آیا فیلم Summer of ’84 مشابه سریال Stranger Things است؟

27 August 2018 - 18:00

جمعه گذشته، Gunpowder & Sky تریلر ترسناک Summer of ’84 (تابستان ۱۹۸۴) را منتشر کرد. خوشبختانه ما توانستیم با تیم فیلم‌سازی این فیلم که در فستیوال فیلم Fantasia در ماه ژوئیه شرکت داشتند، مصاحبه‌ای داشته باشیم. سه کارگردان فیلم (آنوک ویسل، فرانسس سیمارد و یوهان-کارل ویسل) ملقب به RKSS قبلا فیلم موفق Turbo Kid را ساخته‌اند و حالا با Summer of ’84 مانند سریال چیزهای عجیب و غریب، وارد سرزمین نوستالژیک دهه ۸۰ می‌شوند. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

یوهان با مقایسه این فیلم با سریال چیزهای عجیب و غریب گفت: فکر کنم همان جا می‌رویم اما با این تفاوت که فیلم ما فرق دارد و یک داستان جنایی واقعی است.

فرانسس: وقتی سال ۲۰۱۵ به این پروژه جواب مثبت دادیم، چیزی شبیه آن وجود نداشت. ما یک سال قبل از انتشار پوسترهای سریال چیزهای عجیب و غریب، روی این پروژه کار کردیم. وقتی اولین پوستر را دیدیم واکنش‌مان اینطور بود: نه! خیلی طول کشید تا فصل اول را دیدیم چون واقعا می‌ترسیدیم. در نهایت می‌توانم بگویم آن‌ها با ما فرق دارند و از این بابت خوشحالیم.

آنوک: درست زمانی که می‌خواهی کاری انجام دهی، مشابه آن پیدا می‌شود. ما قبل از آماده شدن برای هر کاری، سریال را تماشا کردیم و آن زمین تا آسمان با کار ما فرق دارد.

اگر بخواهیم سریال چیزهای عجیب و غریب و تابستان ۱۹۸۴ را مقایسه کنیم، باید بگوییم سریال چیزهای عجیب و غریب بیشتر گرایش به سبک اسپیلبرگ دارد و فیلم تابستان ۱۹۸۴ متمایل به کار استفان کینگ است. فیلم تابستان ۱۹۸۴ خیلی از واقعیت فاصله نگرفته و شبیه این نیست که بچه‌ها بخواهند قاتل زنجیره‌ای را دنبال کنند.

یوهان: این چیزی است که ما را به این پروژه علاقمند کرد؛ ریسک انجام این پروژه. وقتی تولید را شروع کردیم، تولیدکنندگان خیلی ترسیده بودند و از ما می‌خواستند فیلم را به جایی بکشانیم که قبلا نبودیم. ما همین کار را کردیم اما وقتی با هم جلسه گذاشتیم و به آنها گفتیم: می‌دانید چرا می‌خواهیم این پروژه را انجام بدهیم و چرا شما هم همین را می‌خواهید؟  آن‌ها با ما به توافق رسیدند. ما می‌خواستیم مخاطب احساس امنیت کند و بچه‌ها بهترین ماجراجویی تابستانی را داشته باشند و باور کنند آن‌ها قهرمان هستند. ناگهان زندگی واقعی خودش را نشان می‌دهد و زندگی واقعی خیلی سخت و تاریک و بد است که به شما آسیب می‌زند. آن خیلی خطرناک است.

برنامه‌ی ادامه‌ی داستان Turbo Kid با این تیم هم باعث ایجاد ایده‌های جدید شد.

یوهان: فیلم Turbo Kid را نمی‌شود بدون خون و خونریزی تصور کرد.

فرانسیس: ما باید دل به کار بدهیم.‌ این چیزی بود که Turbo Kid را خاص کرد، تضاد بین خشونت و جذابیت. این کامل متعادل است. ما به بودجه بیشتری نیاز داریم.

هر قاتل سریالی، همسایه یک نفر است. برای دیوی ۱۵ ساله، این فکر که یک قاتل سریالی در شهر هست به شدت ترسناک بود اما برای یک تابستان کسل کننده جذاب بود. دیوی و دوستانش درگیر کارهای روزمره‌شان بودند که خبر این قاتل پخش شد. دیوی دوستانش را متقاعد کرد تا به جستجو بپردازند و آن‌ها فهمیدند که همسایه دیوی که پلیس مجردی است می‌تواند مظنون اصلی باشد.‌ آیا دیوی درست فهمیده یا این فقط زاییده تصوراتش است؟

ستاره‌های تابستان ۱۹۸۴ عبارتند از: گراهام ورچر (Graham Verchere)، کوری گراتر-اندرو (Cory Gruter-Andrew)، کالب امری (Caleb Emery)، و ریچ سامر (Rich Sommer). مت لزلی (Matt Leslie) و استفان اس. اسمیت (Stephan S. Smith) فیلم‌نامه را نوشته‌اند که سال ۲۰۱۶ توسط Blood List انتخاب شد، لیستی که شامل بهترین فیلم‌نامه‌های ژانر تاریک، کمدی و علمی‌تخیلی تاریک، ترسناک و تریلر است. این فیلم را آنوک ویسل، فرانسس سیمارد و یوهان-کارل ویسل کارگردانی می‌کنند.

فیلم تابستان ۱۹۸۴ دهم اوت ۲۰۱۸ (۱۹ مرداد) اکران شده و ۲۴ اوت ۲۰۱۸ (۲ شهریور) بصورت Demand و Digital HD پخش می‌شود.

منبع: ComingSoon

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.