باکس آفیس هفته: نفس نکشیدن ادامه دارد

5 September 2016 - 13:00

باکس آفیس این هفته باز هم شاهد صدرنشینی عنوان ترسناک Don’t Breathe «نفس نکش» است که همچنان به فروش فوق‌العاده خود ادامه می‌دهد و تبدیل به یکی از شگفتی‌های باکس آفیس سال ۲۰۱۶ شده است.

آخر این هفته که روز جهانی کارگر محسوب می‌شد، فرصت مناسبی برای فیلم‌های تازه اکران شده بود تا بتوانند فروش خوبی را رقم بزنند اما دو عنوان بزرگی که این هفته اکران شدند یعنی The Light Between Oceans و Morgan نتوانستند به فروش مناسبی دست یابند تا عنوان ترسناک کمپانی سونی با بودجه محدود ۹٫۹ میلیون دلار، بتواند همچنان به صدرنشینی خود ادامه دهد. Don’t Breathe «نفس نکش» که هفته گذشته و در آغاز کار خود فروش خوب ۲۶ میلیون دلاری را رقم‌زده بود، این هفته با وجود افت ۴۰ درصدی توانست ۱۵٫۷ میلیون دلار در گیشه‌ها بفروشد تا مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به رقم ۵۱ میلیون دلار برساند که برای یک فیلم با این بودجه و این حجم از تبلیغات فوق‌العاده است. پیش‌بینی می‌شود که Don’t Breathe «نفس نکش» که در سایت IMDB میانگین ۷٫۸ را از تماشاگران دریافت کرده است، بتواند در هفته آینده حدود ۱۰ میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش خود در بازار داخلی را به رقمی بیشتر از ۶۰ میلیون دلار برساند. Suicide Squad «جوخه انتحار» که آرام‌آرام در مسیر پایان اکران خود قدم برمی‌دارد، این هفته با افت ۱۸ درصدی توانست ۱۰ میلیون دلار به سدت آورد تا مجموع فروش این فیلم در آمریکای شمالی به ۲۹۷ میلیون دلار برسد تا با این شرایط در هفته آینده مجموع فروش خود در بازار داخلی را به رقمی بیشتر از ۳۰۰ میلیون دلار برساند و تبدیل به هشتمین فیلمی در سال ۲۰۱۶ شود که به این مقدار فروش دست‌یافته است. از سوی دیگر این فیلم تبدیل به پانزدهمین عنوان ابرقهرمانی پر فروش تاریخ در بازار آمریکای شمالی شده است و توانسته دیگر فیلم کمپانی DC یعنی Man of Steel با مجموع فروش ۲۹۱ میلیون دلار را کنار بزند. Suicide Squad «جوخه انتحار» حدود ۱۱٫۸ میلیون دلار نیز از ۶۵ بازار بین‌المللی به دست آورده تا مجموع فروش این فیلم کمیک بوکی در بازار جهانی به ۳۷۵٫۵ میلیون دلار برسد و بتواند کل فروش خود را به رقم ۶۷۲٫۹ میلیون دلار برساند. این فیلم آخر این هفته در ژاپن نیز اکران خود را آغاز خواهد کرد.

رتبه‌های سوم و چهارم این هفته باکس آفیس به دو عنوان خانوادگی اختصاص دارد. Pete’s Dragon «اژدهای پیت» که هفته گذشته با فروش ۷ میلیون دلاری در رده ششم بود، این هفته با افت ۱۳ درصدی و فروش ۶ میلیون دلاری و با توجه به عملکرد ضعیف سایر فیلم‌ها، توانست به ردهٔ سوم بیاید و مجموع فروش خود را به رقم ۶۴ میلیون دلار برساند تا حداقل بودجه ۶۵ میلیون دلاری فیلم را جبران کرده باشد. پویانمایی Kubo and the Two Strings نیز با افت ۱۷ درصدی فروش نسبت به هفته گذشته به رقم ۶ میلیون دلار دست‌یافته تا مجموع فروش آن به ۳۴ میلیون دلار برسد که برای پویانمایی با این کیفیت که میانگین ۹۶ را از Rottentomatoes و ۸٫۴ را از مخاطبان در IMDB دریافت کرده، مناسب به نظر نمی‌رسد. دیگر پویانمایی این هفته یعنی Sausage Party که از مدت‌ها قبل با داشتن رده سنی R نگاه‌ها را به خود خیره کرده بود، این هفته نیز ۵٫۳ میلیون دلار در گیشه‌ها به دست آورده تا مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به رقم عالی ۸۸ میلیون دلار برساند در حالی که بودجه این پویانمایی تنها ۱۹ میلیون دلار است. مقام ششم این لیست به درام تازه اکران شده کمپانی دریم ورکز یعنی The Light Between Oceans «نور میان اقیانوس‌ها» اختصاص دارد که توانست ۴٫۹ میلیون دلار در اولین هفته اکران خود به دست آورد. این فیلم که از شانس‌های اصلی اسکار به ویژه در زمینه‌های بازیگری برای دو بازیگر مطرح خود یعنی مایکل فسبندر و آلیشیا ویکندر به حساب می‌آید، در سایت CinemaScore میانگین B+ را از تماشاگران دریافت کرده و در Rottentomatoes نیز میانگین ۶۱ را از منتقدان دریافت نموده است. ۶۶ درصد بینندگان این فیلم زن و تنها ۳۴ درصد آن‌ها مرد بوده‌اند و همچنین ۹۱ درصد کل مخاطبان این فیلم بالای ۲۶ سال سن داشته‌اند. دیگر اکران بزرگ این هفته عنوان علمی تخیلی Morgan به کارگردانی لوک اسکات، پسر ریدلی اسکات بود که در رده ۱۷ قرارگرفته و فروش آخر هفته آن ۱٫۹ میلیون دلار بود و این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد فیلم بتواند در اولین هفته اکران خود ۶ میلیون دلار به دست آورد ولی با این شرایط اگر موفق به کسب ۲٫۴ میلیون دلار نیز در انتهای هفته شود، به کار بزرگی دست‌زده است. این فیلم که اکران خود را در ۲۰۲۰ سالن آغاز کرده تبدیل به هفدهمین افتتاحیه ضعیف در میان فیلم‌هایی شده است که اکران خود را با بیش از ۲۰۰۰ هزار سالن آغاز کرده‌اند. از آنجایی که فیلم در CinemaScore نیز میانگین C+ و در Rottentomatoes نیز میانگین ۴۳ را دریافت کرده نمی‌توان چشم‌انداز روشنی را برای آن متصور شد هر چند بودجه این فیلم تنها ۸ میلیون دلار است. کمدی Bad Moms که از شگفتی‌های باکس آفیس امسال بود، این هفته نیز ۴٫۷ میلیون دلار به دست آورد تا مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به رقم عالی ۱۰۲ میلیون دلار برساند و تبدیل به اولین فیلم کمپانی STX شود که به فروش بالای ۱۰۰ میلیون دلار دست یافته است.

حال بیاید نگاهی به فروش دو پویانمایی بزرگ امسال بیندازیم. پویانمایی The Secret Life of Pets این هفته ۵٫۳ میلیون دلار دیگر نیز به دست آورد تا مجموع فروش داخلی خود را به ۳۵۸٫۵ میلیون دلار برساند و تبدیل به هشتمین پویانمایی پر فروش در آمریکا شود و جای پویانمایی زیبای پیکسار یعنی Inside Out را بگیرد. فروش بین‌المللی ۴۰۳ میلیون دلاری باعث شده تا مجموع فروش این پویانمایی کمپانی یونیورسال به ۷۶۱٫۵ میلیون دلار برسد. دیگر پویانمایی بزرگ امسال یعنی Finding Dory این هفته ۱٫۹ میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروش داخلی آن به ۴۸۱ میلیون دلار برسد و تبدیل به پرفروش‌ترین پویانمایی تاریخ آمریکا شود. Star Trek Beyond نیز اکران خود را جمعه این هفته در چین آغاز کرد و توانست در افتتاحیه خود ۳۱٫۳ میلیون دلار به دست آورد که این مقدار در مقایسه با فروش ۲۸٫۵ میلیون دلاری نسخه پیشین این فیلم، رقم بهتری است. با این حال Star Trek Beyond هنوز راه درازی برای رسیدن به فروش بین‌المللی نسخهٔ قبلی خود دارد چرا که در حال حاضر فروش بین‌المللی این فیلم به رقم ۱۳۱ میلیون دلار رسیده در حالی که نسخه پیشین در نهایت فروش ۲۳۸ میلیون دلاری را رقم زد.

در زیر می‌توانید لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های آخر هفته را مشاهده کنید:

Screenshot (382)

معرفی فیلم برتر باکس آفیسDon’t Breathe

images

خلاصه داستان: راکی (با بازی جین لوی)، الکس و مانی سه دزد اهل دیترویت هستند که کارشان سرقت از خانه ثروتمندان شهر است. پس از اینکه یک مرد نابینا مقدار زیادی پول در ازای مرگ تنها فرزندش دریافت می‌کند، این سه دزد تصمیم می‌گیرند که به خانه این مرد منزوی دستبرد بزنند اما زمانی که وارد خانه می‌شوند، متوجه می‌شوند که در دام افتاده‌اند. حال مزاحمان جوان داستان باید برای نجات زندگی خود به کشف راز قربانی ظاهراً درمانده خود بپردازند.

کارگردان: Fede Alvarez

تهیه کنندگان: Sam Raimi، Robert Tapert، Joseph Drake، Nathan Kahane و J.R. Young

فیلمنامه: Fede Alvarez و Rodo Sayagues

بازیگران:

Jane Levy/ راکی

Dylan Minnette/ الکس

Daniel Zovatto/ مانی

Jane Graves/ ربکا

و

Stephen Lang/ مرد کور

هفته آینده چه فیلم‌هایی اکران می‌شوند؟

sully-bande-annonce-vidéo-clint-eastwood-tom-hanks_0

هفته آینده جدید ترین ساخته ی کارگردان کهنه کار هالیوود یعنی کلینت ایستوود با نام Sully اولین اکران خود را در فستیوال Telluride Film آغاز خواهد کرد. فیلمی که نقش اصلی آن را تام هنکس بازی می کند و روایتگر داستان خلبانی کارکشته به نام سالی سولنبرگر است که وظیفه نشاندن یک هواپیما پر از مسافر را در رودخانه هیستون بر عهده دارد. علاوه بر اکران Sully، این هفته فیلم The Disappointments Room در ژانر ترسناک که ستاره ی آن کیت بکینسیل است نیز اکران گسترده خود را آغاز می کند.

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    اگر تازه اکران ژاپن جوخه خودکشى شروع شده پس مى شه به بالاتر رفتن سود دهى اش امیدوار بود. مخصوصاً اینکه مارگوت رابى و نقشش رو ژاپنى ها خیلى دوست خواهند داشت. با اینکه اصلاً از دى سى خوشم نمى یاد واى به دلیل بى انصافى منتقد ها به این فیلم امیدوارم بیشتر از انتظارات بفروشه.

  • Masih says:

    درود بر کلینت ایستوود. زمانی، یکی از بهترین بازیگرهای ژانر وسترن بود. ولی حالا پیر شده و دیگه مثل قبلاً اسلحه نمی کشه! حتی در فیلم خوب بد زشت چطور اسلحه می کشید! ولی حدود سی سال بعد: در فیلم نابخشوده دیگه مثل قبلاً نبود! حالا هم با سالی و بازی تام هنکس فکر کنم می خواد غوغا کنه.