چرا فیلم وارکرفت نسخه کارگردان نخواهد داشت؟

4 September 2016 - 13:36

وارکرفت یکی از پیچیده‌ترین فیلم‌های سال از نظر بازخورد مردم بود. اول از همه اینکه فروش پایین تر از انتظارات و شکست‌خورده آن در ایالات متحده (۴۷ میلیون دلار در برابر بودجه ۱۶۰ میلیون دلاری) بسیاری از طرفداران سینما و بخصوص گیمرها را متعجب کرد. فیلم در خارج از آمریکای شمالی ۳۸۶ میلیون دلار فروخت که باز هم تعجب عده زیادی را برانگیخت. بااینکه مخاطبان همیشگی سینما از فیلم بد گفتند و از آن راضی نبودند، وارکرفت به مذاق بسیاری از گیمرها و افرادی که با این سری آشنایی داشتند خوش آمد. بخاطر همین بازخورد بسیار متفرق و متناقض فکر می‌کردیم کارگردان فیلم دانکن جونز (Duncan Jones) نسخه ویژه خودش را مانند فیلم‌های بلاک‌باستر دیگر منتشر کند اما این اتفاق نخواهد افتاد. با سینماگیمفا در ادامه خبر همراه باشید.

دانکن جونز اظهار داشت که آن‌ها هرگز نسخه ویژه کارگردان را منتشر نمی‌کنند، چرا که چنین نسخه‌ای وجود ندارد و صحنه‌های فیلم‌برداری شده آماده نیستند! او گفت:

خیلی از مردم از من می‌پرسند که نسخه ویژه کارگردان چه زمانی منتشر می‌شود. نسخه ویژه کارگردانی برای این فیلم نخواهد بود. فیلم‌های این چنینی که این همه جلوه‌های ویژه دارند، هربار تصمیم می‌گیریم صحنه‌ای را برای فیلم نهایی کنیم، بعضی از صحنه‌های دیگر فیلم‌برداری شده را از دست می‌دهیم. آن‌ها از بین می‌روند زیرا کار جلوه‌های ویژه‌شان پایان نمی‌پذیرد. خیلی از این صحنه‌ها حتی برای تدوین و اضافه کردن جلوه‌های ویژه آماده نیستند و خیلی ابتدایی فیلم‌برداری شده اند. شما پروسه نوشتن فیلم‌نامه را می‌گذرانید و به فیلم‌برداری می‌رسید. بعضی از این ایده‌هایی که می‌خواستید اجرا کنید فراموش می‌شوند و سپس محیط و ست‌های فیلم‌برداری عوض می‌شوند و کلی یادداشت به شما می‌رسد و در این فرآیند ۳ سال و نیم، خیلی چیزها عوض می‌شود. پس وجود نسخه ویژه کارگردان [از نظر من] غیرممکن است.

البته باید به جناب جونز گفت که این کار خیلی هم دور از ذهن و غیرممکن نیست و بسیاری از فیلم‌ها و کارگردان‌ها نسخه بدون سانسور (یا نسخه ویژه کارگردان) را بعد از فیلم و یا حتی برروی دیسک بلوری منتشر می‌کنند. دانکن جونز در صحبت‌های خود اعتراف کرد که بخاطر کمبود بودجه نتوانستند بعضی از این صحنه‌ها را تکمیل کنند. البته اگر بخواهیم صادقانه در این مورد بحث کنیم، باید بگوییم که صحنه‌های بیشتر از کشته شدن ارک‌ها و انسان‌ها آن هم با فلسفه و منطقی که توسط داستان ثبت شده است مردم را نسبت به این فیلم خوش‌بین نخواهد کرد.

سوال مهم الان این است که دنباله فیلم وارکرفت یا وارکرفت ۲ ساخته می‌شود یا خیر؟ اگر فیلم را دیده باشید می‌دانید که داستان کاملاً برای ساخت یک دنباله و ادامه بازماند و منبع کتاب‌های وارکرفت هم به اندازه‌ای غنی است که حداقل ۶ فیلم از آن در بیاید. چندی قبل در خبری فهمیدیم که اگر دنباله این فیلم ساخته شود، شاید به طور کل آن را در سینماهای آمریکای شمالی نبینیم. برای مطالعه نقد و بررسی سینماگیمفا از این فیلم تحت عنوان پتانسیل در دقیقه ۹۰ – بررسی فیلم وارکرفت با ما همراه باشید.

منبع: Cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    من هنوز فیلم رو ندیدم و با قضاوت از روى تریلرها مى گم. فیلم بیش از اندازه جلوه هاى ویژه داشت، اون هم نه با کیفیت خیلى خوب، هزینه و زمان تولید هم بالا بود و قهرمان ها هم به جز براى گیمرها اصولاً قابل همذات پندارى نبودن. البته سعى مى کنم فیلم رو ببینم ولى بعیده خیلى از تریلرهاش بهتر باشه.

  • 🙃 says:

    قشنگ بود