نظر استن لی درباره‌ی The Doctor Strange بخوانید

6 September 2016 - 12:00

در چند سال گذشته تعداد زیادی فیلم از کمپانی مارول دیده‌ایم و باید برای استن لی (Stan Lee) بخاطر طراحی عالی این شخصیت‌ها ارزش زیادی قائل شویم. استن لی در ساخت چند فیلم موفق از جمله Spider-Man «مرد عنکبوتی»، the Avengers «انتقامجویان» و the X-Men «مردان ایکس» نیز نقش داشته است. با اینکه تعداد زیادی نویسنده در تحول و پیشرفت این شخصیت‌ها در طول سال‌ها نقش داشته‌اند، ولی اختیار کامل آن‌ها در دست استن لی قرار بود. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

با اینکه استن لی شخصیت دکتر استرنج (Doctor Strange) خلق نکرده است، ولی به دلیل اینکه سابقه‌ی طراحی چندین شخصیت جادو گر قبل از آن دارد؛ می‌تواند در این زمینه صاحب نظر خوبی باشد. به نظر می‌رسد که استن لی به نحوی فیلم را دیده باشد و نظر خود را درباره‌ی فیلم را با طرفداران در میان گذاشت.

امشب در بزرگ‌ترین سالن پرسش و پاسخ، استن لی به تعداد زیادی از طرفداران گفت که اسکات دریکسون کار خود را به خوبی انجام داده است.

این توییت مربوط به Moisés Chiullan است که از نمایشگاه طرفداران در کانادا گزارش می‌دهد که استن لی فکر می‌کند اسکات دریکسون (Scott Derrickson)، کارگردان The Doctor Strange «دکتر استرنج»، کار خود را به خوبی انجام داده‌است و به شوخی گفت که تنها گله‌ی او این است که خودش در نقش استفن استرنج (Stephen Strange) که توسط بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) نقش آفیرینی می‌شود؛ بازی نخواهد کرد. سپس او سعی کرد که چند جادوگری که ورود عالی به دنیای مارول داشتند نام ببرد، ولی تنها ۲ اسم را به یاد آورد.

۱۳۷۱۵۰۶۰_۹۷۴۳۴۴۸۱۹۳۴۲۵۴۷_۶۱۳۹۰۴۷۴۲_n-768x405

استدیو سازنده حتماً از مهر تاییدی که استن لی بر فیلم Doctor Strange «دکتر استرنج» خوشحال می‌شود؛ چون استن لی یک شخصیت بسیار محبوب در جامعه حساب می‌شود. البته این صحبت از جانب استن لی بدان معنی نیست که قرار است با یک شاهکار طرف باشیم بلکه به نظر می‌رسد اولین فیلم از شخصیت عجیب و  دردسر ساز دکتر استرنج خوب ساخته شده است.

این همیشه خوب خواهد بود که از استن لی بشنویم، ولی این همکار قدیمی او، استیو دیتکو (Steve Ditko)، است که اعتبار  طراحی شخصیت دکتر استرنج را ازان خود می‌کند. دکتر استرنج در سال ۱۹۶۳ طراحی شده و در طی سالیان طولانی بخاطر دیدگاه عجیب و روانشناسانه استیو دیتکو به قدرت‌های دکتر استرنج که توانسته است زنده و پویا باقی بماند. کتاب‌های مصور مربوط به دکتر استرنج خیلی غریب و عجیب و شلوغ بودند که شامل واقعیت های متناوب، جهان‌های موازی و قلمرو جادویی بود که بعد مدتی به ارکان‌های اصلی کتاب‌ها تبدیل شدند. کوین فیگ (Kevin Feige) و اسکات دریکسون قول داده‌اند که فیلم به کتاب‌های مصور خود وفادار باشد و همان زیبایی سورئال و حقیقی را به تضویر بکشد. به نظر می‌رسد که این دو به قول خود عمل کرده‌اند و می‌شود آن را از تریلر‌های فیلم متوجه شد. با استفاده از فن‌آوری‌های بصری جدید، امیدواریمکه فیلم با دقت جهانی که در کتاب‌های مصور شاهد آن بودیم را به تصویر بکشد.

باید به یاد داشته باشیم با اینکه استن لی از تمامی فیلم‌های ساخته شده در دنیای سینمایی مارول مقداری سود می‌برد، ولی در ساخت آن‌ها دست ندارد و او می‌تواند مانند ما فقط بنشیند و استراحت کند و از فیلم لذت ببرد. در واقع استن لی حق مالکیت خود نسبت به شخصیت‌های طراحی شده خود را قبل از شروع فعالیت رسمی دنیای سینمایی مارول فروخت.

با اینکه استن لی در نقش دکتر استرنج بازی نخواهد کرد، ولی یک حضور برجسته در فیلم خواهد داشت و فیلم Doctor Strange «دکتر استرنج» قرار است در ۴ نوامبر اکران شود. در کنار بندیکت کامبربچ، تیلدا سوئینتن (Tilda Swinton)، چیوتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor)، مدس مایکلسن (Mads Mikkelsen)، ریچل مک‌آدامز (Rachel McAdams) و بندیکت وانگ (Benedict Wong) در فیلم به کارگردانی اسکات دریکسون بازی خواهد کرد.

منبع: cinemablend

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.