تهیه‌کنندگان The Dark Tower درباره‌ی داستان این اقتباس توضیح می‌دهند

4 September 2016 - 15:00

طرفداران سری کتاب‌های The Dark Tower «برج تاریک» چند وقتی هست که در اندیشه‌ این هستند که اقتباس سینمایی از این سری کتاب‌ها چگونه خواهد بود و آیا در داستان تغییراتی ایجاد می‌شود. به نظر می‌رسد در فیلم‌ اقتباس شده قرار است شخصیت‌هایی را ببنینم که در چند کتاب اول حضور ندارند و این موضوع به این نکته اشاره دارد که قرار است در داستان تغییراتی به وجود آید. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

تصویری که استفان کینگ (Stephen King) در صفحه‌ی توییتر خود از شیپور الد (Horn of Eld) منتشر کرد خبر از آن می‌دهد که داستان فیلم همان مسیر کتاب ها را در پیش نخواهد گرفت. بعد از آن کارگردان فیلم، نیکولای آرسل (Nikolaj Arcel)، تایید کرد که داستان فیلم از کتاب‌ها  مقداری متفاوت خواهد داشت؛ او بیان کرد که از عناصر موجود در داستان استفاده می‌کنند و مقداری آن‌ها را جابجا می‌کنند تا داستان بیشتر به یک اثر سینمایی نزدیک شود.

Ci0CFrfWgAApSjV

تهییه‌کنندگان فیلم، ران هاوارد (Ron Howard) و برایان گریزر (Brian Grazer)، در مصاحبه با سایت ددلاین (Deadline) این شایعات را تایید کردند و اعلام کرد که دیدگاه تیم سازنده و خودشان از کتاب The Dark Tower: The Gunslinger «برج تاریک: تفنگ دار» مقداری متفاوت است. ادامه‌ی متن دارای اسپویل از داستان کتاب است؛ تنها در صورتی بخوانید که مایل به دانستن داستان هستید:

آکیوا گلدسمن (Akiva Goldsman)، نویسنده نمایشنامه فیلم، این ایده را مطرح کرد که از ابتدا شیپور الد را وارد داستان کنیم. او میدانست که این کار به ما دامنه‌ی گسترده‌ای از انتخابات و این را اجازه می‌دهد که از عناصر رمان به صورت جدید استفاده کنیم و در عین وفاداری به کتاب، داستان را برای نمایش سینمایی متعادل‌تر کنیم. این کار از جانب آکیوا گلدسمن تنها نقطه‌ی شروعی برای این روند بود. با ورود مودی ویچک (Modi Wiczyk) این بررسی عمیق‌تر شد و تمرکز بیشتری بر رابطه‌ی جیک چمبر (Jake Chambers) و رولند (Roland) در مرکز اولین فیلم قرار داد.

رواند دیسچین (Roland Deschain) در رمان شیپور الد را چندین سال قبل در پایان جنگی بزرگ رها کرد و در پایان کتاب زمانی که رولند به برج می‌رسد می‌فهمد این اولین باری نیست که این کار را انجام داده است و اگر شیپور را در اختیار داشت شاید اتفاقات به شکل دیگری رخ می‌داد. او به گذشته فرستاده می‌شود محکوم است که این سفر را دوباره و دوباره انجام دهد تا به موفقیت برسد.

ران هاوارد و برایان گریزر درباره‌ی لانتخاب بازیگران نیز توضیح دادند:

در ابتدا زمانی که به کاندیدها برای بازیگران فکر می‌کردیم؛ ادریس البا (Idris Elba) انتخابی هیجان‌انگیز و شخصی پرانرژی به نظر می‌رسید. ادریس می‌تواند به راحتی ترکیب حیاتی از خطر و با شخصیت کاریزماتیک خود پیچیدگی و اشرافیت و خونسردی را به نمایش بگذارد. این خصوصیات مهمی است که رولند دارد و ما فکر می‌کنیم که ادریس به خوبی می‌تواند آن را نشان دهد.

جالب خواهد بود که ببینیم که این فیلم نسبت به کتاب به چه اندازه موفق خواهد بود و طرفداران چگونه به آن واکنش نشان خواهند داد. با تغییرات در داستان فیلم می‌تواند برای طرفدارن داستانی آشنا و برای کسانی که با سری کتاب‌ها آشنا نیستند یک نسخه‌ی سریع، منسجم و وفادار به سری کتاب The Dark Tower «برج تاریک» به نمایش بگذارد.

The Dark Tower «برج تاریک» با بازی ادریس البا و متیو مک‌کاناهی ( Matthew McConaughey) در فوریه سال ۲۰۱۷ اکران خواهد شد.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.