شایعات مربوط به سرمایه‌گذار فیلم «ما همه با هم هستیم» همچنان ادامه دارد

18 August 2018 - 16:00

در حالی که در روزهای اخیر دو صنف سینمایی درباره ورود پول‌های مشکوک سرمایه‌داران ناشناس به سینما و شبکه نمایش خانگی هشدار داده‌اند، یک رسانه فارسی زبان برای نخستین بار به نقل از «چند کارگردان سینمای ایران» که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود، هویت سرمایه‌گذار فیلم «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی را فاش کرده است.

این فیلم با حضور تعداد زیادی از بازیگران مشهور ساخته شده و از زمان تولید زمزمه‌هایی درباره بودجه صرف شده برای آن و دستمزدهای کلانی که بازیگرانش گرفتند، در جریان بود. حالا رادیو فردا در گزارش خود درباره پول‌های مشکوک به سینمای ایران اعلام کرده سرمایه‌گذار این فیلم یکی از خریداران و فروشندگان سابق بیت کوین (واحد پول مجازی) است.

رادیو فردا نوشته است:

«چند کارگردان سینمای ایران با شرط محفوظ بودن نامشان به رادیو فردا گفته‌اند فرد جوانی به نام سجاد علیجانی که پیشتر در زمینه خرید و فروش بیت کوین در ایران فعال بوده است، سرمایه‌گذار این فیلم است و در جریان تولید این فیلم ارقام بی‌سابقه‌ای به عنوان دستمزد به عوامل داده شده است. گفته شده است که از منابع تازه این سرمایه گذار جدید فیلم‌های دیگری نیز با بودجه‌های قابل توجه در حال ساخت است.»

مهران مدیری، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، جواد عزتی، سروش صحت، حسن معجونی و مهران غفوریان از جمله بازیگران این فیلم هستند.

اواخر خرداد ماه روابط عمومی «ما همه با هم هستیم» شایعات مربوط به ارقام نجومی تولید این فیلم را تکذیب کرد. در این توضیح آمده بود:

«در زمان فیلمبرداری این فیلم، شایعاتی از رقم‌های چند ده میلیاردی برای تولید این اثر منتشر شده است که بدین وسیله اعلام می‌شود که با ارقامِ دروغین اعلام شده، تقریبا سه بار می‌توان «ما همه با هم هستیم» را از اول ساخت و اکران کرد!»

آن زمان به هویت سرمایه‌گذار و منبع سرمایه صرف شده برای تولید فیلم اشاره نشد و از تابستان بود که حساسیت‌ها درباره بودجه برخی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی برانگیخته شد. البته در سال‌های اخیر برخی تهیه‌کنندگان قدیمی از «پولشویی» تحت عنوان ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی صحبت کرده‌اند که هیچوقت اثبات نشده است.

مخالفان این نظریه می‌گویند گردش مالی سالانه سینما و شبکه نمایش خانگی آن‌قدر نیست که کسی بخواهد پول کثیف احتمالی خود را با تولید فیلم و سریال تمیز کند. آنها همچنین اعتقاد دارند حجم سرمایه‌های جدید و نامعلوم وارد شده به سینما در برابر مبالغی که در حوزه‌های اقتصادی دیگر حیف و میل یا اختلاس می‌شود، بسیار ناچیز است.

در تمام این مدت سازمان سینمایی هم سکوت کرده و درباره اعتراض‌های منفرد و صنفی درباره ورود پول‌های مشکوک به سینما و شبکه نمایش خانگی موضعگیری نکرده است.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.