بازنشستگی رابرت ردفورد از بازیگری پس از فیلم The Old Man & the Gun

6 August 2018 - 23:43

رابرت ردفورد (Robert Redford)، بازیگر و کارگردان افسانه‌ای آمریکا، در مصاحبه‌ای با Entertainment Weekly تاکید کرد که بر سر حرف دو سال قبلش مبنی بر بازنشستگی از حرفه بازیگری مانده است و حضورش در درام جنایی کمپانی Fox Searchlight Pictures یعنی The Old Man & the Gun (پیرمرد و تفنگ)، آخرین حضورش بر پرده نقره‌ای خواهد بود. ردفورد در این فیلم در نقش پیرمردی ۷۰ ساله ظاهر خواهد شد. با سینماگیمفا همراه باشید.

ردفورد در مورد بازنشستگی‌اش گفت:

هرگز نمی‌گویم هرگز اما به خوبی می‌توانم آن را درباره بازیگری‌ام بگویم و پس از این پروژه حتما خودم را بازنشست خواهم کرد؛ چرا که از ۲۱ سالگی دارم آن را انجام می‌دهم. فکرهایم را کرده‌ام؛ دیگر کافی است. چرا نباید با یک اتفاق خوب و خوشایند از این حرفه بیرون بیایم؟!

هنگامی که از او پرسیده شد آیا این بازنشستگی شامل کارگردانی نیز می‌شود، تنها پاسخ داد:

خواهیم دید!

رابرت ردفورد بازیگری را با فیلم Tall Story در سال ۱۹۵۹ آغاز کرد و یک سال بعد در سریال وسترن Maverick حضور یافت. وی اولین حضور جدی‌اش در یک پروژه سینمایی را در فیلم War Hunt و در مقابل سیدنی پولاک (Sydney Pollack) تجربه کرد؛ کسی که بعدها ردفورد را در هفت فیلم کارگردانی کرد، از جمله Jeremiah Johnson (جرمیا جانسون)، The Way We Were (آن‌طور که بودیم)، Three Days of the Condor (سه روز کرکس) و بهترین فیلم اسکار ۱۹۸۵ یعنی Out of Africa (خارج از آفریقا). از فیلم‌های مهم دیگر که ردفورد در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است می‌توان به Butch Cassidy and the Sundance Kid (بوچ کسیدی و ساندنس کید)، The Sting (نیش)،All the President’s Men (همه مردان رئیس‌جمهور)، The Natural (طبیعی)، Indecent Proposal (پیشنهاد بی‌شرمانه)، The Horse Whisperer (نجواگر اسب) که کارگردان آن نیز خودش بود و Captain America: The Winter Soldier (کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان) اشاره نمود. ردفورد در اولین تجربه کارگردانی‌اش یعنی فیلم Ordinary People (مردم معمولی)، برنده جایزه اسکار شد. از میان دیگر فیلم‌هایی که او کارگردانی کرده است نیز می‌توان A River Runs Through It (رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد)، Quiz Show (مسابقه تلویزیونی) و Lions for Lambs (شیرها برای بره‌ها) را مثال زد. The Company You Keep (شراکتی که نگاه می‌داری) آخرین فیلم ردفورد در مقام کارگردان بود که خودش نیز در کنار شایا لابوف (Shia LaBeouf) در آن نقش‌آفرینی کرد.

ردفورد همچنین بنیان‌گذار موسسه ساندنس است که نقشی اساسی در شناسایی و پروش استعدادهایی همچون کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino)، رایان کوگلر (Ryan Coogler)، دارن آرنوفسکی (Darren Aronofsky)، وس اندرسون (Wes Anderson)، رایان فلک (Ryan Fleck) و آنا بودن (Anna Boden) داشته است. این موسسه از سال ۱۹۷۸ تاکنون جشنواره‌ای را در ایالت یوتا آمریکا برگزار می‌کند که به انتشار فیلم‌های کارگردانان جدید از جمله کوین اسمیث (Kevin Smith)، رابرت رودریگز (Robert Rodriguez)، دیوید او. راسل (David O. Russell)، پل توماس اندرسون (Paul Thomas Anderson)، استیون سودربرگ (Steven Soderbergh)، جیمز وان (James Wan)، ادوارد برنز (Edward Burns) و جیم جارموش (Jim Jarmusch) مبادرت ورزیده است.

The Old Man & the Gun (پیرمرد و تفنگ) که براساس واقعیت می‌باشد، داستان مردی به نام فارست تاکر (Forrest Tucker) – با بازی ردفورد – است که در سن ۷۰ سالگی از زندان سن کوئنتین می‌گریزد و بی‌پروا دست به یک سری سرقت‌های بی‌سابقه می‌زند که مقامات را سردرگم و مردم را مسحور می‌گرداند. کاراگاه جان هانت (John Hunt) – با بازی کیسی افلک Casey Affleck – که اسیر مهارت‌های فارست شده و همسرش – با بازی سیسی اسپیسک Sissy Spacek – که علی‌رغم خلافکار بودن فارست عاشق اوست، در تعقیب وی هستند.

کارگردان و نویسنده این فیلم دیوید لوری (David Lowery) است. فیلمنامه این فیلم براساس مقاله دیوید گرن (David Grann) که در سال ۲۰۰۳ در مجله ادبی نیویورکر چاپ شد، به رشته تحریر درآمده است. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان دنی گلاور (Danny Glover)، تیکا سامپتر (Tika Sumpter) و تام ویتس (Tom Waits) را نام برد.

The Old Man & the Gun (پیرمرد و تفنگ) ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ (۶ مهر ۱۳۹۷) در سینماها اکران خواهد شد.

منبع: comingsoon

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.