اکران مردمی فیلم تنگه ابوقریب در پردیس سینمایی مگامال به همراه بازیگران

24 August 2018 - 15:00

 

تنگه ابوقریب فیلمی است به کارگردانی و نویسندگی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان که محصول سال ۱۳۹۶ است. عوامل این فیلم، تلاش خود را برای شرکت در آخرین دوره جشنواره فیلم فجر کرند تا این فیلم به جشنواره برسد و نخستیم نمایش آن در این جشنواره باشد. اکران این فیلم توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج بود که به جز تنگه ابوقریب، فیلم‌های به وقت شام و سوء تفاهم را نیز اکران کرد. این فیلم در کنار فیلم آقای پیمان معادی به نام بمب، یک عاشقانه در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر با ۱۱ نامزدی برای سیمرغ بلورین پیشتاز بود و در نهایت با دریافت ۶ سیمرغ بلورین، یکی از پر افتخارترین فیلم‌های جشنواره فجر شد. این فیلم ژانر جنگی دارد که در روزهای پایانی جنگ، دفاع کارگران را در مقابل لشکرکشی به فکه نشان می دهد.

جوایز تنگه ابو قریب در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر:

سیمرغ بلورین بهترین جلوه ویژه میدانی اهدا شد به:محسن روزبهانی بریا فیلم تنگه ابوقریب

سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی: سعید ملکان برای تنگه ابوقریب

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری اهدا شد به: رشید دانشمند برای تنگه ابوقریب

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد اهدا شد به: امیر جدیدی برای فیلم تنگه ابوقریب

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی اهدا شد به: بهرام توکلی برای فیلم تنگه ابوقریب

سیمرغ بلورین بهترین فیلم اهدا شد به: سعید ملکان برای فیلم تنگه ابوقریب

آغاز تولید فیلم از اواسط شهریور سال ۹۶ اغاز شد و پس از اتمام فیلمنامه، تمامی عوامل پشت دوربین کار خود را شروع کردند. بعد از انتخاب بازیگران، فیلم جلوی دوربین رفت و کار تصویربرداری در شهرک سینمایی دفاع مقدس، خرمشهر، اندیمشک و دزفول انجام شد و بعد از ۲ ماه فیلمبرداری به پایان رسید.

هنرمندانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند عبارت اند از:

جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمنی، مهدی قربانی، مهدی پاکدل، یدالله شادمانی، قربان نجفی، بانیپال شومون، میلاد یزدانی، مهدی صباغی، محمدرضا شرافت

سرانجام این فیلم تاثیرگذار که به گفته بینندگان و مخاطبان بسیار درخشان و متحیرکننده است در روز هفدهم مرداد ماه ۱۳۹۷ در تمامی سینماهای کشور اکران‌اش آغاز شد.

این فیلم هیچ مراسمی برای اکران خصوصی خود نگرفت و اولین اکران آن به صورت مردمی و در پردیس سینمایی مگامال انجام شد که تعدادی از بازیگران فیلم از جمله جواد عزتی، مهدی پاکدل، علی سلیمانی و امیر جدیدی در کنار مردم به تماشای فیلم نشستند و این فیلم در روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد یعنی در همان روز اکران مردمی در پردیس سینمایی مگامال به ۵ سانس فوق العاده رسید.

عکاسان: مهتاب جعفری – کتایون علاقه بندی

برای مشاهده عکس های بیشتر سینمای روز ایران به صفحه اینستاگرام ما مراجعه کنید.

لینک اینستاگرام: https://www.instagram.com/cinemafars.official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.