر فرانسه، استرالیا، آلمان و ژاپن در هفته‌ی آینده و در ایتالیا و چین هم اواخر ماه اوت اکران خواهد شد.

Mamma Mia! Here We Go Again شرکت یونیورسال همانند هفته‌ی گذشته در مکان دوم باکس آفیس قرار دارد. این فیلم با کاهش ۵۷ درصدی فروش در دومین هفته‌ی خود توانست ۱۵ میلیون دلار فروش کند و فروش داخلی این فیلم در آمریکا را به ۷۰ میلیون دلار برساند. همانطور که انتظار می‌رفت، فیلم The Equalizer 2 شرکت سونی که هفته‌ی گذشته صدرنشین باکس آفیس بود، این هفته با کاهش بسیار زیاد مخاطبینش به خاطر اکران نسخه جدید ماموریت غیرممکن به جایگاه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا سقوط کرد. همچون Mamma Mia!، میزان کاهش فروش بیش‌تر از حد انتظار بوده و این فیلم در دومین هفته‌ی اکرانش با ۶۱ درصد کاهش فروش مواجه شده است. The Equalizer 2 در این هفته توانست ۱۴ میلیون دلار فروش داشته باشد و پس از ده روز فروش داخلی خود در آمریکا را به رقم ۶۵ میلیون دلار برساند.

سونی با انیمیشن Hotel Transylvania 3: Summer Vacation رتبه‌ی چهارم را نیز در اختیار دارد. این انیمیشن در این هفته ۱۲٫۳ میلیون دلار فروش کرده و به این ترتیب تا به این لحظه فروش داخلی این انیمیشن در آمریکا نزدیک ۱۲۰ میلیون دلار رسیده است.

دیگر اثر جدید تازه اکران شده این هفته، انیمیشن Teen Titans Go! To the Movies از شرکت برادران وارنر است که در رتبه‌ی پنجم باکس آفیس قرار گرفته است. انتظار بیش‌تری از فروش این انیمیشن وجود داشت اما این عنوان در اولین هفته‌ی اکران خود فقط توانست ۱۰٫۵ میلیون دلار فروش کند. البته، بودجه‌ی ساخت این انیمیشن نیز فقط ۱۰ میلیون دلار بوده است.

در بازار بین‌المللی، Teen Titans Go! To the Movies کار خود را در هشت بازار کوچک شروع کرد و توانست ۱ میلیون دلار فروش داشته باشد. بهترین عملکرد این انیمیشن در بازارهای خارج از آمریکا متعلق به آرژانتین با فروش ۴۶۴ هزار نسخه‌ای بوده است. البته، این انیمیشن در سوم ماه اوت در انگلستان و به دنبال آن در آلمان (۱۶ اوت)، مکزیک (۲۴ اوت)، برزیل (۳۰ اوت)، اسپانیا (۳۱ اوت)، فرانسه (۵ سپتامبر) و ایتالیا (۶ سپتامبر) اکران خواهد شد.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

در هفته‌ی آینده، شرکت دیزنی Christopher Robin را در ۳۵۰۰ سالن سینما اکران خواهد کرد. Lionsgate هم فیلم اکشن-کمدی The Spy Who Dumped Me که درجه سنی بزرگسال را دارد، در ۳۵۰۰ سالن سینما نمایش خواهد داد. فاکس اثر علمی تخیلی و هیجانی The Darkest Minds را در ۳۰۰۰ سالن سینما و Quality Flix مستند Death of a Nation را در بیش از ۱۰۰۰ سالن سینما اکران خواهند کرد.

منبع: Box Office Mojo

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.