تولید فیلم Joker آغاز شده است؟!

4 September 2018 - 19:00

به نظر می‌رسد جدیدترین پست اینستاگرامی کارگردان فیلم Joker (جوکر) یعنی تاد فیلیپس (Todd Phillips)، خبر از شروع تولید این فیلم می‌دهد. کمپانی برادران وارنر درحال‌حاضر چندین فیلم از شخصیت جوکر را در دست توسعه دارد اما گفته می‌شود که فیلم فیلیپس با بازی خواکین فینیکس (Joaquin Phoenix) در نقش جوکر، داستان اصلی است که در دهه ۸۰ میلادی جریان دارد و از بتمن شخصیتی کمیک و شکست‌خورده ارائه خواهد داد! با سینماگیمفا همراه باشید.

شخصیت جوکر نه تنها یکی از محبوب‌ترین دشمنان بتمن بلکه یکی از موفق‌ترین تبهکاران در تاریخ کامیک به حساب می‌آید. نسخه‌های متفاوتی از این دلقک دیوانه در صفحات کتاب‌های کامیک، سریال‌های تلویزیونی و بلاک‌باسترهای هالیوود وجود دارد. در فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan)، هیث لجر (Heath Ledger) با بازی در نقش جوکر، این کاراکتر را مشهورتر از آنچه بود، کرد. از سال ۲۰۰۸ تاکنون، این کاراکتر در سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های متعددی ظاهر شده است که از آخرین حضورهای او می‌توان به سریال Gotham (گاتهام) از شبکه فاکس و فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار) اشاره نمود. هرچند نسخه ایفا شده توسط جرد لتو (Jared Leto) در این فیلم خوب از کار درنیامده بود.

حال، تاد فیلیپس با انتشار عکسی از خودش در صفحه اینستاگرامش و نوشتن این کپشن: “Here we go” و از آنجا که این جمله تیکه‌کلام معروف جوکر در فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) بود، این‌طور به نظر می‌رسد که تولید فیلم Joker (جوکر) شروع شده باشد. اگرچه این پست می‌تواند به یکی دیگر از پروژه‌های فیلیپس مربوط باشد اما از آنجا که قرار بود تولید فیلم Joker (جوکر) به زودی استارت بخورد، احتمالا مربوط به همین پروژه باشد.

فیلیپس عمدتا به خاطر کارگردانی فیلم‌های کمدی‌ای چون Old School (مدرسه قدیمی) و سه‌گانه The Hangover (خماری) شناخته می‌شود. درحالی‌که ساخت فیلم Joker (جوکر) احتمالا از کمدی‌های معمول او خارج خواهد شد، انتخاب او برای کارگردانی این پروژه از دنیای DC، انتخاب خوبی بود؛ چرا که کاراکتر جوکر مایه‌هایی از طنز سیاه را نیز در درون خودش دارد. همچنین فیلیپس در ساخت این پروژه، آزادی‌های خلاقانه بیشتری خواهد داشت؛ چرا که این فیلم به دنیای در حال رشد DCEU ارتباطی ندارد. علاوه‌بر فینیکس، گزارش شده است که رابرت دنیرو (Robert De Niro)، زازی بیتز (Zazie Beetz) و مارک مارون (Marc Maron) نیز در این فیلم نقش‌هایی خواهند داشت.

درحالی‌که همواره پیرامون اعلام نقش‌های ابرقهرمانی مثبت یا منفی، حواشی بسیاری از سوی طرفداران ایجاد می‌شود، این اتفاق هنگام معرفی فینیکس برای ایفای نقش جوکر نیفتاد. همچنین با اینکه چندین فیلم در مورد کاراکتر جوکر در حال توسعه است اما فیلم فیلیپس برای طرفداران بیستر قابل‌توجه است؛ چرا که هم ممکن است این فیلم برای اکران درجه R بگیرد و هم فینیکس اظهار داشته است که تحت‌تاثیر انتظارات طرفدارن قرار نمی‌گیرد و در‌عوض تمرکزش را بر خود کاراکتر و پیاده کردن دیدگاه فیلیپس از این کاراکتر خواهد گذاشت. صرف‌نظر از جنجال‌های پیشین فیلم‌های دنیای DC در گیشه، فیلم Joker (جوکر) پتانسیل این را دارد که گامی دیگر در جهتی درست در ژانر ابرقهرمانی بردارد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.