مستند پیتر جکسون از جنگ جهانی اول در جشنواره‌ی فیلم لندن پخش خواهد شد

22 August 2018 - 14:00

یک مستند جدید از جنگ جهانی اول به دست فیلم‌ساز توانای فیلم Lord Of The Rings «ارباب حلقه‌ها» و برنده‌ی جایزه‌ی اسکار یعنی پیتر جکسون (Peter Jackson) در حال ساخت است و در جشنواره  BFI فیلم لندن معرفی خواهد شد. They Shall Not Grow Old بعنوان یک ارائه‌ی ویژه در شانزدهم اکتبر به روی صحنه خواهد رفت و همزمان به صورت دو بعدی و سه بعدی در سینماهای ویژه‌ی سراسر انگلیس اکران خواهد شد. پروژه‌ی جکسون در اصل در ماه ژانویه معرفی شد. برای آگاهی از جزئیات خبر در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

برنامه‌های هنری بریتانیا برای جنگ جهانی اول و همچنین موزه‌های شاهنشاهی جنگ، در صده‌ی اخیر ادامه داشته است. در ساخت فیلم They Shall Not Grow Old از آرشیوهای صدای BBC و همچنین موزه‌های امپراطوری فیلم انگلیس استفاده می‌شود. جکسون سلیقه‌ی شخصی خود و مهارت‌های کارگردانی‌اش را برای آوردن جنگ جهانی اول به زندگی ترکیب کرده است؛ به طوری که هرگز پیش از آن همچین چیزی دیده نشده است. این اسنادی که موجود است شامل صداهای جانبازان و ترکیبی از فیلم‌های آرشیوی و صداهای به جا مانده است که جکسون به آن رنگ واقعیت داده و مستند تهیه می‌کند. به طوری که با استفاده از تکنیک‌های امروزی، از حالت سیاه و سفید به رنگی تغییر حالت پیدا کرده و ۳ بعدی هم خواهند شد

جکسون می‌گوید:

من می‌خواستم که از تیرگی زمان عبور کنم و این مردان را در یک دنیای مدرن قرار دهم تا بتوانند دوباره زندگی خود را بدست آورند. (تا از حالت فیلم‌های چارلی چاپلینی درآیند) با استفاده از قدرت کامپیوترهایمان برای از بین بردن محدودیت‌های سینمای صد سال پیش، ما می‌توانیم شاهد جنگ بزرگی باشیم که در مورد آن شنیده‌ایم.

تریسیا تاتل (Tricia Tuttle)، کارگردان هنری فستیوال فیلم لندن در این رابطه می‌گوید:

اکنون و صد سال پس از جنگ جهانی اول، ما در مورد تاثیرات وحشتناک این جنگ بر روی سربازان، بیشتر می‌دانیم، به خصوص در این مقیاس بزرگ از کشتار؛ اما فیلم پیتر، یک درک جدید از تجربه‌ی انسان از زندگی را در برابر ما قرار می‌دهد. او از صداها و تصاویر اصلی موجود در آرشیوها استفاده می‌کند و اجازه می‌دهد این سربازان داستان زندگی‌شان را تعریف کنند. کار تیم او بر روی این آرشیو تمام شده است؛ آنها به فیلم‌ها رنگ می‌دهند و آنها را ۳ بعدی می‌کنند و با دقت بالایی هم این کار را انجام می‌دهند. این کار باعث می‌شود تا این افراد که برای ۱۰۰ سال پیش بوده‌اند، زنده به نظر برسند و به طرز عجیب و غریبی ما حس می‌کنیم این تصاویر به تازگی گرفته شده‌اند. این افتخاری برای فستیوال لندن است که میزبان این نخستین نمایش جنگ جهانی اول باشد.

مخاطبان و هوادران فیلم نیز می‌توانند سوالاتشان را از طریق توئیتر از جکسون بپرسند و یک پرسش و پاسخ زنده راه بیندازند.

They Shall Not Grow Old توسط جکسون کارگردانی می‌شود و کلر اولسن (Clare Olssen) تهیه کننده‌ی آن خواهد بود. ادیتور آن نیز جابز اولسن (Jabez Olssen) خواهد بود. شایان ذکر است که فستیوال فیلم لندن از دهم تا بیست و یکم اکتبر برپاست.

منبع: Comingsoon

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.