دو فیلم توقیفی دیگر تا پایان سال اکران می‌شوند

29 August 2018 - 09:00

 ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی توضیحاتی را در مورد فیلم‌های توقیفی و برگزاری جشنواره فیلم سلامت ارائه کرد. او درباره فیلم‌های توقیفی می‌گوید که دو فیلم «پارادایس» و «آشغال‌های دوست داشتنی» تا پایان امسال به نمایش درخواهند آمد و «خانه پدری» کیانوش عیاری هم مجوز نمایش در سینماهای هنر و تجربه را دارد.

ابراهیم داروغه‌زاده درباره رفع توقیف تعدادی از فیلم‌های سینمایی و امکان اکران آن‌ها در سینما به ایسنا گفت:

«تاکنون تعدادی از فیلم‌هایی که مشکل اکران داشتند با رفع این مسائل توانستند روی پرده سینما بروند. «عصبانی نیستم»، «دلم میخواد»، «خانه دختر»، «زادبوم» و … از آن جمله بودند. فیلم‌های «پارادایس» و «آشغال‌های دوست داشتنی» هم به احتمال زیاد تا پایان سال اکران خواهد شد، «خانه پدری» هم اکنون مجوز نمایش در سینماهای «هنرو تجربه» را دارد.»

 او که دبیری سی و ششمین جشنواره ملی فجر را برعهده داشت، با بیان این‌که «طبیعتاً تمایل ندارم که دبیری جشنواره را برعهده بگیریم» درباره‌ی دبیری دوره‌ پیش رو جشنواره، گفت:

«همانطور که می‌دانیم انتخاب دبیر جشنواره برعهده رئیس سازمان سینمایی است و ما تابع دستورات و نظر ایشان هستیم اما این وظیفه سنگینی است که معاونت نظارت و ارزشیابی همزمان بخواهد، دبیری جشنواره را هم داشته باشد.»

‎داروغه‌زاده که در حاشیه برگزاری سومین جشنواره فیلم سلامت این گفت‌وگو را انجام می‌داد، درباره تولید فیلم‌هایی با درونمایه سلامت و بهداشت روانی و جسمی با توجه به مسوولیت‌اش در وزارت ارشاد، توضیح داد:

«تعداد فیلم‌هایی که در حوزه سلامت ساخته می‌شود ارتباط مستقیمی به اداره نظارت و ارزشیابی ندارد. در این میان وظیفه ما این است که نظارت داشته باشیم تا فیلمی که در حوزه سلامت ساخته می‌شود، علمی و درست باشند. به همین دلیل فیلمسازان را به کارشناسان وزارت‌خانه معرفی می‌کنیم تا مشورت بگیرند. به طور مثال اگر فیلمی راجع به پیوند اعضا، ایدز یا هر موضوع دیگری مرتبط با سلامت ساخته شده باشد، ما از فیلمسازان خواهش می‌کنم با کارشناسان حوزه سلامت مشورت کنند تا فیلم از نظر حوزه سلامت بتواند به درستی حرفش را بیان کند.»

او با تاکید بر این‌که «فیلم‌هایی که با نیت خوب ساخته می‌شوند باید اطلاعات درست هم به مخاطب بدهند» گفت:

«در سه، چهار سال گذشته فیلم‌هایی که با موضوع سلامت ساخته و نمایش پیدا کردند زیاد بوده‌اند. همچنین بخش مهمی از فیلم‌هایی که در جشنواره فجر هم حضور داشتند به موضوع سلامت پرداخته بودند. برای ما در سازمان سینمایی بسیار مهم است که فیلم‌ها غلط فاحش در حوزه سلامت نداشته باشند یعنی اطلاعات اشتباه در حوزه سلامت به مخاطب ندهند. سازمان سینمایی و معاونت نظارت و ارزشیابی از اینکه فیلمی درباره موضوعات مرتبط با سلامت ساخته شود، استقبال می‌کند زیرا که شاید نتوان برخی مسایل را از طریق تلویزیون، به خاطر آن‌که رسانه‌ای عمومی است بیان کرد اما می‌توان این پیام‌ها را از طریق سینما به گروه خاص مخاطب منتقل کرد.»

منبع: آی‌سینما

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.