کتاب روگ وان بر شایعات پیرامون نقش مدس میکلسن مهر تأیید می‌زند

5 September 2016 - 22:00

با اینکه تقریباً هر روز اطلاعات جدیدی درباره Rogue One: A Star Wars Story«روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» کسب می‌کنیم اما هنوز یک مورد وجود دارد که در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است: گالن (Galen) شخصیتی که توسط مدس میکلسن (Mads Mikkelse) بازی می‌شود. اولین و آخرین باری که گالن را دیدیم در مراسم Star Wars Celebration Europe بود اما هنوز چیزی از او در تریلرهای فیلم ندیده‌ایم و تنها چیزی که تا به الان درباره او می‌دانستیم شایعاتی درباره‌ی چگونگی قرار گرفتن او در داستان بود. در اخباری که نمی‌توان آن‌ها را غیرمنتظره خواند باید بگوییم که بخشی از آن شایعات درست بوده است. با سینماگیمفا همراه باشید.

لوکاس‌فیلم اخیراً از محصولات جدیدی از روگ وان از جمله کاتالیست (Catalyst) رونمایی کرد. کاتالیست کتابیست که داستان آن پیش درآمدی بر داستان روگ وان است و توسط جیمز لوسنو (James Luceno) نوشته شده است. خلاصه رسمی رمان تا حدی از گذشته‌ی گالن پرده برداری می‌کند و همچنین تأیید می‌کند که او پدر جین ارسو (Jyn Erso) با بازی فیلیستی جونز (Felicity Jones) است:

جنگ در حال نابودی کهکشان است. سالهاست که جمهوری کهکشانی ( Republic) و جدایی طلبان (Separatists) با هم در نزاعند و هرکدام در تلاش برای ساخت تکنولوژی‌های مرگ آور بهتر برای پیروزی در این جنگ. اورسون کرنیک (Orson Krennic) به عنوان عضوی از پروژه فوق محرمانه‌ی ستاره مرگ امپراطور پالپاتین قصد دارد پیش از آن که دشمنانشان به موفقیتی دست یابند ابرسلاحی بسازد. و یکی از دوستان قدیمی کرنیک، دانشمند نابغه گالن ارسو ممکن است کلید دست یابی به این سلاح باشد.

تحقیقات انرژی محور گالن توجه کرنیک و دشمنان او را به این پروژه جلب کرده و باعث شده که این دانشمند مهره‌ی حیاتی در درگیری‌های کهکشانی باشد. اما پس از این که کرنیک گالن، همسرش لیرا (Lyra) و دختر جوان آن‌ها جین را از جدایی طلبانی که قصد ربودن آن‌ها را داشتند نجات می‌دهد خانواده ارسو عمیقاً به کرنیک بدهکار می‌شوند. کرنیک پیشنهادی فوق العاده به گالن می‌دهد: گالن به تحقیقاتش ادامه دهد و کرنیک تمامی منابعی که به آن‌ها نیاز دارد در اختیارش قرار دهد.

در حالی که گالن و لیرا باور دارند که تحقیقات گالن کاملاً در جهت بشر دوستانه استفاده خواهد شد کرنیک  برنامه‌های دیگری در سر دارد که در نهایت منجر به حقیقت پیوستن ستاره‌ی مرگ و ساخت آن می‌شود. خانواده‌ی ارسو که در چنگال حامی خود اسیر شده‌اند باید خود را از چنگال کرنیک برهانند تا بتوانند هم خود و هم کهکشان را نجات دهند.

داستان نشاط بخشی به نظر می‌رسد نه؟ شاید به نوعی نامیدکننده باشد اما به هر حال نمی‌توان مضمون قانع کننده و مناسب آن را نادیده گرفت: تکنولوژی پیشرفته‌ای که می‌تواند باعث بهبود وضعیت دنیا شود در دستان افراد نادرست تبدیل به سلاح کشتار جمعی می‌شود.

چیری که روگ وان را جالب می‌کند این است که به لطف سه گانه اصلی جنگ ستارگان همه می دانیم که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. امپراطوری موفق به ساخت ستاره مرگ می‌شود آن هم نه یک بار بلکه چندین بار، که نشان می‌دهد مأموریت جین برای بازپس گرفتن نقشه‌ها در نهایت شکست می‌خورد و داستان را به تراژدی‌ای اجنتاب ناپذیر بدل می‌کند.

در این فیلم همچنین دیگو لونا (Diego Luna) در نقش کاپیتان کاسین اندور (Captain Cassian Andor)، ریز احمد (Riz Ahmed) در نقش خلبان شورشی بادی روک (Bodhi Rook)، فارست وایتکر (Forest Whitaker) در نقش ساو گررا (Saw Gerrera)، دانی ین (Donnie Yen) در نقش جنگجوی نابینا چیروت اموی (Chirrut Imwe) و آلن تودیک (Alan Tudyk) در نقش کی-۲ اس او (K-2SO) با حضور جیمز ارل جونز ( James Earl Jones) و جیمی اسمیتس (Jimmy Smits) که نقش‌های کلاسیک خود در جنگ ستارگان، دارث ویدر (Darth Vader) و بیل ارگانا (Bail Organa) بازی خواهند کرد.

فیلم سینمایی روگ وان در تاریخ ۱۶ دسامبر بر روی پرده‌ها خواهد رفت.

منبع: screencrush

Save

Save

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    کاشکى زودتر دسامبر بیاد.
    این کتاب براى فروش اومده یا زمان انتشار داره؟