هر آنچه از فیلم جانوران شگفت‌انگیز نمی‌دانید!

28 August 2018 - 21:00

سایت خبری ComingSoon این شانس را پیدا کرد تا سال گذشته راهی لندن شود و سری به محل فیلم‌برداری Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald بزند. در آنجا توانستیم از دنیای جادوگری نیز دیدن کنیم و با بازیگران صحبت کرده و سفری به پاریس ۱۹۲۶ داشته باشیم و به اطلاعات جالبی از فیلم دست یابیم. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

فیلم جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد دومین سری از پنج‌گانه ماجراجویی جدید در دنیای جادوگری جی. کا. رولینگ است. در این فیلم ادی ردمین (Eddie Redmayne) در نقش نیوت اسکمندر در کنار ستارگانی همچون کاترین واترستون (Katherine Waterstone)، دن فوگلر (Dan Fogler)، الیسون سودال (Alison Sudol) و ازرا میلر (Ezra Miller) بازی می‌کند. کلادیا کیم (Claudia Kim)، زویی کراویتز (Zoe Kravitz)، کالوم ترنر (Callum Turner)، جود لا (Jude Law) در نقش دامبلدور و جانی دپ در نقش گریندل‌والد دیگر بازیگران فیلم هستند.

در انتهای فیلم اول، گلرت گریندل‌والد جادوگر (با بازی دپ) توسط MACUSA (کنگره جادویی ایالت متحده آمریکا) با کمک نیوت اسکمندر گیر می‌افتد. اما از زندان فرار می‌کند و به دنبال گرد آوردن طرفدارانی برای خود است تا جادوگرهای خشنی تربیت کند که بر موجودات غیرجادویی حکمرانی کنند.

ما با دیوید ییتس (David Yates)، کارگردان فیلم، درباره داستان این دنباله صحبت کردیم:

ارتباط بسیار جالبی میان تریلر سیاسی و داستان عاشقانه برقرار است.‌ بنابراین، این نوعی ترکیب و ادغام ژانرهاست، فکر می‌کنم این در میان کارهای رولینگ بسیار منحصر به فرد است. جو فیلم‌نامه را کاملا هوشمندانه نوشته است.‌ این فیلم تریلر و داستان عاشقانه جالبی است.

ییتس درباره جود لا و تغییر او نسبت به فیلم اول صحبت کرد و گفت:

ما دامبلدور را به شکل مردی جوان و کاملا آشوب‌گر می‌بینیم. او کاملا پیچیده و فراتر از عالی است. او معلم الهام‌بخشی است و تمامی شاگردانش دوستش دارند.‌ اما او متقلب فوق‌العاده‌ای است و توانایی خوبی برای کشاندن مردم به موقعیت‌هایی که دوست ندارند تجربه کنند، دارد.‌ جود این تازگی، احساس و کاریزمای فوق‌العاده را وارد این نقش کرد. دیدن این شخصیت به شکل یک مرد جوان جذاب است و خوشحالم جود نقش او را بازی می‌کند و کارش را عالی انجام می‌دهد.

دیوید هیمن (David Heyman) تهیه‌کننده فیلم نیز درباره صحنه‌ای که برایش مهم است، گفت؛ بازگشت به دنیای هری پاتر و هاگوارتس: چقدر عالیه؟ دیدن دامبلدور جوان و اولین ملاقات او و نیوت، فکر کنم چیزی است که طرفداران خیلی دوست داشته باشند. چون شخصیتی است که بخش اصلی داستان‌های هری پاتر را در اختیار دارد و او به شیوه خودش همه کاری می‌کرد و راه و چاه را می‌دانست. او می‌دانست چه اتفاقی می‌افتد. او داستان را فهمیده بود. حالا دامبلدور را می‌بینید. او رنگی، جادویی و عاقل است، شخصیتی است که می‌شناسیم اما جوان‌تر شده و تفاوت را در او می‌بینیم.

ما توانستیم قدمی در لوکیشن بزنیم و فهمیدیم که چند لوکیشن دیگر وجود دارند.‌ ما هاگوارتس را در فیلم داریم که بازار پرنده فروشی است (مخفی‌گاه کاما جادوگر فرانسوی-آفریقایی بزرگی که تنها مردِ خانواده‌اش است. بعد از گذشت سال‌ها گشتن به دنبال کردنس (Credence)، سرانجام او را در پاریس پیدا می‌کند)، قبرستان Pere Lachaise، خانه نیکولاس فلامل، Place de la Concorde در پاریس، مخفی‌گاه زیر شیروانی، کشتی، Circus Arcanus و زیرزمین نیوت و خانه‌ای در لندن.

ما همچنین پاریس جادویی در سال ۱۹۲۶ را می‌بینیم که همانطور که گفتیم، کاملا آماده است. ما مغازه‌هایی مانند A. Aziz Branchifflore که ابریشم و گیاه دارویی می‌فروختند، Cancan Nantais و میوه‌ فروشی، داروخانه و Chaudrones که دیگ می‌فروخت، مغازه تجهیزات Quidditch، کافه و تبلیغات Cirque Arcanus که سیرک جادویی است که نقش بزرگی در داستان دارد، را دیدیم. هر مغازه پر از چیزهای جادویی و خاص بود. اگر این‌ها در دنیای جادویی هری پاتر در کالیفرنیا و فلوریدا نباشند، خیلی مسخره است.

چیزهایی درباره داستان نیز فهمیدیم. داستان فیلم در زندان MACUSA شروع می‌شود، جایی که گریندل‌والد قهرمانِ آدم بدها است. او به اروپا فرستاده می‌شود و آنجا سعی می‌کند فرار کند. ما کشتی حامل Credence را خواهیم دید که به دنبال مسئول سیرک جادویی است. تینا و نیوت یکدیگر را ندیده‌اند اما او با دامبلدور بالای کلیسای سنت پل در لندن ملاقات می‌کند. جیکوب و کوینی بنا بر دلایلی راهی اروپا می‌شوند و با هم ملاقات می‌کنند. نیکولاس فلامل را در Rue de Montmorency خواهیم دید. همچنین دپارتمان Magique را خواهیم دید که خیلی سبز است و سقف شیشه‌ای دارد که با حیوانات تزئین شده‌اند. درباره حیواناتی که در فیلم می‌بینیم از جمله Niffler نیز یاد می‌گیریم. اسب‌های تک شاخ و هیپوگریف‌ها و ققنوس‌ها و … را در فیلم خواهیم دید.

ما فرصتی پیدا کردیم تا با ادی ردمین صحبت کنیم و او درباره نیوت اسکمندر در فیلم گفت:

در فیلم اول، اشاره یا اشاراتی که به چند شخصیت شده بود را دیدید، یکی از آن‌ها دامبلدور و رابطه نیوت با دامبلدور بود و دیگری لتا لوسترنج بود و یکی از چیزهایی که خیلی من را در رابطه با فیلم‌نامه متعجب ساخت، دیدن ارتباط این دو شخصیت بود، اینکه چطور به این دنیا آمدند و این دنیای جدید جانوران شگفت‌انگیز یکپارچه است و مرتبط با دنیای هری پاتر است. عجیب است که وقتی درگیر فیلم می‌شوی و فیلم‌نامه اورجینال را می‌خوانی اما نمی‌دانی شخصیت‌ات کجا می‌رود یا چه چیزی در انتظارش است. و این درباره فیلم‌نامه جدید صدق می‌کرد. تصور می‌کنم بعنوان یک طرفدار فیلم، خواهید دید جو ما را به کجا می‌برد.

او درباره اولین باری که ترنر را دیده بود و شباهت‌شان گفت:

انگار داشتم جنگ و صلح را می‌دیدم. نمی‌دانم شما هم متوجه شدید که او آنجا بود. من و همسرم داشتیم فیلم می‌دیدیم و او آمد روی صحنه و من و حنا دیدیم او درست شکل من است فقط کمی بلندتر، تیره‌تر و بهتر.

وی افزود:

وقتی دیوید در حال تست گرفتن از مردم برای بازی در این بخش بود، از او خواست برای بازی با من بیاید و کالوم وارد شد و من چشمهایم داشت از حدقه بیرون می‌زد.

ردمین درباره آغاز ارتباط تینا و نیوت در فیلم گفت. وقتی از او در اینباره پرسیده شد، خندید و گفت:

سوء تفاهم نشه، آخر فیلم قبلی، نیوت داشت می‌رفت خانه کتابش را بنویسد اما از بازگشتش ناامید بود. وقتی ارتباطی درست شکل نمی‌گیرد، سوء تفاهم پیش می‌آید و یکی از بهترین چیزایی که پیش آمد بازگشت این دوتا بود.

وقتی گفتیم چقدر ارتباط میان نیوت و جیکوب در فیلم اول را دوست داشتیم او درباره ابعادی از فیلم نیز صحبت کرد:

بخش اکشن کار در پاریس تمام می‌شود و این یعنی بخش اصلی فیلم تمام شده و تنها نکته فیلم اینجاست که وقتی جیکوب و نیوت همدیگر را می‌بینند کاملا مشخص است که به ماجراجویی‌شان در پاریس ادامه می‌دهند. پس این اِلِمان و نبوغ دن وجود دارد که یکی از جذاب‌ترین چیزهایی است که از فیلم اول دیدم، نحوه‌ای که جو درباره جیکوب نوشته بود و دن آن را به سطح دیگری برد.‌ و چیزهای دیگری هم هستند که خیلی دوست داشتم چون او همیشه طوری همه چیز را توصیف میکند که مثل رابطه لورل و هاردی میشود. همه چیز عالی بوده تا حالا.

طرفداران خوشحال خواهند شد وقتی بفهمند بچه‌های Niffler را خواهند دید. ردماین در اینباره گفت:

این احتمالا صحنه مورد علاقه من بوده تا حالا. بچه‌های نیفلر ویرانی بوجود می‌آورند و این درست زمانی است که من یک بچه ۱۵ ماهه دارم و بچه‌های نیفلر مثل بچه ۱۵ ماهه من می‌مانند. خیلی خوب است که پیکت و نیفلر و بچه‌ها با هم برگشتند. آن‌ها منحصر به فرد و مفید و خطرناک و هیجان‌انگیز هستند. بنابراین این عالی است. این بخش فوق‌العاده است چون کل بخش جلوه‌های ویژه، بازیگرانی دارد که نظر می‌دهند. شما کتاب جو و تصوراتش را دارید.

ما با ازرا میلر (Ezra Miller) درباره نقش کردنس صحبت کردیم:

بنظرم کردنس آزاد و مسئولیت پذیر است. قطعا المانِ خود آگاهی وجود دارد که این فاکتورها را کنار هم قرار می‌دهد. او خیلی از محدودیت‌ها را ندارد و از حس عدم اطمینان آسوده است. اما با آگاهی از واقعیتی که پیش رو است، مسئولیتش سنگین‌تر می‌شود و قطعا او مثل بمب ساعتی است که باید بیشتر درباره خودش بداند و ریشه و اصلیتش را پیدا کند چون تجربه بسیار بدی داشته است. بنابراین، تلاش برای پی بردن به هویت همه چیز نیست. هیچ کس نمی‌داند تلاش کردن برای فهمیدن خودت چطوری است.

او کمی هم درباره سیرک جادویی که به آن می‌پیوندد گفت:

سیرک Arcanus. این واقعا جالب است. قطعا منظورم تاریخ نمایش‌هاست. در این عصر که دنیا، دنیای بهره‌برداری و آزار حیوانات است، PETA ناخوشایند خواهد بود. این جالب است چون ما در روایت کرندس در فیلم اول شنیدیم که شرایط سخت او را می‌ترساند و به طریقی روش تاثیر می‌گذارد. این برای من جالب است که او را در نمایش‌ها ببینم. این جالب‌ترین بخش دنیای امروزی است اما در شرایط جادویی و خیالی چون جایی در این دنیا هست که مردم با توانایی‌های عجیب و غریب و استعدادهای فوق‌العاده، در دنیای واقعی Muggle نادیده گرفته میشوند.

ما درباره رابطه گریندل‌والد و کردنس و سوء استفاده‌ای که صورت می‌گیرد، هم پرسیدیم:

من خودم خیلی درباره کردنس و ایده‌ی سوء استفاده و آسیب آن به یک فرد جوان تحقیق کردم‌. من این را در جادوی تاریک و روشن دیدم که بارها هم در این فیلم گفته شده، عشق شکلی از جادوی روشن است، درسته؟ برای همین دستکاری گریندل‌والد در عشق، هدف قرار دادن این نقص باعث می‌شود از کردنس سوء استفاده کند. حتی می‌توانید بگویید این نوعی جادوی تاریک است که نیروی غالب بر نیاز انسان را اداره می‌کند.

ما با کالوم ترنر (Callum Turner) نیز فرصت صحبت پیدا کردیم و او درباره تسوس، برادر نیوت، برایمان گفت:

او ظاهرا همین شیوه را پیش گرفت اما تصمیم گرفت روش جنگیدن را تغییر دهد. تسوس شاید کمی سرسخت باشد یا بخشی از برنامه. او مسئول Auror در وزارت است.

ترنر گفت که شخصیت‌اش سختگیرتر از نیوت است. او خودش هم از این اتفاق خوشحال و هیجان‌زده بود.

ما درباره باحال‌ترین تجربه‌اش پرسیدیم و او گفت:

مثل هر روز خوشحالم می‌آیم سر کار. منم مثل همه ذوق دارم. هربار می‌آیم سر صحنه فیلمبرداری غافلگیر میشوم و ذهنم درگیر می‌شود. پولی که خرج این صحنه شده، پولِ ساخت یک فیلم است. فوق‌العاده‌ است. واقعا باعث افتخار است.

دیوید ییتس فیلم جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد را کارگردانی می‌کند و جی‌کی‌ رولینگ فیلم‌نامه را نوشته و دیوید هیمن، رولینگ، استیو کلاوز و لینول ویگرام آن را تولید می‌کنند. این فیلم ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۵ آبان) اکران خواهد شد.

منبع: ComingSoon

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.