مراسم افتتاحیه و اکران خصوصی فیلم داش آکل در پردیس سینمایی باغ کتاب

27 August 2018 - 20:45

داش آکل فیلمی است ایرانی که به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی است که در سال ۱۳۵۰ ساخته شده و بهروز وثوقی در آن به ایفای نقش پرداخته است و داستان این فیلم از کتاب سه قطره خون نوشته صادق هدایت گرفته شده و سپس نوشته شده است.

داستان این فیلم بازگو کننده ماجراهای قهرمانی و مردانگی و صداقت داش آکل است که در این میان مرد حاجی شیرازی که تجربه سفر با داش آکل را داشته و او را با فضایل پسندیده‌اش به خوبی میشناسد، وصیتی قبل از مرگش میکند تا داش آکل به کارهای او رسیدگی کند. داش آکل نیز بعد از رفت و آمد او با خانواده حاجی، دل به دختر کم سن و سال حاجی می بندد. اما داش آکل به دلیل همین ضعف، یعنی سن کم، این کار را دور از مردانگی می داند و ترتیب عروسی دخترک را با یکی از خواستگارانش میدهد. در این میان یکی از دشمنان داش آکل که در جدال‌ها بارها و بارها از او شکست خورده، در شب عروسی دخترک پس از اینکه داش آکل از میخانه باز میگردد، او را خفه می کند و سپس خود نیز می‌میرد.

بازیگران این فیلم عبارت‌اند از: بهروز وثوقی، ژاله علو، بهمن مفید، کنعان کیانی، مری اپیک.

این فیلم چندین جایزه ارزشمند نیز برنده شده که به صورت زیر است:

*بهترین فیلم به مفهوم مطلق، بهترین کارگردانی، بهترین هنرپیشهٔ مرد نقش دوم، بهترین فیلمبرداری. جشنواره سینمایی سپاس تهران ـ دوره چهارم ۱۳۵۰

*جایزه دیپلم افتخار نقش اول مرد، جشنواره بین‌المللی فیلم تاشکند ۱۳۵۱

مراسم اکران خصوصی و افتتاحیه فیلم داش آکل در روز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه ۹۷ در پردیس سینمایی باغ کتاب واقع در اتوبان حقانی تهران با حضور مهمانان بسیاری برگزار گردید.

از مهمانان این مراسم میتوان به فاطمه گودرزی و دخترش آوا، هلیا امامی، محسن افشانی و همسرش سویل تیانی خیابانی، مهران غفوریان و همسرش، شهره سلطانی، آناشید حسینی و همسرش ( محسن مرادیان) پسر سفیر دانمارک، نیما شاهرخ‌شاهی، گلشید بحرایی و ساغر عزیزی و … اشاره کرد. در ادامه میتوانید عکسهای مراسم مهمانی خصوصی فیلم سینمایی داش آکل را مشاهده کنید.

عکاسان: مهتاب جعفری – کتایون علاقه بندی

برای مشاهده عکس‌های بیشتر به صفحه اینستاگرام ما سر بزنید.

لینک اینستاگرام: https://www.instagram.com/cinemafars.official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.