منتقدین در مورد فیلم Ant-Man and the Wasp چه می‌گویند؟

5 August 2018 - 14:10

فیلم Ant-Man and the Wasp «مرد مورچه‌ای و زنبور عسل» در ششم ژوئیه‌ی امسال (۱۵ تیر) اکران شد و فصل جدیدی از زندگی مرد مورچه‌ای را به نمایش گذاشت. «مرد مورچه‌ای و زنبور عسل» فیلمی در سبک ابرقهرمانی بر پایه‌ی شخصیت‌های اسکات لنگ (Scott Lang)  یا همان مرد مورچه‌ای با بازی پاول رود (Paul Rudd) و هنک پیم (Hank Pym) یا همان زنبور عسل از شرکت Marvel است. این فیلم به کارگردانی پیتون رید (Peyton Reed) و تیم نویسندگی کریس مک‌کنا (Chris McKenna)، پل راد (Paul Rudd)، اریک سامرز (Erik Sommers) و گابریل فراری (Gabriel Ferrari) ساخته شده است. «مرد مورچه‌ای و زنبور عسل» به عنوان بیستمین فیلم در دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود و دنباله‌ی فیلم مرد مورچه‌ای در سال ۲۰۱۵ است. برای آگاهی از نظر منتقدان و همچنین ادامه‌ی مطلب در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

در فیلم Ant-Man and the Wasp اسکات لنگ، از طرفی مشغول مواجه با سختی‌های مسئولیت پدری است و از طرف دیگر به وظیفه‌ی خود به عنوان یک ابرقهرمان می‌پردازد. در این حین دکتر هنک پیم و هوپ ون داین (Hope van Dyne) با اجرای یک ماموریت فوری که در آن مرد مورچه‌ای و زنبور عسل  به مبارزه درکنار یکدیگر می‌پردازند، به پرده برداری از رازهایی در گذشته مشغول می‌شوند.

در فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبور عسل» پاول راد (Paul Rudd)، اوانجلین لیلی (Evangeline Lilly)، مایکل پنا (Michael Peña) و مایکل داگلاس (Michael Douglas) که همگی در فیلم سال ۲۰۱۵ نیز بازی کرده بودند، حضور دارند. بابی کاناویل (Bobby Cannavale)، جودی گریر (Judy Greer)، ابی رایدر فورتسون (Abby Ryder Fortson)، تیپ تی آی هریس (Tip T.I. Harris) و دیوید دستمالچیان (David Dastmalchian) بازیگران نقش‌های مکمل هستند. در این دنباله‌ی بسیار مورد انتظار، میشل پفیفر (Michelle  Pfeiffer) و لورنس فیشبرن (Laurence Fishburne) را به همراه حنا جان-کامن (Hannah John-Kamen)، والتون گاگینز (Walton Goggins) و رندال پارک (Randall Park) اضافه خواهند شد.

در آخر باید گفت که این فیلم ۱۱۸ دقیقه بود که رتبه‌ی PG-13 را گرفت و سبک آن اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی است و سیزدهمین فیلم بحث برانگیز سال ۲۰۱۸ نام گرفته است. همچنین ۵۳ نقد به آن وارد شد که در مجموع نمره‌ی نسبتا قابل قبول ۷۰ را کسب کرد. در ادامه تعدادی از نظرات منتقدین این فیلم را برای شما آورده‌ایم:

« ۱۰۰: St. Louis Post-Dispatch  منتقد: کالوین ویلسون»

«مرد مورچه‌ای و زنبور عسل» یک پیشرفت عظیم در فیلم سال ۲۰۱۵ «مرد مورچه‌ای» بود و یکی از سرگرم کننده‌ترین فیلم‌های استودیو مارول تا کنون بوده است.

« ۸۸: Boston Globe  منتقد: تام روسو»

این فیلم سریع است، هیجان انگیز و پر از اتفاقات غیر منتظره است و ستاره‌هایی دوست داشتنی در آن بازی می‌کنند و بالاتر از همه شاهد آن هستیم که چیزهای بزرگ کوچک شده و چیزهای کوچک، بزرگ می‌شوند. این همان چیزی است که یک بلاک باستر باید داشته باشد.

«۸۴: IGN منقد: لارا پرادوم»

فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبور عسل» با داشتن صحنه‌های اکشن خلاقانه و همچنین کمدی‌های مخصوص مارول، کاملا استادانه و سرگرم کننده ساخته شده است.

«۸۱: The Verge منتقد: تاشا رابینسون»

با توجه به اینکه بیشتر زمان فیلم صرف دیدن چیزهای بسیار کوچکی می‌شود که به اندازه‌ی زیادی بزرگ می‌شوند و همچنین اجسام بزرگی که به مقیاس اسباب بازی‌ها می‌رسند، به نظر می‌رسد که «مرد مورچه‌ای و زنبور عسل» همیشه بین اجسام کوچک و بزرگ تعادل برقرار کرده است. این فیلمی است که تمام مقیاس‌ها را درک کرده است و مخاطبان را به طور مداوم هیجان‌زده می‌کند.

«۸۰: Film Threat منتقد: آلان نگی»

Ant-Man and the Wasp در واقع یک فیلم سرگرم‌ کننده، خنده‌دار و اکشن است که از پایان غم‌انگیز Avengers: Infinity War «انتقام جویان: نبرد ابدیت» سرچشمه می‌گیرد.

«۸۰: The New York Times منتقد: مانولا دارگیس»

دیدن اینکه چگونه چیزهای کوچک می‌توانند یک فیلم را شکل دهد جالب است. Ant-Man and the Wasp دارای صحنه‌های اکشن متوالی است اما چیزی که آن‌را زیباتر می‌کند این است که کارگردان آن آقای رید (Reed) متوجه شده است که چگونه انسجام کلی فیلم را حفظ کند.

«۸۰: Film Journal International  منتقد: دنیل ایگان»

صحنه‌های اکشن این فیلم ترکیبی از بدلکاری و سرعت و قدرت‌های فیزیکی است که تاثیرات سه بعدی هیجان انگیزی را برجا می‌گذارند.

«۸۰: Variety  منتقد: اوون گلیبرمن»

Ant-Man and the Wasp فیلم بسیار دلنشینی است و تماشا کردن آن به خاطر وجود صحنه‌های کمدی بسیار لذت بخش است.

«۷۵: Chicago Sun-Times منتقد: ریچارد روپر»

هنگامی که یک فیلم نه یک بار بلکه دو بار به جنبه‌ی طنز متوصل می‌شود، حتی زمانی که همه چیز فوق‌العاده پیش می‌رود، باز هم می‌دانیم که در قلمرو کمدی هستیم.

«۷۵: The Associated Press  منتقد: جیک کویل»

برای برخی از منتقدان مارول، Ant-Man and The Wasp یک خروجی مفرح در بین همه‌ی فیلم‌های اصلی مارول به حساب می‌آید. اما به نظر من این فیلم دقیقا یک فیلم ابر قهرمانانه است: یک تیم بازیگری سرگرم کننده و جذاب، صحنه‌های اکشن  پرنشاط و به دور از سنگ‌های ابدیت.

«۷۵: San Francisco Chronicle  منتقد: جی آلن جانسون»

فرار یعنی پایان یک ترن هوایی! و با این صحنه‌های لذت بخش و بدون استفاده از افکت‌های کامپیوتری، این فیلم از «مرد مورچه‌ای» گوشه‌ای دنج در بین فیلم‌های مارول برای خودش اختیار کرده است و مانند فیلم‌های ماجراجویانه‌ی کودکان در دهه‌ی ۸۰ است!

«۷۵: Slant Magazine  منتقد: جیک کول»

به شدت خنده‌دار، به طور واضح خلاقانه و بالاتر از همه بسیار متکی به اینکه قهرمان بودن به معنای بزرگ یا کوچک بودن نیست.

«۷۵: Uproxx منتقد: مایک رایان»

Ant-Man and the Wasp دو ساعت درگیری فکری است هنگامی که تعداد زیادی از مردم به این درگیری فکر نیاز داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که من از این فیلم دلخور هستم اما به شما قول می‌دهم که اینطور نیست. بنظرم من این یک تعریف از فیلم بود. همه چیز در فیلم دلنشین است و می‌توان گفت که این فانتزی‌ترین فیلم مارول تا کنون بوده است.

«۷۵: Chicago Tribune  منتقد: مایکل فیلیپس»

از نظر بصری نکته‌ی مهمی که در ارتباط با فیلم Ant-Man and the Wasp وجود دارد، جدای از اینکه چیزهای کوچک در آن بزرگ می‌شوند و اجسام بزرگ کوچک، این است که این دنباله ابرقهرمانانش را به سرعت تغییر می‌دهد و هر بار که صحنه‌ای از قهرمانان در آن می‌بینیم در حال تیراندازی در خیابان‌های سان فرانسیسکو هستند، اگرچه این فیلم برای خنده خوب است.

«۷۰: Wall Street Journal  منتقد: جو مورگنستر»

بهترین نکته‌ی فیلم، فکر می‌کنم مقیاس فیلم باشد. این یک حماسی خوش باطن است!

«۷۰: The Hollywood Reporter  منتقد :تاد مک‌کارتی»

نتیجه یک کمدی بی هدف افسانه‌ای است که هیچ چیزی در نهایت آن اتفاق نمی‌افتد. البته این طور نیست که فیلم چیزی برای عرضه نداشته باشد. اما فیلم‌سازان در اینکه دو حشره با ذهن انسانی می‌توانند سرنوشت کل دنیا را عوض کنند، اغراق کرده‌اند.

«۶۳: LarsenOnFilm  منتقد: جاش لارسن»

Ant-Man and the Wasp همچنان یک داستان علمی تخیلی است که بازیگران زیادی را درگیر خودش کرده است.

«۶۰: Time  منتقد: استفانی زاکارک»

این فیلم تکراری از فیلم قبل بود اما کمی بهتر، اما نتوانست به خوبی موفق شود. شما درواقع نمی‌توانید یک مرد مورچه‌ای بزرگتر و بهتر بسازید. البته این حرف در مقایسه با فیلم قبلی گفته می‌شود.

«۶۰: ScreenCrush  منتقد: مت سینگر»

این فیلم به همان اندازه که سرگرم‌کننده است اما غیر معمول هم است چرا که در مورد مردی است که با فیزیک نسبتا ضعیفش می‌تواند ۶۵ فوت بلند باشد.

«۵۸: Entertainment Weekly  منتقد: دارن فرانیچ»

Ant-Man and the Wasp بسیار تلاش می‌کند تا آرام به نظر برسد!

«۵۰: ReelViews  منتقد: جیمز براردینلی»

Ant-Man and the Wasp چیزهایی که ما از دنیای سینماتیک مارول انتظار داریم را به ما نشان نمی‌دهد. تکراری و دارای صحنه‌های بدون حس است. به سادگی می‌توان گفت این بدترین فیلم از بین ۲۰ فیلم مارول است و ممکن است بدترین فیلم تمام دوران آن هم باشد.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.