تجلیل از مهرجویی، اسدزاده، تهامی‌نژاد و شجاعی در بیستمین جشن سینمای ایران

4 August 2018 - 23:30

در حالی که پیش از این اعلام شده بود به دلیل اوضاع نا به سامان اقتصادی بیستمین جشن سینمای ایران برگزار نخواهد شد و تنها برگزیدگان رشته‌های مختلف اعلام خواهند شد، امروز روابط عمومی «خانه سینما» اعلام کرد که مراسم بزرگداشتی برای داریوش مهرجویی، داریوش اسدزاده و ابوالحسن تهامی‌نژاد در باغ کتاب برگزار خواهد شد و جایزه سیف الله داد هم به پاس یک عمر خدمت به فرهنگ و هنر ایران به سید مهدی شجاعی اهدا خواهد شد.

این مراسم با حضور سینماگران، مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی و هنری کشورمان ساعت ۲۰ یکشنبه ۲۸ مرداد ماه در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

داریوش اسدزاده متولد ۱۳۰۲ در کرمانشاه دوره دبیرستان را در مدرسه دارالفنون به پایان رسانده و فارغ التحصیل دانشکده بازرگانی و دارایی، همچنین دارای مدرک دکترا در رشته «ادبیات هنر» از دانشگاه تهران است. او از ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و از همراهان تئاتر نصر بود. اسدزاده در بسیاری از فیلم‌های کوتاه و همچنین در بیش از ۸۱ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است. تالیف کتاب‌هایی درباره تاریخ تئاتر ایران و تاریخ تهران از جمله فعالیت‌های وی در حوزه نوشتار است.

ابوالحسن تهامی‌نژاد

ابوالحسن تهامی نژاد متولد ۱۳۱۷ در تهران و از گویندگان و سرپرستان پیشکسوت گفتار فیلم و همچنین از مترجمان با سابقه سینمایی کشور است. مخاطبان سینما و تلویزیون کشور با صدای گرم او بر بسیاری از چهره‌های بزرگ سینمای جهان و ایران آشنا هستند و آثار بیشماری از تاریخ سینمای دنیا برای نمایش در سینما و تلویزیون کشورمان تحت مدیریت او دوبله شده است.

داریوش مهرجویی متولد ۱۳۱۸ در ایلام است. وی فارغ التحصیل فلسفه از دانشگاه یو سی ال ای آمریکا است و در سالهای دور سردبیری نشریه پارس ریویو لس آنجلس را به عهده داشته است.

مهرجویی در سال ۱۳۴۸ فیلم «گاو» را ساخت که برای سینمای ایران، جوایز متعددی را از جشنواره‌های بین المللی به همراه داشت و فصل جدیدی را در سینمای ایران رقم زد. او ۲۴ فیلم سینمایی با عنوان کارگردان، ۲۲ فیلم سینمایی با عنوان نویسنده فیلمنامه و ۱۳ فیلم را در مسند تهیه کننده در کارنامه خود دارد.

سید مهدی شجاعی

سید مهدی شجاعی متولد ۱۳۳۸ در تهران و فارغ التحصیل نمایش نامه‌نویسی و ادبیات دراماتیک است. وی سال‌ها مسوولیت صفحههای فرهنگ و هنری روزنامه جمهوری اسلامی و سردبیر ماهنامه صحیفه را به عهده داشت و هم زمان «انتشارات برگ» را مدیریت می کرد. قطعات ادبی، داستان‍‌ها و نمایش نامه‌های او در قالب چندین کتاب منتشر شده است.

فیلمنامه‌های بدوک (۱۳۷۰)، قله دنیا(۱۳۷۴)، پدر (۱۳۷۴)، کمین(۱۳۷۵)، مسیر عشق (مسافر کربلا) (۱۳۸۷) در کارنامه سینمایی او به چشم می‌خورد.

شجاعی بیش از ۲۵ تالیف و ۴۳ ترجمه منتشر شده برای کودکان و بیش از ۴۲ تالیف داستان و رمان در زمینه بزرگسالان دارد.

منبع: آی‌سینما

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.